Focus 1.8 TDDi 2003 eberikö?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Vokus
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Maalis 2006 20:45

Focus 1.8 TDDi 2003 eberikö?

Viesti Kirjoittaja Vokus »

Selasin aikaisempia, mutta enpä löytäny... hieman pohjaa kysymykseen:

Käytin määräaikaishuollossa keväällä 2008 (160 tkm). Pois lähteissä pistävä käry ajettaessa. Pysähdyttyänni aukaisin konepellin ja öljytikku oli ylhäällä. Soitin huoltoon ja sanoivat, ettei mitään vikaa. Kuulemma jäänyt huollossa ja ettei öljyt pääse pois sieltä. Käry jatkui ja soittelin uudestaan. Arveli "eberin" käryävän. Sanoi, ettei pakko huoltaa, mutta että olisi pitempi=kalliimpi huolto. Vein huoltoon reilu viikko edellisestä ja tulema olikin venttiilinkopan tiivisteen vaihto, jonka rikkoutuminen edellisen huollon yhteydessä oli puhdas sattuma. Ihmettelin ja kyselin syitä, totesivat olemaan tarkempi öljynvaihdon kanssa. (Vaihdan 10 tkm välein). Sanoi myös että huohottaja saattaa jäätyä, jonka johdosta "painetta" ja edellä kuvattuja oireita. Kehotti suojaamaan etuosaa esim. pahveilla. Kuulemma tyypillistä vanhoissa autoissa. Tämä oli siis keväällä 2008, jonka jälkeen jatkoimme keskustelua vanhan auton suhteellisesta käsitteestä. Laittoivat kuitenkin edullisesti kuntoon. Kun kyselin merkintää huoltokirjaan, sanoi ettei kannata laittaa sinne siitä. Ihmettelin, mutta tyydyin siihen vastaukseen. Käski suojaamaan ja tarkistamaan öljyjä. Ajelin kotiin ja avasin konepellin: helppo tarkistaa öljyt kun oli huollossa jätetty rätti koneen päälle! Seuraavan huollon suoritin eri paikan merkkihuollossa, jossa ihemettelivät kovasti miksei merkintää tiivisteen vaihdosta oltu laitettu huoltokirjaan...

Ja itse kysymykseen:

Nyt on kone läpimänä tyhjäkäynnillä alkanut puskemaan vankkaa savua vänkärin puolelta konetta. Onko nyt "eberin" kanssa tekemistä?