ford sierra 2,0doch (kansi)
ford sierra 2,0doch (kansi)
joo elikkä ostin tommosen pirssin ja ompi kansi halki kannattaako näitä haalata koneistamolle vai "uus" tilalle?meinasin tuolilta tipahtaa ku eräällä
koneistamolla 400-500ekeä olivat vailla rempasta.....
ja kansihan on halki venttiilien välistä palotilasta että silleen 8)
koneistamolla 400-500ekeä olivat vailla rempasta.....
ja kansihan on halki venttiilien välistä palotilasta että silleen 8)
Näin IS ruiskusarjaa tuoreeltaan etsineenä, suosittelen lämpimästi ostamaan käytettynä sen kannen. Katselin että kantta ja jopa koko moottoria saa lähes samaan hintaan tai jopa halvemmalla. Ihan kumman asentaminen paremmin luonnistuu Kahen nokan säätämisessä saattaa hetki mennä, mutta kaipa ne ajoitusmerkit siinäkin loogiset. Jos halli ja vehkeet löytyy niin vaihda koko motti jostain luovuttajasta Ennen päätöstä kannattaa selailla ford ja cossu-foorumeiden myynti-ilmoitukset ja tarvittaessa kepö. Jos jostain läheltä löydät "luovuttajan" niin aika bolt-on hommaks menee
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
Menee heittämällä.Meeme kirjoitti:Meneekö muka RS2000:sen kansi heittämällä? Onko kellään kokemuksia? Mitä muutoksia tehossa/tehoalueessa/polttoainetaloudessa?
Myös 2,3 16v galaxyn/scorpion kansi sopii.
Imu/pakosarjaakin menee sitten vaihtoon, ym. ym. sähkö härpäkettä ja tingentangelia, mutta kansi sopii.
Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä.lalli69 kirjoitti: Imu/pakosarjaakin menee sitten vaihtoon, ym. ym. sähkö härpäkettä ja tingentangelia, mutta kansi sopii.
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ei kokemusta ko. swapista ole, mutta viisaammat kertokoon...Zaarin kirjoitti:
Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä.
...ehkä sytkä ym. sähköt RS2000:sta ....
Periaatteessa mitään muutoksia ei tarvi tehdä, jos penkittää lapun jossa tehot kasvaneet max 20% eli ruisku DOHC = max 144hv (pl. jotkut 4x4 DOHC:t max 150hv)hynkkeli kirjoitti:Entäs jarrut ja alusta, pitääkö niille tehdä jotain, jos vaihtaa kanneksi ruisku-dochiin ton rs2000:n kannen, ja tahtoo pitää auton laillisena?
Jos tehot kasvaa yli tuon 20% niin alusta vastaamaan XR4:sta eli ainakin taakse 10" rummut...
Kai siinä kannessa/venttiilikopassa nyt lukee, että RS tmv., eikä ne siellä konttorilla muutenkaan mitään täys-tolloja oleojpukki kirjoitti:Onnistuisko jos sanois konttorilla että kansi on scorpiosta niissähän ei ole kuin 136hp. Ei kai ne tiedä mistä se kansi on
Muuten, onkos tuossa scorpion kannessa isommat palotilat, kuin normaalissa dochin kannessa, johtuen isommasta iskutilavuudesta?
Sitä täytyisi ilmeisesti vähän laskea, jos haluaisi toimivan dochissa?
Venttiilikopan keskiosassa lukee se rs 2000, mutta tarviiko sitä laittaa paikoilleen. Ei niitä konttorilla niin kamalasti kiinnosta mistä se kansi on. Sanoo että se on scorppiosta ja hommaa sen scorpion venttiilikopan keskellä olevan osan. varmaan mennee läpi.
Ei se kansi ole dochi vaan dohc
Isomman iskutilavuuden saa myös iskutilavuutta pidentämällä , jolloin palotilavuus voi kannessa olla sama.
Ei se kansi ole dochi vaan dohc
Isomman iskutilavuuden saa myös iskutilavuutta pidentämällä , jolloin palotilavuus voi kannessa olla sama.
hynkkeli kirjoitti: Kai siinä kannessa/venttiilikopassa nyt lukee, että RS tmv., eikä ne siellä konttorilla muutenkaan mitään täys-tolloja ole
Muuten, onkos tuossa scorpion kannessa isommat palotilat, kuin normaalissa dochin kannessa, johtuen isommasta iskutilavuudesta?
Sitä täytyisi ilmeisesti vähän laskea, jos haluaisi toimivan dochissa?
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Mondeo 94 1.8 zetek
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
perjaatteessa et pysty käyttämään RS2000 imusarjaa koska läppärunko on väärässäpäässä, joudut siis sahaamaan sarjanpoikki ja hitsaa rungon toiseenpäähän ja hitsaa rungon reijän kiinni sieltä perästä siinä imusarjan modifiointi. sitten pakosarjan joudut todenäkösesti tekemään itse. vesiletkut joudut rakentelemaan mikään vanha letku ei sovi suoraan. johtosarja pitää ottaa RS2000. jakopäänosat ja muut kannen hilut ja suojat rs2000, helpompaa olis pistää koko RS2000 kone kuin vaihtaa pelkkää kantta, vaikka DOHC koneessakin on männissä kolot valmiina 16naulaselle kannelle.Zaarin kirjoitti: Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä.
ps. naurattaa hiukan tän topicin "palotilavuudet"
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Touko 2005 20:07
Kertokaapas, että mikä siitä DOHC Sierran kannesta oikein hajoaa noin 300 tkm ajomäärällä? Kun tuntuu aika monessa myynti-ilmoituksessa lukevan, että kansiremontti on tehty yleensä jossain 250-350 tkm kieppeissä. Mitä kaikkea kannesta menee vaihtoon, paljonko suunnilleen tulee hintaa itse tehtynä ja kannattaako samalla laittaa jotain muutakin uusiksi?
Entä onko ko. autossa jotain muita tyyppivikoja, jotka kannattaa ostotilanteessa tarkastaa?
Sillä vaan kyselen, kun tuollanen DOHC Sierra kiinnostaisi ja noita ilmoituksia on tullut seurattua jo jonkin aikaa... Toinen vaihtoehto ois varmaan e30 Bemari, takaveto sen jokatapauksessa pitää olla.
Entä onko ko. autossa jotain muita tyyppivikoja, jotka kannattaa ostotilanteessa tarkastaa?
Sillä vaan kyselen, kun tuollanen DOHC Sierra kiinnostaisi ja noita ilmoituksia on tullut seurattua jo jonkin aikaa... Toinen vaihtoehto ois varmaan e30 Bemari, takaveto sen jokatapauksessa pitää olla.
Läysinpäs lopulta kuvan sierrasta jossa kyseinen swappi tehty!!!
RS2000
Lisää autosta on tuolla Bilgallerissa
Varmasti kelpaa ajella!!
RS2000
Lisää autosta on tuolla Bilgallerissa
Varmasti kelpaa ajella!!
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
niin tässä ois itsekkin aikomus hommata doch koneinen sierra tod siistikuntoinen vanhemmalta naisihmiseltä mutta kytkin on loppu.. kilometrejä on kertynyt 270 ja on siisti kuin sikapienenä! kaikki sähköherkut löytyy ym mutta pikkuhiljaa rupiaa arveluttamaan nämä kansien halkeamiset :/ hintakin pyörii 700-1000e kieppeillä autolla nimittäin..