Sierran ovet
Sierran ovet
Sopiiko -90 Cossun ovet samanikäiseen tavalliseen perussedaniin?
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Sierran ovet
Onko ovien lukot miten hankalia vaihtaa? Noihin hankkimiini oviin ei ollut avaimia, joten pitää siirtää nuo vanhat tai ehkä ostaa uudet kokonaan... aika huonot nuo nykyisten ovien lukot.
Kuulin että lukkoseppä voisi duunata avaimet ovien lukkoihin jonkin verran edullisemmin mitä uusi lukkosarja tulisi maksamaan. Onko sellainen mahdollista?
Kuulin että lukkoseppä voisi duunata avaimet ovien lukkoihin jonkin verran edullisemmin mitä uusi lukkosarja tulisi maksamaan. Onko sellainen mahdollista?
Re: Sierran ovet
- Helppo vaihtaa, ovipahvi irti ja sitten se clippi irti ja vaihtaa lukon, clippi takaisin. Tuolla ohjeet enkuksi s. 10 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-12.pdfHeinämies kirjoitti:Onko ovien lukot miten hankalia vaihtaa? Noihin hankkimiini oviin ei ollut avaimia, joten pitää siirtää nuo vanhat tai ehkä ostaa uudet kokonaan... aika huonot nuo nykyisten ovien lukot.
Kuulin että lukkoseppä voisi duunata avaimet ovien lukkoihin jonkin verran edullisemmin mitä uusi lukkosarja tulisi maksamaan. Onko sellainen mahdollista?
- Varmaan oot testannu, ettei vanha avain käy uusiin lukkoihin jos vähän öljyä pistää ja renkkaa, ettei oven lukko ja vivut ole muuten vaan jumissa.
Vaihda sitten ensin vanhat lukot uusiin oviin ja sitten meet lukkosepän juttusille uusien lukkojen ja avaimen kanssa kysymään hintaa.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran ovet
Joo, lukkojen sarjoitus/avaimien teko on kohtuu helppoo. Eli oven lukosta saa koodin mil voi teettää avaimen. tai sit sarjoittaa lukon miten haluu, haittoi saa kohtuuhalval
No myönnetään etten tankinkorkkii oo korjannu
ku ei hyvällä auennu, haitat paskana
, eipäs niil lukoil mittää virkaa oo, tamppereel piän ovii auki lukost, eikä oo kellekään kelvannut 




Re: Sierran ovet
Osaatko sanoa mistä se koodi löytyy? Tarvitseeko lukkoa ottaa irti vai näkyykö se vähemmällä vaivalla?lexicon69 kirjoitti:Joo, lukkojen sarjoitus/avaimien teko on kohtuu helppoo. Eli oven lukosta saa koodin mil voi teettää avaimen.
Ilmeisesti tuon sarjoituksen voi tehdä mikä hyvänsä lukkoseppä? Onko tietoa millaisissa hintaluokissa liikutaan? Vai riittääkö tuon koodin perusteella pelkkä avaimen teko?
Re: Sierran ovet
Jos oikeen muistan, niin ovilukos on ihan numerosarja stanssattuna. Sarjotuksessa kannattaa miettii millä avaimella joutuu vähiten mulkkaan lukkoi, ettei joudu kahdel avaimel pelaan. Eli virtalukko, tankin korkki ja peräluukku, kannattaa varmaan laittaa oviin nykysel avaimel toimivat lukot? Yks linkki lukkoihin, http://www.fordscorpio.co.uk/doorlockbld.htm
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran ovet
Ihan lexiconin kiusaksi sanon, että helpoimmalla loppujen lopuksi pääsee, kun ostaa ihan uuden lukkosarjan kahdella avaimella..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran ovet
Elä kiusaaSierra2.3-16v kirjoitti:Ihan lexiconin kiusaksi sanon, että helpoimmalla loppujen lopuksi pääsee, kun ostaa ihan uuden lukkosarjan kahdella avaimella..


Re: Sierran ovet
Paikalliselta romikselta löytyy "vanhanmallinen" lukko joka sopii tuohon lukkopesään suoraan. On kuulema parempitoiminen kuin nää "rautanaula-avaimella" toimivat. Lähtee parilla kympillä avaimineen.
Vaihdan siis lukon vain tuohon kuskin oveen, ja apumiehen puolelle laitan lukon vanhasta ovesta (toimii ok). Virtalukko ja muut lukot toimii sitten siis tuolla virta-avaimella, ja kuskin ovi aukeaa toisella. Kustannukset 20 €
.
Vaihdan siis lukon vain tuohon kuskin oveen, ja apumiehen puolelle laitan lukon vanhasta ovesta (toimii ok). Virtalukko ja muut lukot toimii sitten siis tuolla virta-avaimella, ja kuskin ovi aukeaa toisella. Kustannukset 20 €

