Vaihdoin polttoaine sudattimen tuollaiseen Focus 1,8 turbodieseliin. Nyt tarvittaisiin viisaampien neuvoja ilmauksen suhteen. Siinä on sellainen suodatin missä vaihdetaan ainoastaan sisäpatruuna. Täytin suodattimen aivan täyteen mutta ei käynnisty siitä huolimatta. Onko tietoa miten homman pitäisi sujua ? Auto on vuosimallia 2007.
Etukäteis kiitokset !
Dieselin pa-aine ilmaus?
Re: Dieselin pa-aine ilmaus?
mitäs ohjekirja sanoo?
eikös nää nykydiisselit ilmaa itse itsensä, kunhan vaan akussa riittää virta pyörittämään
eikös nää nykydiisselit ilmaa itse itsensä, kunhan vaan akussa riittää virta pyörittämään
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Dieselin pa-aine ilmaus?
Käsikirja ei kerro mitään ilmauksesta. Kävin tänään merkkiliikkeessä keskustelemassa. Todenkäköinen vika on siirtopumppuvika. Polttoainesäiliössä on pumppu jonka pitäisi käynnistyä kun kytkee virran päälle. Suodattimen päällä on ilmausruuvi joka avaamalla suodatin saadaan ilmattua ja täytettyäkin. Pumppu ei käynnistynyt, joten toimitin auton huoltoon. Takuuta oli onneksi jälellä vielä 3 viikkoa. Kertoivat siellä että tämä vika saattaa usein ilmetä suodattimen vaihdon yhteydessä kun järjestelmään jää kuitenkin aina vähän ilmaa. Vanhalla suodattimella voi toimia ilman siirtopumppuakin koska korkeapaine pumppu kehittää vähän imua myöskin. Autossa ei ilmennyt ennen suodattimen vaihtoa mitään vikaa.
Kirjoittelen tänne loppuraportin kun saan auton huollosta.
Kirjoittelen tänne loppuraportin kun saan auton huollosta.
Re: Dieselin pa-aine ilmaus?
Tänään sain auton huollosta. Edellinen informaatio joka sain huollosta, että pa-säiliössä olis siirtopumppu niin ei pitänytkään paikkaansa. Olivat imulaitteella ilmanneet ja sen jälkeen auto käynnistyi normaalisti. Että näin . Pitää rakentaa seuraavaksi ko. laite niin ilmaus onnistuu.
Tässä autossa on siis siirtopumppu integroitu korkeapainepumpun yhteyteen.
Tässä autossa on siis siirtopumppu integroitu korkeapainepumpun yhteyteen.