Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Täällä foorumilla taidetaan arvostaa enemmän tuota madaltamista. Itse kun olen 3 escoa madaltanut aikoinani niin sain kyllä siitä tarpeekseni... 8)
Nyt on jo pitkän aikaa ollu tarkoitus saada mun ´85 Orioniin LISÄÄ maavaraa, että pääsee täälläpäin kunnolla kulkemaan kun on noita mettäteitäkin...
Toki tiedän, että jousien väliin voi tunkea niitä kumilimppuja ja täten saa sitä maavaraa lisää mutta haluaisin vaihtaa sinne kokonaan toiset jouset, jolla sitä maavaraa saisi lisää... ei paljoa tarvitsis, ehkä sellainen perinteinen 40mm. Kesäksi mulla onkin 15" alupallot joten ei nekään sitten raappisi kaaria!
Ei muuta kuin varaosaliikkeen lattialle vertailemaan alkuperäisiä ja siihen sitten pidempiä rinnalle varmasti kohoaa jonkin verran jo uusilla jousilla mutta samankokoisilla päädyillä mutta pidemmillä hyöty parempi ja pysyvämpi.
Tuolla nostolla kannattaa jo uusia iskaritkin samalla.
Bensa mondeossa mulla dieselin jouset edessä nosti sen 40mm ainakin ja mahtuu 195/65-15 pyörimään kivasti, ja samalla lähti mittarivirhekkin pois "14" renkaisiin nähden.
Takapäähän teki ihan jousipaja mieleiset ja korkeammat jouset 40mm oli max koska ei pysty takapään aurauksia ja kulmia enemmällä korotuksella säätämään enään (kuulemma).
eilhik kirjoitti:Ei muuta kuin varaosaliikkeen lattialle vertailemaan alkuperäisiä ja siihen sitten pidempiä rinnalle varmasti kohoaa jonkin verran jo uusilla jousilla mutta samankokoisilla päädyillä mutta pidemmillä hyöty parempi ja pysyvämpi.
Tuolla nostolla kannattaa jo uusia iskaritkin samalla.
Bensa mondeossa mulla dieselin jouset edessä nosti sen 40mm ainakin ja mahtuu 195/65-15 pyörimään kivasti, ja samalla lähti mittarivirhekkin pois "14" renkaisiin nähden.
Takapäähän teki ihan jousipaja mieleiset ja korkeammat jouset 40mm oli max koska ei pysty takapään aurauksia ja kulmia enemmällä korotuksella säätämään enään (kuulemma).
etupäässä on uudehkot jouset joten uudet ei varmaan paljoa enää nosta... mitäs jousipaja velotti custom-jousista?
Meijän kaupan vahvistetut jouset ei ainakaa lupaa korottaa yhtää, ja asiakkaallekin kerrotaan vaan että että ne on vähän jämäkämmät ja kestävämpää tekoa. Ja vois kuvitella että noijen Motonetin valmistamien jousienkin tilanne ois sama. Toki kun vanhaan lässähätäneeseen jouseen vertaa niin varmasti tulee eroa normijousellakin.
Mulla olis ylimääräsenä 2litrasen mk2 mondeon vakio jouset + iskarit, etee /taakke... Iskarit taitaa olla aika loppu ainakin mitä niitä tossa katteli ku irti nappas.. en tiedä sitte nostaako mitään mutta mondeota nosti vähän turhanki paljo... suht edullisesti sais noi kyllä, jos kiinnostaa.
ei taida mondeon jouset Orioniin passata. Mondeossa on muistaakseni melko tavalla järeämmät jouset.
Mutta toi kuva on tosi asiallinen 8) Kunnon maasturihenkeä!
Orioniin tulee kans 15" alupallot eli niidenkin kans vissiin vähän nousee? Sakki on vähän joka paikassa virnuillut mun suunnitelmille ja kehottaneet ostamaan oikeen maasturin. pyh. Orion nousee ja sillä sipuli.
Mondeomies kirjoitti:Orioniin tulee kans 15" alupallot eli niidenkin kans vissiin vähän nousee? Sakki on vähän joka paikassa virnuillut mun suunnitelmille ja kehottaneet ostamaan oikeen maasturin. pyh. Orion nousee ja sillä sipuli.
Ristus! maavaraa tuli ihan kivasti kun pyöräytin alle Advantin 15" alupallot. en ehkä tarvitsekaan niitä korotuspaloja/jousia! onhan noi vanteet 2 tuumaa isommat ku noi orkkikset
onko kenelläkään tietoa jotta, paljonko noi -97 bensa mondeon korin korotus sarja maksais, ja mistähän niitä pystyis tilaamaan? kiitoksia vastauksista!
1j9o9n0i kirjoitti:onko kenelläkään tietoa jotta, paljonko noi -97 bensa mondeon korin korotus sarja maksais, ja mistähän niitä pystyis tilaamaan? kiitoksia vastauksista!
Tuolta hankin silloin 2005 ja alle laitettuna maksoi 800 (ei kuulunut nelipyöräsuuntausta eli teetettävä muualla) taitavat ihan lähettää osat jos tahtoo itse asennella.
Osat olisi todella maksanut enemmän varaosaliiterissä ja oma työ vielä päälle.