Re: Sierran ovet
Elä hyvä miäs
jos kuiteskin laitat kuskin oveen uudet haitat ja uus avain
ei paljon kalliinpi, mut pärjäät yhel avaimel 



-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran ovet
Joo, halpaahan se ei ole, mutta kun niillä uusilla lukoilla ja kahdella uudella avaimella todennäköisesti mennään sen auton loppuikä.. Eikä tarvi lukkojen kanssa enää koskaan tapella..lexicon69 kirjoitti: Elä kiusaajep helpointa? ei halvinta, jos kahden lukon sarjotuksella, ei joudu vaihtaan Viittä lukkoo!
Tosin, en oo kumpaankaan, sierraan enkä scorpioon lukkoja vaihtanut, kumpaankin oon teettänyt huoltokirjasta löytyvän avaimen koodin perusteella kaksi uutta avainta, ja heittänyt vanhat roskiin, pelaa kun junan vessa. Mikään ei ainakaan ittee ärsytä enempää, kuin auto, jossa on kaksi, mahdollisesti kolme eri avainta..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran ovet
Hain lukon romikselta ja nyt se on paikallaan.
Seuraava haastavampi vaihe ovenvaihtoprojektissa on tuo ikkunan nostosysteemi. Uusissa ovissa oli sähköinen mekanismi ja se onkin sieltä otettu pois. Nyt pitäisi riisua manuaalinen nostaja vanhoista ovista pois, mutta miten se tehdään? Nuo on niiteillä kiinni. Uusissa ovissa on niittien kohdalla jäljet jotka kielii vähän kovakouraisemmasta poistosta... Pitääkö ne vain repiä, ja jos niin tekee niin millä ne saa uusiin oviin kiinni?
Seuraava haastavampi vaihe ovenvaihtoprojektissa on tuo ikkunan nostosysteemi. Uusissa ovissa oli sähköinen mekanismi ja se onkin sieltä otettu pois. Nyt pitäisi riisua manuaalinen nostaja vanhoista ovista pois, mutta miten se tehdään? Nuo on niiteillä kiinni. Uusissa ovissa on niittien kohdalla jäljet jotka kielii vähän kovakouraisemmasta poistosta... Pitääkö ne vain repiä, ja jos niin tekee niin millä ne saa uusiin oviin kiinni?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran ovet
Poraamalla niitit vanhoista ovista, nostinmekanismit irti, uusiin oviin popniiteillä kii. ei oo vaikeeta.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran ovet
Helposti tuo menikin... onneksi oli tuo popparikoneSierra2.3-16v kirjoitti:Poraamalla niitit vanhoista ovista, nostinmekanismit irti, uusiin oviin popniiteillä kii. ei oo vaikeeta.

Oven yläreunasta ujeltaa tuuli ja pääsee hieman lunta, eli pitää vielä katsella nuo auton korin puolella olevat tiivisteet uusiksi. Saako uutta tiivistettä metritavarana jostain kumiliikkeestä? Varaosissa sekä merkkiliikkeessä ei ole.
Re: Sierran ovet
Saitkos oven ihan paikoilleen, jos yläreunaan jäi rako. Siinähän on säätö kahessa paikassa muistaakseni, sekä sen lukon vastakappale keskitolpassa, että säätö saranoissa. Ensin piti avata se lukon vastakappale, sitten appari painaa ovea paikoilleen kiinni ja suoraan, kun samalla kiristät niitä saranoiden pultteja kohalleen sisäpuolelta ja lopuksi hienosäätö lukon vastakappaleesta.
Etolan teknisessä myymälässä oon kattellu metritavarana tiivisteitä, mutta en oo ostanu. -> www.etola.fi
Etolan teknisessä myymälässä oon kattellu metritavarana tiivisteitä, mutta en oo ostanu. -> www.etola.fi
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran ovet
Kyllä se paikoilleen tuli. Menee nätisti kiinni kuin uuden auton ovi eikä mitään "epäsuhtaa" näy missään. Laitettiin yhdessä appiukon kanssa. Hän on autonasentaja. Hain etolasta tuota tiivistettä ja laitoin uuden. Vanha olikin parista kohtaa jo puhki ja oli laskenut ääntä läpi jo vanhojen ovien kanssa. Ilmavirran suhinat lakkasi siihen paikkaan, mutta rengasmelu ja nastojen ropina asfalttiin kuului vielä mielestäni hieman liikaa. Laitoin oveen tämän jälkeen liimapintaista ikkunatiivistettä ja se auttoi.
Re: Sierran ovet
Mistä saa noita oviin ja auton kylkiin tulevia koristelistoja? Motonetissä ei ole eikä biltemankaan nettisivuilta löydy.
Entä onko olemassa ainetta millä nuo vanhat listat saisi vaihdettuihin oviin kiinni takaisin? Otin ne irti vanhoista ovista lämpöpuhaltimen avulla ja niissä näyttää olevan jotain väritöntä hyvin sitkeää kumimaista liisteriä tartuntapuolella.
Entä onko olemassa ainetta millä nuo vanhat listat saisi vaihdettuihin oviin kiinni takaisin? Otin ne irti vanhoista ovista lämpöpuhaltimen avulla ja niissä näyttää olevan jotain väritöntä hyvin sitkeää kumimaista liisteriä tartuntapuolella.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran ovet
Ihan esim. 3M paksulla kaksipuoliteipillä laitellaan kylkilistoja takaisin, täytyy vaan se vanha liima putsata hyvin pois sekä autosta että listasta, ja vähän mittailla, että tulee suoraan. Noita alkuperäisiä kylkilistoja ei taida sierraan enää uutenakaan saada, joissain autotarvikekaupoissa myydään kyllä yleismallisia koristelistoja, jotka tarvii siis itse katkoa sopivan mittaisiksi paloiksi. Mutta ne on kyllä pääsääntöisesti kamalan näköisiä.. Jos ei sitten jotain ihan ohutta mustaa laita.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran ovet
Mulla oli omassa Sierrassa kakspuoleisella teipillä kiinni. Uuden laitoin sikaflexillä kiinni. Voisi sanoa että siinä on ja pysyyHeinämies kirjoitti:Entä onko olemassa ainetta millä nuo vanhat listat saisi vaihdettuihin oviin kiinni takaisin? Otin ne irti vanhoista ovista lämpöpuhaltimen avulla ja niissä näyttää olevan jotain väritöntä hyvin sitkeää kumimaista liisteriä tartuntapuolella.

