Huohotuksesta....
vaan sieltä minne se ei oo roiskunup3 kirjoitti:autothan on ennen ruostesuojattu jäteöljyllä( ei tehtaalla kuiten kait ). siksikö ne on niin lahoja![]()
ei se moottori tila kyllä yleensän ole ruosteessa sieltä mihin öljyä on roiskunu.



huohotusletku 0.5ltr pulloon huohottimelta ja korkkiin tai pullon kylkeen lähtönatsa josta ylimääräset höyryt imusarjaan...jäteöljy yms kondenssiliemet mikä huohotusletkuista vanhemmiten tulee jää kätevästi pulloon...tai vaan suoraan se huohotus pulloon...näin tehdään kilpureissakin muttei aivan puolen litran pullolla pelaamalla..
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
onkos siitä mitään haittaa jos is-sierrassa ottaa sen huohotus letkun pois mikä menee venttiilinkopasta imusarjaan ja laittaa vaan sen tilalle semmosen suodattimen mitä myydään just siihen tarkotukseen.
kun pitäs uusia se letku siitä imusarjan ja ilmamassamittarin välistä(kun se on ihan haperoa) ja laittamalla siihen vaan jonkun esim. silikooniletkun mis ei ois tota huohotinletkun liitosta. niin vaikuttaako se mihinkään?
kun pitäs uusia se letku siitä imusarjan ja ilmamassamittarin välistä(kun se on ihan haperoa) ja laittamalla siihen vaan jonkun esim. silikooniletkun mis ei ois tota huohotinletkun liitosta. niin vaikuttaako se mihinkään?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
hei eikö kukaan muka tiedäjesse1987 kirjoitti:onkos siitä mitään haittaa jos is-sierrassa ottaa sen huohotus letkun pois mikä menee venttiilinkopasta imusarjaan ja laittaa vaan sen tilalle semmosen suodattimen mitä myydään just siihen tarkotukseen.
kun pitäs uusia se letku siitä imusarjan ja ilmamassamittarin välistä(kun se on ihan haperoa) ja laittamalla siihen vaan jonkun esim. silikooniletkun mis ei ois tota huohotinletkun liitosta. niin vaikuttaako se mihinkään?

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Ei vaikuta mihinkään. itel menee alakerran huohotus moska suoraan auton alle maahan(hmm... ja viherpippelit tykkääjesse1987 kirjoitti: hei eikö kukaan muka tiedä

Päädyin tuommoiseen ratkaisuun koska ainakin kun noi ruisku laitteet tuli mulle niin sen kyseinen ilmam.mitt kaasuläppä välisen putken poimut oli täynnä oljymoskaa ja samoin kaasuläppä
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
http://personal.inet.fi/koti/eemeli/eemeli.htm
P.S.Fontin väri ei oikein sovi taustaan.... se hukkuu sinne.
P.S.Itse teit/tee pakosarjan turboon? Et tahtoisi vääntää yhtä mulle
P.S.Fontin väri ei oikein sovi taustaan.... se hukkuu sinne.
P.S.Itse teit/tee pakosarjan turboon? Et tahtoisi vääntää yhtä mulle

