Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko voortimiehillä hyviä vinkkejä mitä kannattas alkaa vaihteleen ?
auto on 98 escortti 1.8 zetecillä..lähempänä 300 kun 200 ajettu.
10 000km:lla saa suurinpiirtein kannullisen kaataa öljyä koneeseen..mistään se ei vuoda eikä se mitenkä rumasti savuttelekkaan.. (tai ei kai katalysaattorit ni rumasti savutteliska kai). Öljynä käytän tota voortin 5w30 litkua. Se alko melkosen yhtäkkiä sitä viemään viime kesänä..keväällä ei vielä vienyt "mitään".
Jotkut zetecit vaan tuppaa kuluttamaan tuota 5w30 öljyä jostain kumman syystä. Sitten vaan paksumpaa kamaa sisälle.. Eihän toi nyt ihan uus oo kumminkaan enää.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Pääsikö kone keittämään tai käymään muuten tosi kuumana viime kesänä jolloin männän renkaat olisivat väsähtäneet ja tämän takia fuskaavat. Ei yhtä äkkinen öljyn kulutuksen nousu ole normaalia.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Mika_N kirjoitti:Onko voortimiehillä hyviä vinkkejä mitä kannattas alkaa vaihteleen ?
auto on 98 escortti 1.8 zetecillä..lähempänä 300 kun 200 ajettu.
10 000km:lla saa suurinpiirtein kannullisen kaataa öljyä koneeseen..mistään se ei vuoda eikä se mitenkä rumasti savuttelekkaan.. (tai ei kai katalysaattorit ni rumasti savutteliska kai). Öljynä käytän tota voortin 5w30 litkua. Se alko melkosen yhtäkkiä sitä viemään viime kesänä..keväällä ei vielä vienyt "mitään".
Hmm, onkos tuolla yks. nolla liikaa, oisko öljynvaihtoväli se 10 000 km..., aina pitää Sierraankin kannullinen kaataa...
Ei oo päässy keittään enkä tiedä oikein onko niin kovin kuumanakaan päässy käymään. voihan se tietty olla et on käyny kuumana en muista. Voisko johtua venttiilivarren kumeista ? Täytyy koittaa vähä jäykemmällä öljyllä jos pysyis paremmi koneessa
Mika_N kirjoitti:Ei oo päässy keittään enkä tiedä oikein onko niin kovin kuumanakaan päässy käymään. voihan se tietty olla et on käyny kuumana en muista. Voisko johtua venttiilivarren kumeista ? Täytyy koittaa vähä jäykemmällä öljyllä jos pysyis paremmi koneessa
Zetecis on kyllä hyvät varrenkumit, enemmän on ollu männänrengas vikoja kuin varrenkumi. Näkiskö tulpan reiästä onko öljy pessy männän reunan puhtaaksi. Jos on niin silloin ainakin on männänrenkaat tai vähintään öljyrengas finaalissa.