http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Sierran ovet
Mitä on sikaflex?
Vanhat listat on ihan hyväkuntoisia ja siistejä ja kelpaavat hyvin jollei uusia ole saatavilla.
Oletin että nuo pituudet ovat jokseenkin samanlaisia eri autojen korimalleissa, tyyliin sama mitta sekä Sierralla, Sunnyllä kuin Lancerillakin ja listoja saa tarvikeosina. Näin ei taida olla
.
Vanhat listat on ihan hyväkuntoisia ja siistejä ja kelpaavat hyvin jollei uusia ole saatavilla.
Oletin että nuo pituudet ovat jokseenkin samanlaisia eri autojen korimalleissa, tyyliin sama mitta sekä Sierralla, Sunnyllä kuin Lancerillakin ja listoja saa tarvikeosina. Näin ei taida olla

Re: Sierran ovet
Mitähän ainetta se nyt ihan tarkalleen on... Olisko jotain liima+tiivistemassaa? En nyt tarkkaan tiedä, mutta tarttuu saakelin lujaa kiinni. 310millinen patruuna maksaa noin kolme euroo motonetissä. Sillä määrällä liimailee aika monta listaaHeinämies kirjoitti:Mitä on sikaflex?
Oletin että nuo pituudet ovat jokseenkin samanlaisia eri autojen korimalleissa, tyyliin sama mitta sekä Sierralla, Sunnyllä kuin Lancerillakin ja listoja saa tarvikeosina. Näin ei taida olla.

Eipä se taida ihan näin olla. Itselläni on Lancer joskus ollut ja muistelisin että sen ovi on aivan erikokoinen kuin Sierrassa...
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 08 Loka 2009 20:41
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Sierran ovet
Edit: Verhoilu saatu irti, nyt lasin nostinmekanismin korjaus olisi suoritettava. On siinä "hammaskaaressa" ylimmät hampaat irti, joten se pitäisi uusia. Näyttää aika monimutkaiselta ratkaisulta, onnistuuko tuon komponentin yksinään irtiotto, vai pitääkö koko lasinnostin uusia?
Kokeeksi voortia, käytössä Nuffieldit, mutta ajan Nissanilla.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Sierran ovet
Tosta sikaflexistä,löytyy vaikka mihin lähtöön
ja iso osa noista tuhoaa pellit.
Eli mikä tahansa ei käy,pitäis olla just koriliimaksi tarkotettua tai
ainakin sinnepäin olevaa tahnaa jossa tuo ruosteen tulo on otettu huomioon.
Tiskillä henkilökunnan pitäis osata neuvoa tarkemmin..
ja iso osa noista tuhoaa pellit.
Eli mikä tahansa ei käy,pitäis olla just koriliimaksi tarkotettua tai
ainakin sinnepäin olevaa tahnaa jossa tuo ruosteen tulo on otettu huomioon.
Tiskillä henkilökunnan pitäis osata neuvoa tarkemmin..
Ford works in mysterious ways.. =)