Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli sulla on neliovinen sierra, eikä viis ovinen. Hattuhylly on hitsattu juu, helpoin tapa on ottaa takalasi irti (liimalasi) ja puukkosahalla sahata sopivankokoiset reiät, kajarit kiinni ja lasi liimaten takasin, mutta kun kaikille se ei ole vaihtoehto, niin ei muuta kun konttiin makaileen ja altapäin sahaamaan, tai kolmas vaihtoehto, korkepalat kajareitten alle. Hattuhyllyä ei parane mennä sahailemaan irti, on kantavaa rakennetta.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
tursas kirjoitti:Notkee Rotta ( ) tarkottaa varmaan Hätscbäkkiä eli viistoperää, onkohan siinä sama kuin porrasperässä ?
Tuskin tarkottaa viistoperää, kun siinä on hattuhylly puristettua kuitulevyä, saranoitu etureunastaan ja nousee takaluukun mukana, siihen tuskin on kenelläkään vaikeuksia tehdä kajareille reikiä..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v kirjoitti:
Tuskin tarkottaa viistoperää, kun siinä on hattuhylly puristettua kuitulevyä, saranoitu etureunastaan ja nousee takaluukun mukana, siihen tuskin on kenelläkään vaikeuksia tehdä kajareille reikiä..
Ja hifipuolen kysymykses se on porrasperä Eiks siel oo valmiina 4 tuumaset reiät? niitä kun hiukan raiskaa tosin 6x9 on hiukka iso, mut jos kovin sovittaa niin voi mahtuukki, ilman korotusta, ite joutuin hieman kaijuttimen päällimuovii muotoileen
Porrasperänen malli on kyseessä. tuo takalasin irroitus nyt ei ainakaan onnistu. kyllä siellä on reijät valmiina 4tuumasille. varmaan järkevin tapa on raiskailla sitä alkuperästä sen verta että mahtuu nuo 6x9.
uuden päällisen tuohon kyllä varmaan saa keksiä, taitaa olla ohutta kuitulevyä? kun siihen ei oikeen nuo kajarit istu reunoihin. siinä on ns. upotukset jotka kapenee kylkiä kohden mennessä. ellei sitten kuiduta sitä täyteen ja tee reikää tai koropaloja hommaa.
ps. mistä noita korotuspaloja saisi 6x9? varaosaliikkeet yms?
Viimeksi muokannut Notkee Rotta, 31 Maalis 2009 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saatta kyllä olla että suosiollal aitan pienemmät tuonne taakse eteen jalkatilaan pitäis myös saada vähän paremmat popit kun noilla vakioilla ei niinkään juhlita.
Hieman aihetta sivuten, miten sedan Sierran takalasin muovilistat lähtee irti?
Näyttää tiiviste repsottavan, joten pitäisi saada tuo lista irti, enkä voimalla uskalla yrittää repiä.
Tarkoitatko niitä lasin reunoilla olevia muatia muovisia paneeleita? Ovat kolmella mutterilla sisäpuolelta, aika persehomma irroittaa, ja muttereissa on tiivisteet, joita ei parane hukata, tai alkaa vuotaa vettä autoon sisälle..
Mutta jos sulla lasin yläreunan tiiviste repsottaa, niin kyllä sen saa paikalleen niitä reunapaneeleita irroittamatta, tunkee vaan väliin ja laittaa vaikka pari tippaa pikaliimaa niin pysyy paikallaan. Sehän on vaan koriste, eikä tiivistä mitään, lasihan on liimalasi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Juu just niitä tarkotin. Alempi tiiviste vähän repsottaa kulmasta(jää kokonaan listan alle piiloon). Täytyy pesun jälkeen katsoa vuotaako siitä konttiin mitään.. Muuten en viitsi ruveta sisustaa purkamaan sen takia.
Siihen koloon joka jää lasin ja listan väliin(sekä katon listojen alle) kertyy vuosien myötä aika mukavasti kaikkea lehdistä neulasiin ja muita luonnon tuotteita, varsinkin kun auto on ollut n.10 vuotta maaseudulla ennen minua:D