Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Olisi kansiremontti tiedossa Taunukseen, työntää paineet vesitilaan,
joten epäilisin kantta tai tiivistettä.
Onko hyötyä laittaa 2.0 Taunukseen 1.6 Taunuksen kansi?
Mitä tiivistettä tällöin pitää käyttää?
Taunukseen ei vissiin tarvitse uusia kannenpultteja? Eikös niissä ole tähtipäät.
joten epäilisin kantta tai tiivistettä.
Onko hyötyä laittaa 2.0 Taunukseen 1.6 Taunuksen kansi?
Mitä tiivistettä tällöin pitää käyttää?
Taunukseen ei vissiin tarvitse uusia kannenpultteja? Eikös niissä ole tähtipäät.
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
On pientä hyötyä laittaa 1.6 kansi,mutta 2-litrasen nokka toki sitten
vähintään,2-litrasen tivari pitää laittaa ja kannenpultit kestää.
Ittellä on jopa noi Sierran venyvät kestäneet tähän asti
mutta toista kertaa en enää aio kokeilla jos
kansi tulee joskus avattua.
Pakosarja on Sierrassa hitusen parempi kuin Taunuksen oma mutta
peltisarja auttaa tietysti vähän enemmän.
Ei noi mitään sen isompia tuo,alta 10 heppaa varmaan lisää "tehoja".
On se kumminkin enemmän kuin vähemmän
vähintään,2-litrasen tivari pitää laittaa ja kannenpultit kestää.
Ittellä on jopa noi Sierran venyvät kestäneet tähän asti
mutta toista kertaa en enää aio kokeilla jos
kansi tulee joskus avattua.
Pakosarja on Sierrassa hitusen parempi kuin Taunuksen oma mutta
peltisarja auttaa tietysti vähän enemmän.
Ei noi mitään sen isompia tuo,alta 10 heppaa varmaan lisää "tehoja".
On se kumminkin enemmän kuin vähemmän
ei sieltä mitään junia t...
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Kun tuli vaan mieleen ku on semmonen 1.6 koneen raato niin samalla vaivalla ottais kannen siitä. Onkos noiden 1.6 ja 2.0 venttiilien koossa eroja?
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
On kai niissä jotain eroa,mulle sattu löytymään
kaverilta sellanen isoventtiilikansi kesällä, teräs-seeteillä vielä
ja valupurseetkin oli tasoteltu eli ihan hyvä kansi.
Vakiokaasari ja vakio 2-litrasen nokka ja toimii ihan ok.
Edellisessä Taunuksessa oli ihan tavan 1.6 kone ja 2-litrasen nokka
Sierran pakosarjalla ja oli sekin parempi kuin tavan 1.6 sen verran että huomasi.
Mun mielestä tuon enempää ei edes kannata tehdä tavan palikoilla,
kunnolla lisää tehoja maksaa kumminkin jos tahtoo kestävän.
kaverilta sellanen isoventtiilikansi kesällä, teräs-seeteillä vielä
ja valupurseetkin oli tasoteltu eli ihan hyvä kansi.
Vakiokaasari ja vakio 2-litrasen nokka ja toimii ihan ok.
Edellisessä Taunuksessa oli ihan tavan 1.6 kone ja 2-litrasen nokka
Sierran pakosarjalla ja oli sekin parempi kuin tavan 1.6 sen verran että huomasi.
Mun mielestä tuon enempää ei edes kannata tehdä tavan palikoilla,
kunnolla lisää tehoja maksaa kumminkin jos tahtoo kestävän.
ei sieltä mitään junia t...
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Jep, kiitoksia vaan vinkeistä.
Minkäs kokoiset avaimet pitää olla kannenpultteihin?
Pitäisi purkaa sekä Sierran että Taunuksen kansia lähiaikoina, eikä ole edes työkaluja vielä..
Minkäs kokoiset avaimet pitää olla kannenpultteihin?
Pitäisi purkaa sekä Sierran että Taunuksen kansia lähiaikoina, eikä ole edes työkaluja vielä..
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
55 Torx
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Toisinpäin niitä joskus maaliman aikaan on laitettu et 1600 laitettu 2000 kansi!Ja nokka pyörät tais olla erin kokosia kummasaki kannesa ja jakopään remmi eri kummasaki johtuu varmaan siitä ko lohkot eri korkusia.
Viimeksi muokannut K A R I, 22 Tammi 2009 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Ei niissä nokka pyörissä mitään eroa ole.
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Joo samathan ne nokka pyörät on ko ei muistanu ennää ko ei ole tavinu 6v niien kans väkrätä! Se remmi niisä eri oli
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Onkos kenelläkään tietoa minkä kokoinen avain Taunuksen kanteen käy?
Sehän ei ole Torx, vaan sellainen 12-kulmainen "tähtipää".
Torx pultteja tietääkseni on vain Sierroissa ja Scorpioissa.
Mikähän noille on virallinen nimitys?
Sehän ei ole Torx, vaan sellainen 12-kulmainen "tähtipää".
Torx pultteja tietääkseni on vain Sierroissa ja Scorpioissa.
Mikähän noille on virallinen nimitys?
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Oisko XZN-kanta?
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_square
Joskus kiinnosti minuakin millä nimellä kulkee mokomat
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_square
Joskus kiinnosti minuakin millä nimellä kulkee mokomat
Mondeo
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Jep, juuri semmoinen. Vielä kun joku tietäisi tuon koon, niin voisi alkaa etsimään sellaista. Ei taida joka paikasta löytyä, vilkaisin Bilteman sivuilta niin oli poistunut valikoimasta..
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
10 tai 12 ei muista enää kumpi. Ja kyllä niitä autotarvikkeilta löytyy.jucca kirjoitti:Jep, juuri semmoinen. Vielä kun joku tietäisi tuon koon, niin voisi alkaa etsimään sellaista. Ei taida joka paikasta löytyä, vilkaisin Bilteman sivuilta niin oli poistunut valikoimasta..
edit: ja jos varovasti ja suoraan vääntää niin aukee torxillakin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Motonetistä näyttääkin löytyvän noita muutaman euron kappale.
Taunusclubin foorumilta löytyi tieto, että koko olisi 12.
Taunusclubin foorumilta löytyi tieto, että koko olisi 12.
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
Joo niinhän se oli 12millin pultithan siinä oli. Oon huomannu että yleensä toi koko on nois tähtikannois sama kun jenka, eli m8=8 m10=10 jne.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
terve itse kaipaisin myös tietoa tosta kannen laitosta. eli olen laittamassa 1.6 kannen 2.0 lohkoon niin kumman koneen jakopään osat käy? vissiin 2.0? onko mitään muita juttuja kun noi em. mitkä pitää ottaa huomioon? kiitos vastauksista jo etukäteen
Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä
2 litraisen jakopään osat. Taunuksen tai varhaisen sierran 16 lohkolla olevan 1,6 kansi on vissiin paree kuin uudempi 165 tai 164 lohkoisen ohc E-maxin. Eron huomaa imukanavasta, taunukses normaali ohc, e-maxis spiraali. 1. laakeripukin takana myös valunumero: taunus 6, e-max 65.henu90 kirjoitti:terve itse kaipaisin myös tietoa tosta kannen laitosta. eli olen laittamassa 1.6 kannen 2.0 lohkoon niin kumman koneen jakopään osat käy? vissiin 2.0? onko mitään muita juttuja kun noi em. mitkä pitää ottaa huomioon? kiitos vastauksista jo etukäteen
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala