Kysyisinkin että voisiko vika olla mahdollisesti vai se kierre jousi joka on koukun ympärillä vai vaikuttaako se vaan kiristys vaiheessa. Samalla katselin jarrumännän takana oli muovinen suoja jonka alla on kuminen kortonki. Tämä suojaa nähtävästi käsijarru vivustoa. Voiko kyseisen kumisuojan purkaa huoletta ja lisätä sinne rasvaa että vivusto liikkuu. Kumi oli ainakin omassani kiinnitetty nippusiteellä pantamaisesti.
Jouduin niputtamaan auton takaisin kasaan ilman käsijarruvaijeria. Ajellessa sytytti abs+jarrujen häiriö valon. Tämä johtuu siitä että takana pääsee se käsijarrun koukku vivusto liikkumaan kiinnipäin ja se laittaa jarrun laahaamaan. Samalla anturit tajuaa että yksi pyörä ei pyöri samalla tavalla kun muut niin se sytyttää merkkivalot. Merkkivalot sammuu kun vivuston koukkua kääntää manuaalisesti palautus asentoon ja ajaa hetken. Kuitenkin noin 10km ajon jälkeen valo palautuu ja takajarru aloittaa laahata.
Joten voisiko joku kertoa miten saa sen käsijarrun vivuston toimimaan taas normaalisti. Onko lääke seuraava?
- Koukkuvivuston jousi hässäkkä uusiksi
- suoja kumin irroitus, sieltä puhdistus ja uudelleen rasvaus
- tietysti käsijarruvaijerin uudistus (olisiko parasta ostaa originaali käsijarru vaijerit)?
Tällä hommalla olisi pikkasen kiire!!
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)