No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Tänäaamuna kävi ihme tapaus kun olin lähdössä autolla liikenteeseen. Siirsin auton eka parkkikselta pois ja jätin hetkeksi siihen. Toimi tähän asti ok. No sitte ku kävin uudestaan starttaamaan autoa, kytkin pohjassa niin auto haluski lähtee liikkeelle. Kytkin ei irroittanu! En tahtonu saada mitään vaihteita päälle.. työnsin sitte auton takas parkkiin. Myöhemmin kokeilin uudestaan ja toimi suht normaalisti, mitä nyt pientä vastaankanitusta tuntui vaihteita vaihdettaessa. Ja sitte kaupan pihasta lähtiessäni teki saman tempun, ei irroittanu. Pari kertaa polkasin kytkintä kunnol ni sit toimi taas...
Eli voisiko tosta olla joku automaattisäätö pettäny?
Eli voisiko tosta olla joku automaattisäätö pettäny?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Luultavasti automaattisäätö pettänyt. Säätö on polkimen päässä. Muoviratas on voinut mennä sileeksi tai polkimien runko haljennut jolloin ei toimi. Millainen poljin tuntuma on? Onko ihan tunnoton?
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Itellä samoja onkelmia joskus.. Ja automaattisäädin paskana. Aluks korjasin sen että tein siitä kiinteän. Toinen vaihtoehto taunuksen vaijeri, joudut vaan muokkaamaan poljinta hiukan kun vaijereiden päät erilaiset. Mut varma valinta ja helppo säätää, pyörittelet vaan mutteria vaihdelaatikon päästä.. Itellä nyt sellanen
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Ne automaattisäädön osat maksaa noin 20e ja kestää n. puolituntia vaihtaa..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Täytyypä kokeilla vaihtaa sitteSierra2.3-16v kirjoitti:Ne automaattisäädön osat maksaa noin 20e ja kestää n. puolituntia vaihtaa..
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Itse vaihdoin just viikko sitten tuon säädön omaan sierraani niin kesti just jonkun puol tuntii vaihtaa. Niin ja motonetistä ostin niin maksoi 6€ (Foordilla kun ei kuitenkaan olis ollut hyllyssä)
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Noniin, taitaa paisua tämäki remontti sitte vähä isommaksi. Tossa kävin tankkaas autoa ja taas vaihteeksi kytkin ei tahtonu kunnol irrottaa. Käytin kai sitte liikaa voimaa vaihteiden runnomiseen nii nyt meni koko vaihdekeppi aivan veteläksi..2.vaihde jäi päälle. Menikö tuosta nyt sitte joku vaihteensiirtomekanismi?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
No jos vaihoit sen kiristimen nii ei taija toimia kunnolla jos ei irrota.. Ei niitten siirtimien pitäs pienistä hajota. Ei tarte tapella sen kans ku pultilla vetäset sen kiristimen kiinni polkimeen..
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Jooh, oli vaihteen siirtäjä vaan pompannu paikoiltaan. Se on nyt fiksattu. Ja kytkinvaijerin säätörataskin on aivan kunnossa.. Eli ilmeisesti on sitte painelaakeri sanonut sopimuksensa irti.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Kyllä painelaakeri ruukaa yleensä huuta jos on hajoamassa tai hajonnut. Oletko tutkinut ettei polkimien runko ole haljennut
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Kaverin kanssa syynättiin läpi tuo. Kytkinvipu liikkuu kytkinkopassaki aivan normaalisti. Mutta kun ei irrota niin ei. Joten vian täytyy olla kytkinkopan sisäpuolella.. ja kyllähän toi painelaakeri on rallattanu jo pidemmän aikaa.REMMIAHDIN kirjoitti:Kyllä painelaakeri ruukaa yleensä huuta jos on hajoamassa tai hajonnut. Oletko tutkinut ettei polkimien runko ole haljennut
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
si se o kytkinasetelma!
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Neulalaakeri/levynrihlat/asetelma niin tai näin aukiotoks menee
semmoostakin sattunu, et kone kusi öljyy levyyn niin paljon et hartsiintu ja alko sit nykiin kytkin pohjaskin
semmoostakin sattunu, et kone kusi öljyy levyyn niin paljon et hartsiintu ja alko sit nykiin kytkin pohjaskin
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Joo, ainut vaan että en ole ollenkaan varma mikä kytkinpaketti tuohon sopii. Autohan on siis alunperin ollut 2.0 dokki, nyt siinä on 2.9+mt75 en ole varma onko aski skorpiosta vai sierran alkuperäinen. Vai onko noissa eroja?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
Tuossakin voisi olla kyllä syy tähän. Moottori nimittäin kusee hieman öljyä jostai kytkinkopan ja moottorin välistä, lienee kampuran takastefa. Tuo kytkin nimittäin hirttää aina kiinni kun auto on seisonut hetken aikaa. Sitten ku sen saa irrottamaan niin se toimii moitteetta ajon aikana kyllä.lexicon69 kirjoitti:Neulalaakeri/levynrihlat/asetelma niin tai näin aukiotoks menee
semmoostakin sattunu, et kone kusi öljyy levyyn niin paljon et hartsiintu ja alko sit nykiin kytkin pohjaskin
Eli jos siellä tosiaan on sitä hartsia joka liimaa kytkimen kiinni..?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: No mikäs riesan kytkintä nyt vaivaa?
eijei...voisin sanoa aika varmasti että kytkinlevy lopussa...riesassa se ihme juttu muihin autoihin verrattuna että jos levy loppu niin ei irrota...kun yleensä luistaa...voisin vaikka vannoa että näin on, kokemusta on.