Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nyt ois sellanen vika et ostin ford escort -91 1.6cvh efi:n ni siinä 1ja2 vaihde rohisee jokusan verran ja 3:sella ääni ei ole voimakas mutta kuulee silti sisälle 4ja 5 ei mitään vikaa. Kysymys onkin mikä vikana? Voisiko pelkkä öljyn vaihto riittää jos lyö jämäkämmät öljyt? auttakaa ensimmäisen fordin omistajaa....
Katso nyt ensin onko siellä edes tarpeeksi oljyä. Meillä ainaki -92 1.8 Zetec hukkaa sitä hiljalleen, mutta äänioireita ei ole vaikka murikka on pyörinyt jo yli 340 000 km. En ole katsellut onko tuo MTX-75 -tyyppiä jota pidetään vahvempana laitoksena, mutta kaikki muu pelaa loistavasti . Noissa B5 ja iB5 vaihteistoissa taitaa olla enemmän ongelmia? Sinänsä öljynvaihto ei pahaa tee. Meilläkin siellä on ihan tavalliset Teboilin synteettiset vaihteistoöljyt.
Minullakin rahisi tuollasessa Escossa vaihdelaatikko, vaikka oli öljyt kondiksessa. Kuulosti vähän sepelimyllylle, hyvin se kyllä kesti. Kannattaa kuitenkin tarkistella ne öljyt...
joo tsekkaa jos vaihdelaatikon öljystefat valskaa öljyä. ne tekee sitä vanhemmiten. etsi öljyvuotoa sieltä mistä vetari menee vaihdelaatikkoon. kysyin kerran stefojen vaihdon hintaa ja paikallisella korjaamolla lupasivat 60 eurolla hoitaa homman.
Villi veikkaus, pahin ja todennäköisin(?) skenaario: pääaksilan sisäkooliton rullalaakeri rikki sieltä 1/2 vaihteiden päästä. Laakeri voi näyttää tältä (rikkinäisen laakerin rullat tuola kuopassa) ja aksilan pää tältä (kuuluisi olla suora pinta eikä kuopalla). Näin juuri purkamassani salkussa. Uudet laakerit, tiivisteet ja stefat 70-80€ eBaysta toimitettuna, mutta onhan tuossa vähän töitä... Lisäksi extrana pitää tuo aksilan pää sorvata ja holkittaa, tai vaihtoehtoisesti vaihtaa sisäkoolillinen laakeri (52x25x15 25€ laakerikaupasta) ja sovittaa se tuohon aksilalle.
perskele! mulla ei mielenkiinto ja varsinkaan taito riittäisi tuollaiseen ropaukseen! varsinkaan kun hyväkuntoisia ja vähänajettuja askeja on vielä tarjolla pilvin pimein... ehkä jos olis aski ylimääräisenä niin voisin koittaa itse ropata, vähän niinku opiskelumielessä!
Mondeomies kirjoitti:varsinkaan kun hyväkuntoisia ja vähänajettuja askeja on vielä tarjolla pilvin pimein...
No niin, mutta jos hyvän lukollisen laatikon haluaa harrasteautoonsa niin se tarvii kuitenkin ottaa auki? Kun uusimmatkin lukkolaatikot taitaa olla 18 vuotta vanhoja (-90 mk4 S2?) ja kohtuullisesti rullattuja.
niin! kyl oli ainakin öljyy et ei ollu siint kiin kuten mä vähän arvelin.. ei vaan viittis rupee ottaa laatikkoo auki ilman et ois varalla toista, mut hyvin se viel pelittää ja äänenkin saa katoamaan ku lyö Ghettoblazterist volumee enemmän ni häviää rohina...
Mondeomies kirjoitti:joo tsekkaa jos vaihdelaatikon öljystefat valskaa öljyä. ne tekee sitä vanhemmiten. etsi öljyvuotoa sieltä mistä vetari menee vaihdelaatikkoon. kysyin kerran stefojen vaihdon hintaa ja paikallisella korjaamolla lupasivat 60 eurolla hoitaa homman.
edit: ja mulla oli kans ´91 cvh-esco.
Ei ollu stefat öljys.. eikä vaihde laatikko muutenkaa ollu öljyn peitos.
-92 Eskossa Zetecillä äänteli välillä ja kylmänä meinas karata naapurin tontille jos löysäs kytkimen heti tartin jälkeen!
Vaihdoin automaatit laatikkoon ja ääni loppui, myös halu karata naapuriin kylmänä!
Jotkut pelotteli että automaatit ei pelitä Eskossa, siispä parin talven jälkeeen vaihdoin synteettiset laatikkoon, karkailu ei palannut, mutta toisinaan viisari väpätteli jossain satasen paikkeilla kylmällä motilla!