Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Otsikosta varmaankin ilmenee ongelmani. Eli tarkoitus olisi hommata uudet umpiot eteen tuohon -94 vuosimallin stw mondeoon. Nämä vanhat alkuperäiset umpiot/ajovalot ovat jo heikonpuoleiset. Umpiot tummuneet aika pahasti.
Mistä uusia umpioita kannattaisi lähteä etsimään? Googlella kokeilin hakua netistä, mut aika huonolla tuloksella. Eräässä mondeossa olen täällä tampereella nähnyt semmoiset kirkkaat umpiot edessä. Aikas hyvännäköiset oli . Apua tarvittaisiin.
Ja sit jos ne on vaa sillee kellastuneet niin voi tietty vaihtaa ne heijastinlevyt, helppo homma. Mut jos haluaa ihan kirkkaat niin sit varmaan pitää ostaa muutakin.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Heitetään nyt sitten samaan topickkiin, kun sattu sellanen pikkanen vahinko et katos toisesta umpiosta se heijastin siit polttimon edestä. Siis se kupu hommeli mikä siin on. No kysymys siis on et kuin se vaikuttaa valokuvioon? Ja autohan on edelleen MK1 mondeo!
Varmaankin pelkkä häikäisyn esto kuppi, voi kyllä vaikuttaa hieman kuvioon mutta senhän näet kun käy ajamassa. Osta Tupla valot, saa ainakin https://www.burtonpower.com/ Hinta vaan karsastaa pahasti...
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
lapazu kirjoitti:
Mitenkäs on noiden tuningumpioiden valovoima, kantama ym?? Jos jollain olisi omakohtaista kokemusta? Tehtaan jäljilta loppupuolen I-kopan ja II-kopan valot kun ovat alansa parhaimmistoa....
Meinaan että ulkonäön takia en valotehoa uhraisi....
No tuskin on liian hyvä???
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
itsellä on tuo -95 v6 (ei ghia) malli, sama ongelma. Oletan että nämä -96 umpiot menee heittämällä sisuksiin ( toivotaan ainaki ) kun ei tahdo heijastinlevyjä löytyä netistä ainakaan?
En oo vielä ford-liikkeessä kehannu käyä kyselee iänikuiseen autoon varaosia.
Vaihdoin heijastin levyt 96:een 330t ajettuun autoon. Hinta oli 30€ pari foortilta ja homma oli helppo ja selvisin jopa ilman puskurin irroitusta. Muovisen valokehikon ruuveja kun avaa niin se nousee hiukan jolloin lasia pääsee raottamaan tarpeeksi( kun on ottanut ensin 4kpl nipsuja yläpuolelta irti) Kannattaa raottaa varovasti ettei mene lasi rikki.
Vanhat levyt oli niin mustat että varmaan puolet valotehosta jäi umpioon...
Otetaas vanha ylös kun päivät on pimeitä ja tiet mustia. Kävin hakemassa tuollaiset uudet hajoitin-/heijastinlevyt fordilta. Ny oli hintaa 20,50 kpl ja löytyi suoraan hyllystä. En noita ole vielä vaihtanut, mutta omasta mielestä koko umpio on helpompi irroittaa mitä puskuri. Olen ottanutkin umpiot pois polttimojen vaihdon yhteydessä kun on mennyt hermo puljata pitkien polttimoja paikoilleen kun on AC:t sun muut tiellä. Eli koko umpio lähtee irti puskuri paikoillaan ja sitten ainakin on helppo vaihtaa nuo levyt.
Kannattaa näissä vanhoissa katsella jos ne levyt ovat kellastuneet, niin ei muuta kun uudet tilalle. Valoteho paranee ihmeesti, samalla on helppo pyyhkiä pölyt heijastimista.
lapazu kirjoitti:
Mitenkäs on noiden tuningumpioiden valovoima, kantama ym?? Jos jollain olisi omakohtaista kokemusta? Tehtaan jäljilta loppupuolen I-kopan ja II-kopan valot kun ovat alansa parhaimmistoa....
Meinaan että ulkonäön takia en valotehoa uhraisi....
Eräässä varaosamyymälässä sanoivat suoraan, että ei kannata ostaa kuin ulkonäön takia. Häviävät niin hinnassa kuin valotehossa. Sama koskee myös tuning-polttimoita.
Vaihdoin ne linssit omaan mk1 Mondeoon enkä käyttänyt kun puskurin irti neljä pulttia ja 4 ruuvia... Oulun Viescarilla 20.00 kpl. polttimoina olikohan Osramin Nightbrakerit nyt näkee...
Tällä hetkellä ollut 9 Fordia...
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?