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Menee vähän offtopic...NiceMan kirjoitti:http://personal.inet.fi/koti/eemeli/eemeli.htm
P.S.Fontin väri ei oikein sovi taustaan.... se hukkuu sinne.
P.S.Itse teit/tee pakosarjan turboon? Et tahtoisi vääntää yhtä mulle
Riippuu vähän näytön säädöistä et hukkuuko fontti. jos värit haalealla niin varmasti hukkuu. Itel täs kolme konetta, eikä ainakaan min mielestä huku yhdelläkään selatessa.
Itsehän toi sarja tuli tehtyä. Nyt vähän vaikeampi tehdä toista kun koulusta kesäloma, eli ei pääse käyttelee koulun työstökoneita.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Mul on sama aihe työn alla. Tulppasin ilmanputsarin reiän, ja vaihdoin pidemmän letkun huohotuskorkista kolmen litran muovikanisteriin. Ton koon otin nyt vaan sen takia että sen sai niin kätevästi pysymään oikean eturenkaan eteen jäävässa kolossa.
Aikamoiset höyryt nousee siitä kanisterista, laitoin siihen letkun ympärille suun kohdalle kevyesti rättiä, katon et kuinka nopesti se öljyyntyy et jos myöhemmin laittaisin sinne ulostulevalle höyrylle vaahtokumia tai jotain muuta mikä suodattain ilmasta öljysumun ihan öljyks. Se ei ole kovin kiva jos sitä sumua tulee konehuoneeseen hirveesti kun se sotkee paikat ja lämppärin puhallinkin voi imasta sitä sisälle.
Voi olla ettei tosta projektista tule mitään. Olen tehnyt tähän asti kaiken niin että voin vaihtaa alkuperäiset osat takasin niin huohotus menee niin kuin sen pitääkin. Sinne vaan kertyy talvella niin suuri määrä huohotusmoskaa et yritän kerätä sen pois, ja pelkään että kampikammiossa alkaa olla aikamoinen paine, ettei vaan tiivisteet ala karsiä.
Jos jollain on hyviä ideoita tai kokemuksia niin kuulisin niistä mielelläni.
Aikamoiset höyryt nousee siitä kanisterista, laitoin siihen letkun ympärille suun kohdalle kevyesti rättiä, katon et kuinka nopesti se öljyyntyy et jos myöhemmin laittaisin sinne ulostulevalle höyrylle vaahtokumia tai jotain muuta mikä suodattain ilmasta öljysumun ihan öljyks. Se ei ole kovin kiva jos sitä sumua tulee konehuoneeseen hirveesti kun se sotkee paikat ja lämppärin puhallinkin voi imasta sitä sisälle.
Voi olla ettei tosta projektista tule mitään. Olen tehnyt tähän asti kaiken niin että voin vaihtaa alkuperäiset osat takasin niin huohotus menee niin kuin sen pitääkin. Sinne vaan kertyy talvella niin suuri määrä huohotusmoskaa et yritän kerätä sen pois, ja pelkään että kampikammiossa alkaa olla aikamoinen paine, ettei vaan tiivisteet ala karsiä.
Jos jollain on hyviä ideoita tai kokemuksia niin kuulisin niistä mielelläni.
Jepulis. Tänään kurkkasin sinne kolmen litran pönttöön ja sinne on tullu harmaata vettä melkein desi. Vesi haisee tietysti öljylle ja hiukan bensalle mut toi määrä yllätti, se ei ollu tässä kohtaa vielä huohottanu siihen pönttöön ku alle viikon.
Aion vielä pitää ton systeemin käytössä, askartelen siihen pönttöön vielä erillisen letkun, joka ohjaa viimiset höyryt maahan. Aikasemmin pistin huohottimelta letkun suoraan maahan ja sieltä tuli öljyä parkkiruutuun.
Mua huikan askarruttaa se et miks sitä vettä on niin paljon... Auto kyllä huohottaa runsaasti, mutta esimerkiksi jäähdytysnestettä ei häviä yhtään. Seuraan nyt että josko veden kertyminen vähenisi ajan myötä, että jos öljyyn on kertynyt kosteutta joka nyt lähtee liikkeelle kun huohottaa vapaammin.
Öljy ei kuitenkaan ole harmaata vaan ihan mustaa, ainoastaan huohotuskokkiin kertyy `majoneesia`. Öljyt olen vaihtanut pari kuukautta sitten katsastukseen, siellä käytössä oli ihan virallinen huohotus-systeemi. Viime vuoden katsastuksessa katsastusmies konepellin aukaistuaan tarkisti huohottimen letkun, kumartui oikein katsomaan että letku menee ilmanpuhdistimen koteloon, oli muuten eka kerta kun katsastuksessa huomasin tuon asian tarkistettavan.
Aion vielä pitää ton systeemin käytössä, askartelen siihen pönttöön vielä erillisen letkun, joka ohjaa viimiset höyryt maahan. Aikasemmin pistin huohottimelta letkun suoraan maahan ja sieltä tuli öljyä parkkiruutuun.
Mua huikan askarruttaa se et miks sitä vettä on niin paljon... Auto kyllä huohottaa runsaasti, mutta esimerkiksi jäähdytysnestettä ei häviä yhtään. Seuraan nyt että josko veden kertyminen vähenisi ajan myötä, että jos öljyyn on kertynyt kosteutta joka nyt lähtee liikkeelle kun huohottaa vapaammin.
Öljy ei kuitenkaan ole harmaata vaan ihan mustaa, ainoastaan huohotuskokkiin kertyy `majoneesia`. Öljyt olen vaihtanut pari kuukautta sitten katsastukseen, siellä käytössä oli ihan virallinen huohotus-systeemi. Viime vuoden katsastuksessa katsastusmies konepellin aukaistuaan tarkisti huohottimen letkun, kumartui oikein katsomaan että letku menee ilmanpuhdistimen koteloon, oli muuten eka kerta kun katsastuksessa huomasin tuon asian tarkistettavan.
Meinasikko ahtaa alakerran...NiceMan kirjoitti:Niin unohtui vaan että jos on vapari niin sitten ehkä voi välttää tuon huurujen "jättö purkkiin" mutta omani tulee tuunattuna eikun turbolla niin pitää ne kaasut saada liikkeelle sieltä lohkosta ja mikäs parempi kuin imusarja eli käyttöön =)
Tosin itse ajattelin käyttöö sitä orginaali purkkia jonka jälkeen toinen jossa erotetaan öly(joka palautetaan takas lohkoon) ja vesi+etc höyryt jotka johdetaan imusarjaan.

