Mondeo (2002 Tddi) sammui kuin saunalyhty

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Yello

Mondeo (2002 Tddi) sammui kuin saunalyhty

Viesti Kirjoittaja Yello »

Olen tuskaillut muutaman päivän harmittavan vian kanssa. Auto polttelee moottorinohjauksen sulaketta säännöllisen epäsäännöllisesti. Vika alkoi n. viikko sitten kun laitoin raudan käkättämään ja tökkäsin eberin lämmitysnappia, niin hetken eberin kellossa valot vilkkuivat jännitteen vaihtelun mukaan, kunnes kone sammahti totaalisesti. Syy sammumiseen löytyi konehuoneen puolelta sulakerasiasta jossa 15A moottorinohjauksen sulake oli palanut. Vaihdoin sulakkeen ja sillä on toimi hyvin kunnes kokeilin eberiä uudestaan samoilla seurauksilla. Sittemmin en koskenut eberin kelloon. Viikonloppuna kun olin taasen lähdössä tien päälle kärähti sulake taas. Nyt ilman mitään selkeää syytä. Sulake vaihtoon ja matka jatkui. Tänä aamuna 3 sulaketta ja lopulta vaimon autolla töihin.
Nyt herääkin kysymys, että mistä päin autoa pitäisi lähteä vikaa hakemaan. Eberin automaattisen käynnistyksen olen jo aikapäivää sitten eliminoinut, joten en ihan ensimmäisenä eberiä syyttäisi, vaikka en täysin sitä pois suljekaan. Olisiko vinkkejä tarjolla?
201269

Re: Mondeo (2002 Tddi) sammui kuin saunalyhty

Viesti Kirjoittaja 201269 »

Joo ovat laittaneet eber lämmittimen moottorinohjauksen sulakeelle.Korjaus laitelle on
laita oma sulake suoraan eberille.15A yhteinen sulake on alimitoitettu.uutena toimii vanhana ei!
ps kokemusta on.
Vastaa Viestiin