nokkaakselin vaihto
nokkaakselin vaihto
minkähänlainen homma on vaihtaa nokka akseli vm88 1.6sierraan.kannattaakohan venttiilit ja muut osat vaihtaa samalla.
Re: nokkaakselin vaihto
no onko kone ohc vai cvhnicop kirjoitti:minkähänlainen homma on vaihtaa nokka akseli vm88 1.6sierraan.kannattaakohan venttiilit ja muut osat vaihtaa samalla.
nokkaakseli
taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
Re: nokkaakseli
no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellänicop kirjoitti:taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.

Re: nokkaakseli
Jossa Efi ruisku.henu kirjoitti: no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellähttp://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc

mainostetaan vähän naapuria..
viewtopic.php?t=827&postdays=0&postorder=asc&start=0
..tuolla jonkun verran juttua..

viewtopic.php?t=827&postdays=0&postorder=asc&start=0
..tuolla jonkun verran juttua..
ei sieltä mitään junia t...
Re: nokkaakseli
helpompi sanoa että vain toiminta periaate on sama.eli kaikki on erilaista.ja siitä remontista,menee noin 5tuntia jos on työkalut ja osaa hommat.siis tolleen suurinpiirtein.nicop kirjoitti:taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
irc voicecoil
nokka akseli
ohc kone se on.autolla on ajettu n.260000km olen kuullut että nokka akseli ei ole kestävimmästä päästä.
Re: nokka akseli
nicop kirjoitti:ohc kone se on.autolla on ajettu n.260000km olen kuullut että nokka akseli ei ole kestävimmästä päästä.
siis olet kuullut mut ootkos kahtonu et se on sökö vai miks vaihat, virinokaa vai???
nokkaakseli
kone kun on lämmin joutuu sahaamaan jonkun verran että lähtee käyntiin.ja tyhjä käynti on kylmänäkin aika epätasainen.nokasta kyselin sen takia että jos joutuu vaihtaa minkälainen homma on kansia ja venttilin nostimia olen kyllä vaihtanut tosin kadettiin nokkaa en ole koskaan irrottanut.edellinen omistaja on tammikuussa vaihtanut venttileihin kumit auto on ollut noin viikon eka fordini.
Re: nokkaakseli
no jos joutuu lämpimänä sahaamaan käyntiin ni se on oikeestaan ohc:een ominaisuus mut jos joudut vaihtamaan sen noka ni kylläpä sen kannen melkein tarvii otaa pois ku se nokka lähtee sinne taaksepäin eli tuulilasiin päin ku sierrassa ei tajja toi koneen nostaminen autaa ku siinä on sitä rojua eessä tai siis lähteehän se jos koneen nostaa mut onko sit helpompi vai vaikeempi sen saa päätää ite ja muista katoo sit et onko sulla torx kannen pultit jos on niin ne pitää vaihtaa aina uusiin ellei tee jotain jokkis äijjien jutui et lyhentä niitä tai jotainnicop kirjoitti:kone kun on lämmin joutuu sahaamaan jonkun verran että lähtee käyntiin.ja tyhjä käynti on kylmänäkin aika epätasainen.nokasta kyselin sen takia että jos joutuu vaihtaa minkälainen homma on kansia ja venttilin nostimia olen kyllä vaihtanut tosin kadettiin nokkaa en ole koskaan irrottanut.edellinen omistaja on tammikuussa vaihtanut venttileihin kumit auto on ollut noin viikon eka fordini.
Eipähän ole pakko käyttää kantta etes pois.Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene.![]()
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois.



Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Re: nokkaakseli
Jaa nuo torxit pitää sitte vaihtaa vaihenu kirjoitti:muista katoo sit et onko sulla torx kannen pultit jos on niin ne pitää vaihtaa aina uusiin ellei tee jotain jokkis äijjien jutui et lyhentä niitä tai jotain
Millassias ne oli ne mitä ei tarvinu vaihtaa, ihan perus pultinkannalla vai
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37
Ford sierra -89 Laser. Vaihdoin nokan 2 kertaa kansi ja moottori paikallaan, eli taaksepäin. Eka vain ottaa sen muovilevyn konehuoneen takaseinästä veke, sitten seuraavaksi 2 pulttia ja lämmityslaitteen puhallin lentää kaaressa jonka jälkeen vain pieni kaunis luukku peltiin ja akseli tulee ulos tuhkakupin yläpuolelta sen "lokeron" kohdalta (kellon vierestä) kun vaihdelaatikosta hieman vain tunkilla avittaa. Eli purettavaa ei tule paljon, ja kun luukun on kerran tehnyt toinen kokeilu todella nopea. Tuo luukku mallinen aukkohan on helppo kääntää takaisin kohdilleen ja tiivistää vaikka jollain massalla, eikä ainakaan sierrassa näy minnekkään suuntaan. 

Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Re: nokkaakseli
olikohan ne vielä torxia tiheempiä, en muista tarkaanVesQ kirjoitti: Jaa nuo torxit pitää sitte vaihtaa vai
Millassias ne oli ne mitä ei tarvinu vaihtaa, ihan perus pultinkannalla vai

Re: nokkaakseli
Jep... ne sinkumattomat on tähtikanta pultit.henu kirjoitti: olikohan ne vielä torxia tiheempiä, en muista tarkaanjotain "tähti" kantasii tai jotain
Ai et torx kansi pultit pitäs vaihtaa joka kerta... ja pa**an marjat... tos mun jäärata rassissa oli kansi vedetty kiinni 5kertaa samoilla torxeil ja hyvin pelitti... ja ilman mitää lyhentämisiä yms. No problem. Pikkusen kyl alko viimisel kerral jo epäilyttää niiden kestävyys.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Re: nokkaakseli
no kukin tallaa tyylillän mut ite vaihan joka kerta ku ohjeessa niin sanotaanEemeli kirjoitti: Jep... ne sinkumattomat on tähtikanta pultit.
Ai et torx kansi pultit pitäs vaihtaa joka kerta... ja pa**an marjat... tos mun jäärata rassissa oli kansi vedetty kiinni 5kertaa samoilla torxeil ja hyvin pelitti... ja ilman mitää lyhentämisiä yms. No problem. Pikkusen kyl alko viimisel kerral jo epäilyttää niiden kestävyys.
**no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellä **http://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc
*Jossa Efi ruisku.
-------------
Jooh kiitos =) Se on ohc kone jossa Efi:n imusarja mutta muuten ruiskun osat eri tavaraa eli suuttimet Turbo volvosta ja Boksina Perfect Power PRS8 8)
Johdotus By minä kun ehdin.

*Jossa Efi ruisku.
-------------
Jooh kiitos =) Se on ohc kone jossa Efi:n imusarja mutta muuten ruiskun osat eri tavaraa eli suuttimet Turbo volvosta ja Boksina Perfect Power PRS8 8)
Johdotus By minä kun ehdin.

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
homma ei ole hallussa jos siihen 5 tuntia menee.. escortista olen ohc koneen nostanut pois keulasta alle tunnissa n.45min meni aikaa 8)Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene.![]()
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois.
tarpeeks monta kertaa kun senkin on tehnyt alkaa mennä jo rutiinilla

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus