Duratecin imusarja
Duratecin imusarja
Monsku 2.0 HE Duratec 2001.
Tarviiko imusarjaan uusia mitään tiivisteitä räkyttävien läppien poiston jälkeen.
Ja onko kukaan mitannut saastervoja operaation jälkeen.
Ymmärsin täällä olevista jutuista että läpät voi poistaa, varsinkin jos on manuaalilootallinen monsku, ilman että tulee mitään probleemoja.
Tarviiko imusarjaan uusia mitään tiivisteitä räkyttävien läppien poiston jälkeen.
Ja onko kukaan mitannut saastervoja operaation jälkeen.
Ymmärsin täällä olevista jutuista että läpät voi poistaa, varsinkin jos on manuaalilootallinen monsku, ilman että tulee mitään probleemoja.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Duratecin imusarja
En usko, että on aihetta jos tiivisteen on saanut ehjänä irti ja näyttää suht hyväkuntoiselta. Onkos kyse joistain imusarjan läpistä ?
Re: Duratecin imusarja
On, niistä läpistä jota alkavat räkyttään vanhemminten.
Ja ellei asialle tee mitään ajautuvat aikaa myöten moottorin sisuksiin tuhoa tekemään, tiedä pitääkö tämä kauhukuva paikkaansa, mutta niin huhutaan.
Ja ellei asialle tee mitään ajautuvat aikaa myöten moottorin sisuksiin tuhoa tekemään, tiedä pitääkö tämä kauhukuva paikkaansa, mutta niin huhutaan.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Duratecin imusarja
Ainakin bemareissa on samanlaisia läppiä imusarjassa ja on niistä turhan moni päätynyt moottoriin katkenneen akselin takia, eli kannattanee poistaa ne niin saa nukkua yönsä rauhassazetec_ms kirjoitti:On, niistä läpistä jota alkavat räkyttään vanhemminten.
Ja ellei asialle tee mitään ajautuvat aikaa myöten moottorin sisuksiin tuhoa tekemään, tiedä pitääkö tämä kauhukuva paikkaansa, mutta niin huhutaan.
Re: Duratecin imusarja
Jos kerran monsku toimii yhtä hyvin sekä läppien kanssa että ilman läppiä.
Niin minkä hemmetin takia ne sinne on pitänyt laittaa, ovatko Foordin insinöörit ihan vittuillakseen suunnitelleet ne räkyttimet .
Tuntuu että joku muukin merkitys niillä on oltava. ei millään jaksa uskoa että turhanpäiten väsätty.
Ilmeisesti uudemmat imusarjat ovat vapaat tuosta räkytysongelmasta, eli kait jos investoi uuteen imusarjaan niin selviää sitten pari sataa tuhatta kilsaa ilman niitä ongelmia.
Niin minkä hemmetin takia ne sinne on pitänyt laittaa, ovatko Foordin insinöörit ihan vittuillakseen suunnitelleet ne räkyttimet .
Tuntuu että joku muukin merkitys niillä on oltava. ei millään jaksa uskoa että turhanpäiten väsätty.
Ilmeisesti uudemmat imusarjat ovat vapaat tuosta räkytysongelmasta, eli kait jos investoi uuteen imusarjaan niin selviää sitten pari sataa tuhatta kilsaa ilman niitä ongelmia.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Duratecin imusarja
Niillä voi olla jotain tekemistä päästöjen tai ajomukavuuden kanssa, mutta otappa selvää minkälaista
Re: Duratecin imusarja
Mutuilua ja lehtijuttujen muistelua. Eiköhän noilla läpillä ikään kuin muuteta imusarjan pituutta, mikä taas vaikuttaa alakierrosten vääntöön ja yläkierrosten tehoon. Eli menikö nyt niin, että matalilla kierroksilla on väännön kannalta hyötyä pidemmästä imusarjasta ja taas yläkierroksilla kone toimii paremmin jos imusarja on lyhyt. Ero ei kuitenkaan ole maata kaatava.
Kuga PHEV
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Duratecin imusarja
Juurikin kuten nestori sanoi, läpillä muutetaan imusarjan pituutta, eli ilma kiertää matalilla kierroksilla pitemmän kautta, ja jossain ilmeisesti 2500-3000 kierroksen välissä vaihtaa lyhyemmälle kierrolle. Ainakin automaatti-mondeossa huomasi läppien toimimattomuuden hyvin, pienikin ylämäki, niin vaihtoi heti kolmoselle kun ei ollut vääntöä. Mulla tosin läpät oli ihan kunnossa, oli vaan sen solenoidin, joka läppiä kääntää, vipu irti imusarjasta. Sen kun sai kuntoon, alkoi meno maistumaan erilailla, kulutus tippui litralla ja automaattilaatikko alkoi pelaamaan niinkuin pitää, eikä vaihdellut omia aikojaan. Autossa epäiltiin olevan automaattilaatikko rikki, mutta se olikin täysin kunnossa, se vain sekosi täysin kun läpät ei toimineet niinkuin piti.
Ei niitä turhaan sinne ole laitettu. Jos olis oma auto kyseessä, niin laittaisin läpät toimintaan ilman muuta, vaikka se remontti maksaakin. Täytys päästä katsomaan, olisko noihin uudempiin duratekkeihin jo tehty joku parannus imusrajaan, tai voinhan mä kyselläkin kaverilta.
Ei niitä turhaan sinne ole laitettu. Jos olis oma auto kyseessä, niin laittaisin läpät toimintaan ilman muuta, vaikka se remontti maksaakin. Täytys päästä katsomaan, olisko noihin uudempiin duratekkeihin jo tehty joku parannus imusrajaan, tai voinhan mä kyselläkin kaverilta.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Duratecin imusarja
Juu, perjantaina laitetaan omaan monskuun uusi imusarja
Foordin mukaan kyseessä on 4:s evoluutio ko. imusarjasta ja nyt pitäisi jo olla sellainen versio missä ei ongelmia.
Foordin mukaan kyseessä on 4:s evoluutio ko. imusarjasta ja nyt pitäisi jo olla sellainen versio missä ei ongelmia.
Se mitä ei ole ei mene rikki
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Duratecin imusarja
zetec_ms kirjoitti:Juu, perjantaina laitetaan omaan monskuun uusi imusarja
Foordin mukaan kyseessä on 4:s evoluutio ko. imusarjasta ja nyt pitäisi jo olla sellainen versio missä ei ongelmia.
No niin, ja hyvä homma, vihdoin joku oikeesti tekeekin jotain asialle, eikä vaan mee siitä mistä aita on matalin.. Se on asennettuna vissiin joku viiden sadan homma?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Duratecin imusarja
Niin on, ja hippasen yli
En olisi vaihdattanut mutta kun auto on muuten kuin uusi ja toiminut moitteettomasti niin ajattelin että parempi näin.
Ensiksi kyllä harkitsin vankasti repiä ne omatoimisesti hemmettiin sieltä räkyttämästä, varmaan päivä siinä olisi mennyt punnertaessa.
Nyt saakin sitten alkaa huolehtimaan siitä läskin kiristysrullan laakerista, vielä on ollut hiljaa kuin kusi sukassa, saa nähdä koska alkaa ilmoitteleen itsestään
Elämä Foordin kanssa ei käy pitkäveteiseksi
En olisi vaihdattanut mutta kun auto on muuten kuin uusi ja toiminut moitteettomasti niin ajattelin että parempi näin.
Ensiksi kyllä harkitsin vankasti repiä ne omatoimisesti hemmettiin sieltä räkyttämästä, varmaan päivä siinä olisi mennyt punnertaessa.
Nyt saakin sitten alkaa huolehtimaan siitä läskin kiristysrullan laakerista, vielä on ollut hiljaa kuin kusi sukassa, saa nähdä koska alkaa ilmoitteleen itsestään
Elämä Foordin kanssa ei käy pitkäveteiseksi
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Duratecin imusarja
Juu, tuota- millanen se ääni oikein on mikä niistä lähtee? Onko joku km määrä milloin ne alkaa hajoomaan, vai voi mennä jo vähilläkin km lukemilla? Ois kiva kuullä sellanen kyllä missä ne räkyttelee, mutta josko joku osaisi kuvailla ääntä, voisi koittaa käydä kattomassa yhtä autoa, mitä olin ostamassa- että oiskohan vika niissä...
Ääni mikä siitä autosta kuuluu, tulee enempi niinkuin kannesta, ja vaihteiston puoli päästä konetta. n 200 tkm ajettu 110 heppanen auto, 1.8 kone, joka lienee jollain tapaa Mazdan kanssa sukua. Eli mitä veikkaatte tuon äänen paikan perusteella mitä siitä koitin kuullostella, onko just se pää siitä läppätangosta, mitä tuetaan imusarjaan heikommin ja voisi olettaa että ääni tulee ensin sinne päähän konetta, jos noin tarkasti siis kuunnellaan...
