Mondeo -98 kytkin
Mondeo -98 kytkin
Kytkin oli oudon tuntoinen, ei mennyt 1,3 kunnolla päälle. Sitten kun nosti vähänkin poljinta niin auto lähti liikkeelle. Rupesin tarkistamaan että onko ilmaa työsylinterissä. Kaveri painoi kytkimen pohjaan ja löysäsin ilmaruuvia, ei ollut ilmaa tuli nestettä. Sen jälkeen poljin meni tunnottomaksi, koitettiin ilmata mutta ei saatu toimimaan. Eli meni hervottomaksi kytkin. Mitenkähän se ilmaus oikein suoritetaan? Korjausopas väitti että joissakin pääsylinterissä olisi myös ilmaus, missähän se sitten on? Kuikuilin polkimen tienoille, mutta en sieltä huomannut ilmaus mahdollisuutta.
Re: Mondeo -98 kytkin
Lisäystä onkelmaan, otin työsylinterin putken irti ja toinen käytti poljinta ei tullut sieltä nestettä.
Vähän turisi ilman sekaista, säiliössä oli kyllä nestettä. Otin poljinsylinterin irti. Miten sen pystyisi testaan että onko sökö? Käsissä kun kokeilee niin kun painaa männän sisään(kytkin pohjaan) tulee säiliöltä tulevaan letkunkantaan imu ja kun vetää männän ulos (kytkin ylhäällä) tulee samaiseen letkunkantaan paine, työsylinterille lähtevän putken puolella ei tapahdu mitään.
Vähän turisi ilman sekaista, säiliössä oli kyllä nestettä. Otin poljinsylinterin irti. Miten sen pystyisi testaan että onko sökö? Käsissä kun kokeilee niin kun painaa männän sisään(kytkin pohjaan) tulee säiliöltä tulevaan letkunkantaan imu ja kun vetää männän ulos (kytkin ylhäällä) tulee samaiseen letkunkantaan paine, työsylinterille lähtevän putken puolella ei tapahdu mitään.
Re: Mondeo -98 kytkin
Oliko virrat päällä ilmatessa? Miten jarrut? Pumppaa tuoreet nesteet joka paikkaan.
Omassa oli samaa vikaa ostettaessa. Korjaantu älyttömän hyvin vaihtamalla kytkinpaketti ja työsylinteri(=painelaakeri). Kallis remontti kun tohon st:hen ei edullista kytkinpakettia fordin hyllystä löytyny
Ja se työsylinteri on kallis myös tarvikkeena.
Vaihdettiin kytkin ite = ihan hanurista koko remontti. Ei saatu apurunkoa pois tieltä kun ohjausvaihdetta ei saatu siitä irti niin meni värkkäämiseksi laatikon saaminen pöydälle. Normi mallissa voip olla enemmän tilaa. Rattiakselin saa jalkatilasta irti kun aukasee sen nivelen. Alfamerin opas neuvoo
Omassa oli samaa vikaa ostettaessa. Korjaantu älyttömän hyvin vaihtamalla kytkinpaketti ja työsylinteri(=painelaakeri). Kallis remontti kun tohon st:hen ei edullista kytkinpakettia fordin hyllystä löytyny

Vaihdettiin kytkin ite = ihan hanurista koko remontti. Ei saatu apurunkoa pois tieltä kun ohjausvaihdetta ei saatu siitä irti niin meni värkkäämiseksi laatikon saaminen pöydälle. Normi mallissa voip olla enemmän tilaa. Rattiakselin saa jalkatilasta irti kun aukasee sen nivelen. Alfamerin opas neuvoo

Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo -98 kytkin
Mikä idea on siinä että virrat päällä? Kokeiltiin myös ilmausta auton käydessä, ei tuntoa polkimessa. Ei kait ole jarrujen kanssa mitään tekemistä, käyttää vaan samaa nestettä??
Re: Mondeo -98 kytkin
Joo, nyttenpä taas kytkin pelittää. Vaihdoin poljinsylinterin (pääsylinterin), helppo homma.
Nyt kytkin on normaalin tuntoinen, eikä lähde heti kun vähän varpaita liikauttaa ja kaikki vaihteet menee mukisematta päälle. Ihme homma kun siihen ei saa tiivisteitä erikseen vaikka sen männän saa pois. Kovat oli hintaerot kyseisellä kapistuksella 250€- 72€.
Nyt kytkin on normaalin tuntoinen, eikä lähde heti kun vähän varpaita liikauttaa ja kaikki vaihteet menee mukisematta päälle. Ihme homma kun siihen ei saa tiivisteitä erikseen vaikka sen männän saa pois. Kovat oli hintaerot kyseisellä kapistuksella 250€- 72€.