Focus -05 parkkitutka

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
asikami
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Marras 2006 23:29

Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja asikami »

Mikäköhän olisi helpoin tapa poistaa parkkitutkan piipitys? Itse ajattelin kaivaa kaijuttimen johdon esiin ja laittaa on/off kytkimen väliin.

Tutka piipittää talvella koko ajan.
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Itse menin vastaavassa tilanteessa Mondeon takakontille, ja etsin käsiini parkkitutkan keskusyksikön (vasemmalla puolella oli luukku, josta siihen pääsi käsiksi). Ei sitten muuta kuin vaan johdot irti. Enää ei piippaile.

Oman auton kohdalla tutkan piippaamiseen ei ollut kylläkään syynä talvi vaan se, että -01--07 Mondeon parkkitutka (ainakin farmarissa) on sellainen viritys, ettei se yksikertaisesti toimi kovin kauaa ilman satojen eurojen remonttia. Viime kesänä kysyin merkkiliikkeestä varaosien hintoja ja YHDEN ANTURIN hinta oli vähän päältä 80 euroa.

Sinänsä harmi, etteivät ne Fordilla voi toteuttaa tuotakaan varustetta kunnolla. Mondeonkin kokoisessa autossa parkkitutka olisi kiistatta oivallinen apuväline. Jos joskus olisi aikaa ja innostusta niin voisi ostaa muutaman satasen tarviketutkan ja asentaa sen itse. Fordin tekemästä "made-in-china -virityksestä" voi katsoa, miten sitä asennusta ei ainakaan pitäisi tehdä.
asikami
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Marras 2006 23:29

Re: Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja asikami »

Kiitos tiedoista,

On tosiaan niin kelvoton kapistus kun olla ja voi. Peruutuskamera vois olla seuraava askel...
tokor
Viestit: 91
Liittynyt: 08 Touko 2006 15:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja tokor »

Vinkkejä parkkitutka ongelmiin voin antaa yv:llä
...ja kameraankin vois löytyä vinkkiä ;)
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Jukkem
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Helmi 2010 13:32

Re: Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja Jukkem »

Lainataas vanhaa ketjua, kun liippaa niin läheltä. Eli -06 farmari focuksesta on kysymys, appiukko diilaa parkkitutkia ja ajattelin tuossa kesän lähestyessä sellaisen hommata. Nettivaraosasta löysin yhden myynnissä olevan puskurin, jossa näyttäisi olevan valmiit reijjänalut neljälle anturille. En kehtaa tällä kelillä lähteä konttaamaan tuonne auton alle, joten kysynkin, onko tuolla ns "vakiopuskurin" takana valmiit kohdat antureille vai täytyykö ne itse mittailla?

Anturithan myös pitäisi maalata korin väriseksi, mutta omassa autossa on trend x-mallin tangon punainen, joten onkohan tuota väriä saatavissa jossain pienissä purkeissa?
rele
Viestit: 65
Liittynyt: 07 Touko 2008 12:49

Re: Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja rele »

Ei ainakaan -07 farkussa ollut paikkoja merkattuna. Helppo homma se on mittailla ja yleensä uusissa tulee kelvolliset ohjeet .
Jukkem
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Helmi 2010 13:32

Re: Focus -05 parkkitutka

Viesti Kirjoittaja Jukkem »

Otitko rele puskurin irti vai asensitko ns. paikan päällä?
Vastaa Viestiin