Sierra XR4 2.8 ahtamisesta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
MTR-84
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Joulu 2008 18:09
Paikkakunta: Janakkala

Sierra XR4 2.8 ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja MTR-84 »

Ei löytynyt haulla aiheesta joten kysytääs..

Ostin tollaisen tässä viikko sitten ja alkaa tehot loppumaan kesken, aiempi auto kun oli reilu 100hv/200nm tehokkaampi :)

Mietinnässä olisi remmiahdin tai sitte turbot ku on tilaakin ihan hyvin.

Kestääkö tuo kone vakiona mitään vai kannattaako vaihtaa suoraan kestävämpää osaa ja mitä osaa? männät + renkaat, veivit, kansipahvit, kytkin, bensapumppu, ruisku, mitä muuta?

Miten voimansiirto kestää ku täähän on neliveto? :)

Voiko 4wd cossua käyttää vertailumallina?

Saisko vielä männän halkaisian, iskun pituuden, veivin pituus ja veivin ylä- ja alasilmien koot?

Kiitos
Ford Sierra XR4 2.8 4x4
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sierra XR4 2.8 ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Jos tuo on neliveto ja mk2, niin voi käyttää 4wd cossua vertailumallina.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
MTR-84
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Joulu 2008 18:09
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sierra XR4 2.8 ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja MTR-84 »

vuosmallia 1987. ensimmäinen ford minulle joten ei oo vielä perillä minkä korimallin mikäkin on..
Ford Sierra XR4 2.8 4x4
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Sierra XR4 2.8 ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja tonis »

Eli onko porrasperä vai luiskaperä? Niin ja onko ihan alkuperäinen ettei oo mitään prosentteja pohjilla?
MTR-84
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Joulu 2008 18:09
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sierra XR4 2.8 ahtamisesta

Viesti Kirjoittaja MTR-84 »

luiskaperä, alkuperäinen eikä prosentteja.
Ford Sierra XR4 2.8 4x4
Vastaa Viestiin