Ääni mikä siitä autosta kuuluu, tulee enempi niinkuin kannesta, ja vaihteiston puoli päästä konetta. n 200 tkm ajettu 110 heppanen auto, 1.8 kone, joka lienee jollain tapaa Mazdan kanssa sukua. Eli mitä veikkaatte tuon äänen paikan perusteella mitä siitä koitin kuullostella, onko just se pää siitä läppätangosta, mitä tuetaan imusarjaan heikommin ja voisi olettaa että ääni tulee ensin sinne päähän konetta, jos noin tarkasti siis kuunnellaan...
Re: Duratecin imusarja
Itellä räkytys kuului auton edestä, siis juuri siitä missä imusarja on. Eli aikalailla kuvailemastasi paikasta.
Äänen laatu on juri sellaista kuin muovisten läppien räkyttäminen on, aluksi hiljaisempaa, pahenee kunhan välyksiä tulee ajan kanssa lisää ja enempi ilmenee tyhjäkäynnillä.
Tuo vanhempi imusarja läppineen kestää aikalailla 100 000 kilsaa ja ylikin.
Ja ongelmahan koskee mk3 motskuja ja kait myös fokkereita joissa on tuo mazdan masiina.
Äänen laatu on juri sellaista kuin muovisten läppien räkyttäminen on, aluksi hiljaisempaa, pahenee kunhan välyksiä tulee ajan kanssa lisää ja enempi ilmenee tyhjäkäynnillä.
Tuo vanhempi imusarja läppineen kestää aikalailla 100 000 kilsaa ja ylikin.
Ja ongelmahan koskee mk3 motskuja ja kait myös fokkereita joissa on tuo mazdan masiina.
Se mitä ei ole ei mene rikki
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Duratecin imusarja
Tuli yksi asia mieleen vielä tuosta imusarjan läppien poistosta. Silloinhan ilma pääsee sekä pitkää, että lyhyttä kiertoa yhtäaikaa. Luulisi sen jollain lailla sotkevan virtauksia..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Duratecin imusarja
Non niin.
Nyt on monskussa ihkauusi evoluutio 4 imusarja juuri tätä autoa varten, piti tilata oikein rekkarinumeron perusteella ja vanha odottaa tallissa läppien poistoa ihan mielenkiinnon vuoksi
Diaknoosi -> Vanhassa oli akselin reiät todella kuluneita, akselissa klappia pahimmillaan yli 2 milliä
ja läpät löysästi kiinni akselissa, helisee kivasti ravistettaessa..
Koko hökötys toimi vielä moitteettomasti mutta piti räkytystä, ilmeisesti olisi pelittänyt edelleen karkeasti ottaen 50000 kilsaa.
Havaittua:
Kylmäkäynnistyksen jälkeen jää heti hyrräämään hiljaista tyhjäkäyntiä, ei enää sammumispyrkimyskiä.
Sitkeys lisääntynyt, tuntuu alakierroksilla ihan dieseliltä
Ja ennenkaikkea, ei enää räkytystä, tuli monskusta kerralla hovikelpoinen.
Ilmeisesti läpillä on muutakin merkitystä kuin vain Foordin tapa vittuilla asiakkailleen
Nyt on monskussa ihkauusi evoluutio 4 imusarja juuri tätä autoa varten, piti tilata oikein rekkarinumeron perusteella ja vanha odottaa tallissa läppien poistoa ihan mielenkiinnon vuoksi
Diaknoosi -> Vanhassa oli akselin reiät todella kuluneita, akselissa klappia pahimmillaan yli 2 milliä
ja läpät löysästi kiinni akselissa, helisee kivasti ravistettaessa..
Koko hökötys toimi vielä moitteettomasti mutta piti räkytystä, ilmeisesti olisi pelittänyt edelleen karkeasti ottaen 50000 kilsaa.
Havaittua:
Kylmäkäynnistyksen jälkeen jää heti hyrräämään hiljaista tyhjäkäyntiä, ei enää sammumispyrkimyskiä.
Sitkeys lisääntynyt, tuntuu alakierroksilla ihan dieseliltä
Ja ennenkaikkea, ei enää räkytystä, tuli monskusta kerralla hovikelpoinen.
Ilmeisesti läpillä on muutakin merkitystä kuin vain Foordin tapa vittuilla asiakkailleen
Se mitä ei ole ei mene rikki