Vaparissahan tuo toimis hyvin tuolla tavalla
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
eikös sen huohotuksen voi toteuttaa turbo vehkeissä niinkin että kampikammiosta letku purkkiin ja toisesta reunasta letku sinne turbon imupuolelle, omassani ainakin on näin ja toimii hyvin.
ja eihän kunnossa oleva kone mitään huohota hiukan puhisee vain
ja eihän kunnossa oleva kone mitään huohota hiukan puhisee vain

Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Niin. Ei se takaisku venttiili tieten päästä varsinaisesti ahtopaineita imusarjasta alakertaan, mutta eipähän pääse enää ohivuodotkaan mihinkään, eli paine alakerrassa kasvaa. Turbon imupuolelle ne kaasut voi sitten vetää, kuten evolution mainitsi. Mutta kävipä tuossa tannoin siten että k-jet mallisessa turboajoneuvossa tuli voiman savuja ja hajuja, eikä oikeen lämpimällä ilmalla vetäny mihinkään ym. Siinä ahdisti ilmanputsarikotelo niin paljon että teki alipainetta ilmanputsarin ja turbon väliin, ja imi runsaasti huohotuskaasuja läpikoneen, ja sen näki sitten dumpin ympäristöstä ja jopa pakoputkesta. Lisää reikiä koteloon ja öljynlotraus loppu.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
En laittaisi huohotinletkua ikuna imusarjaan ja poistan kyseiset viritykset omistanikin kunhan ehdin.
Mondeon 1.8tci vm-99 cooleri on jo öljyinen ja varmaan ei tee hyvää turbon imupuolella tarttuessaan siivikköön ja pikeennyttäessään sitä.
Epätasapainoinen turbo kuulostaa huonolta.
Samoin muut saastelaitteet olen tulpannut tähänastisista autoistani ja ovat menneet katsastuksesta läpi. En ole kylläkään joutunut ajamaan lyhyttä matkaa enkä kaupunkiajoa.
Tämä pikeentyminen taitaa jumitella niitä "tyhjäkäyntimoottoreita" automerkistä riippumatta.
Mondeon 1.8tci vm-99 cooleri on jo öljyinen ja varmaan ei tee hyvää turbon imupuolella tarttuessaan siivikköön ja pikeennyttäessään sitä.
Epätasapainoinen turbo kuulostaa huonolta.
Samoin muut saastelaitteet olen tulpannut tähänastisista autoistani ja ovat menneet katsastuksesta läpi. En ole kylläkään joutunut ajamaan lyhyttä matkaa enkä kaupunkiajoa.
Tämä pikeentyminen taitaa jumitella niitä "tyhjäkäyntimoottoreita" automerkistä riippumatta.

Fix Or Repair Daily
No eipä se paska näytä "siipeen" tarttuvan, ennemminkin kompurakotelo on sisältä öljyinen?, sekä ahtoputket saattanee olla pitemmän päälle samassa ravassa. Mun mielestä on melkein ihan sama esim jossain sierran/mondeon/jokumuu paskassa onko imusarja sisältä likainen, sitten jos harrastaa niin voi kehitellä jotain fiksumpaa ehkäpä ?Monkelo kirjoitti:En laittaisi huohotinletkua ikuna imusarjaan ja poistan kyseiset viritykset omistanikin kunhan ehdin.
Mondeon 1.8tci vm-99 cooleri on jo öljyinen ja varmaan ei tee hyvää turbon imupuolella tarttuessaan siivikköön ja pikeennyttäessään sitä.
Epätasapainoinen turbo kuulostaa huonolta.
Samoin muut saastelaitteet olen tulpannut tähänastisista autoistani ja ovat menneet katsastuksesta läpi. En ole kylläkään joutunut ajamaan lyhyttä matkaa enkä kaupunkiajoa.
Tämä pikeentyminen taitaa jumitella niitä "tyhjäkäyntimoottoreita" automerkistä riippumatta.