1.8 td pakkas käynnistys
1.8 td pakkas käynnistys
Kuinka pyörittää startti pakkasella, kun joutuu käynnistämään ilman lämmitystä, niin millaisissa pakkasissa oikeasti escort tai mondeo jostain vuosilta 95-99 käynnistyy?
Oma aauto on 96 escort dsl, uusittua startti(elokuu 08, bosch) ja laturi(alle kk sitten) ja akkukaan ei kovin vanha(joskin bilteema akku) niin mielestäni jo 5-6 asteen pakkasessa on todella hidas startti pyörittämään. Tähän asti on lähtenyt mitä ilman lämmitystä joutunut käynnisstämään, mutta ei oikein luottamusta ole jos kovemmasta joutuisi käynnistämään. Miten siis muilla, onko millainen käynnistyvyys? Pitäsköhän ostaa vielä uusi akku kuitenkin, jos ei sovellu pakkas starttiin bilteema.
Kuka osisi sanoa mistä kohtaa saisi helpoiten läpi sisätilan lämmittimen johdon rintapellistä, kun onnekkaasti ihan aina ei tarvii raakaa pakkas käynnistystä tehdä niin oisi kiva olla tuo sisälämmitin.
Oma aauto on 96 escort dsl, uusittua startti(elokuu 08, bosch) ja laturi(alle kk sitten) ja akkukaan ei kovin vanha(joskin bilteema akku) niin mielestäni jo 5-6 asteen pakkasessa on todella hidas startti pyörittämään. Tähän asti on lähtenyt mitä ilman lämmitystä joutunut käynnisstämään, mutta ei oikein luottamusta ole jos kovemmasta joutuisi käynnistämään. Miten siis muilla, onko millainen käynnistyvyys? Pitäsköhän ostaa vielä uusi akku kuitenkin, jos ei sovellu pakkas starttiin bilteema.
Kuka osisi sanoa mistä kohtaa saisi helpoiten läpi sisätilan lämmittimen johdon rintapellistä, kun onnekkaasti ihan aina ei tarvii raakaa pakkas käynnistystä tehdä niin oisi kiva olla tuo sisälämmitin.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Noissa Diesel-escortin käynnistymisissä suurin ongelma on virta ja maapiuhojen ongelmat, eli niihin tulee vanhemmiten jostain syystä (hapettuminen?) vastusta. Ne kun viitsii tehdä uusiksi kunnon paksusta jöötistä ja liittimet kunnolla tinaamalla, niin kas kummaa kun startti pyörittää iloisesti. Ja sen jälkeen lähtee käyntiinkin vielä paristakymmenestä pakkasasteesta, jos vaan on koneessa kaikki kunnossa, hehkut sun muut.
Tuosta sisätilan lämppärin johdosta, konepellin saranan luota lokarin sisälle, A-tolpan juuresta on läpivienti sisään. Jos et siis halua reikää porata itse.. Sisäloksun joutuu irroittamaan takareunastaan, että näkee sen läpiviennin.
Tuosta sisätilan lämppärin johdosta, konepellin saranan luota lokarin sisälle, A-tolpan juuresta on läpivienti sisään. Jos et siis halua reikää porata itse.. Sisäloksun joutuu irroittamaan takareunastaan, että näkee sen läpiviennin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Kyllä se käynnistyy kun hehkutat riittävästi. Hehkuvalon sammumisen jälkeen hehkuille tulee virtaa vielä 5-10 sek (huomaa kun katsoo lataus/ö-painevaloa: kirkastuvat kun hehkutus päättyy). Pari kertaa hehkutus peräkkäin ja a'vot kyllä lähtee... 

-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Vaan kun ei se pelkkä tuplahehku riitä.. Kyllä sen koneen pitää pyöriäkin riittävällä nopeudella, että pärähtää käymään.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Totta. Tämä siis lisäyksenä tuohon viestiisi, tuplahehku (kun kaikki muu on kunnossa) ja kyllä lähtee.Sierra2.3-16v kirjoitti:Vaan kun ei se pelkkä tuplahehku riitä.. Kyllä sen koneen pitää pyöriäkin riittävällä nopeudella, että pärähtää käymään.
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Harmittaa. Eli tulipa ostettua Focus kesäkuussa, tarkemmin 1.8 TD vm 2002 ajettu jotain 157 000. Ja edellisiin viitaten: entäs kun ei lähde -12 asteessa käyntiin, ei sitten millään. Ei uudelleen hehuttamalla, eikä usean minuutin starttauspätkillä, joista pisin yhtenäinen pätkä varmaan 20 s. Kone hyrähtää aina välillä hieman muttei vaan lähde. Akussa ei ole vikaa. Oisko sitten hekutuspuolella... polttoaineensyöttö? Polttoainesuodattimen vaihto ei auttanut.
Tänään oli huolto. Lokilämmittimen vastus on kuulemma palanut, korjataan jahka uusi vastus saapuu. Ja Eber lakkasi toimimasta heti alkusyksystä, kärytti tosin silloin niin ettei sitä oikein viitsinyt käyttää, vaan kun lähti pakosti päälle aina kun virrat kytki päälle, eli kun koko aparaattia ei enää olisi tarvinnut. Pikanttina lisänä toinen roiskeläpän virkaa suorittava muovin kappale irtosi heti kun siihen kertyi enempi jäätä. Auto on ollut laitettavana jo neljä kertaa ensimmäiseen puoleen vuoteen ja vikalista vain tuntuu kasvavan. Alkaa olla jo samaa tasoa kuin takavuosien Volvon rotisko (760 GLE).
Ehdotuksia käynnistymisen heikkouden syyksi? Muuten toinen ajokki Transit lähtee kuin palmun alta ainakin -20 saakka.
Toinen asia: tutkailin manuaalia, Eberistä ei sattunut silmiin oikein mitään. Kun näytössä näkyy olevan kaksi kellonaikaa niin voiko siitä päätellä, että ko. Eber on ajastettavaa mallia? (tosin tällä hetkellä ei siis toimi, vai liekö vikaa siinä ettei osaa pistää sitä toimimaan).
Tänään oli huolto. Lokilämmittimen vastus on kuulemma palanut, korjataan jahka uusi vastus saapuu. Ja Eber lakkasi toimimasta heti alkusyksystä, kärytti tosin silloin niin ettei sitä oikein viitsinyt käyttää, vaan kun lähti pakosti päälle aina kun virrat kytki päälle, eli kun koko aparaattia ei enää olisi tarvinnut. Pikanttina lisänä toinen roiskeläpän virkaa suorittava muovin kappale irtosi heti kun siihen kertyi enempi jäätä. Auto on ollut laitettavana jo neljä kertaa ensimmäiseen puoleen vuoteen ja vikalista vain tuntuu kasvavan. Alkaa olla jo samaa tasoa kuin takavuosien Volvon rotisko (760 GLE).
Ehdotuksia käynnistymisen heikkouden syyksi? Muuten toinen ajokki Transit lähtee kuin palmun alta ainakin -20 saakka.
Toinen asia: tutkailin manuaalia, Eberistä ei sattunut silmiin oikein mitään. Kun näytössä näkyy olevan kaksi kellonaikaa niin voiko siitä päätellä, että ko. Eber on ajastettavaa mallia? (tosin tällä hetkellä ei siis toimi, vai liekö vikaa siinä ettei osaa pistää sitä toimimaan).
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Hehkut jos on palaneet niin ei lähde vaikka haluaisit ei tarvitse olla kuin yksi pimeänä.
Eberin toimimattomuus pikemmiten on sääntö kuin poikkeus. Lyhyillä matkoilla eberin hehku karstoittuu ja palaa lopuksi piloille. Suositeltavaa ajaa pitkiä matkoja jos eberi lähettee päälle ennekuin sammuttaa koneen. Eberin ohitus kytkennästä on löydettävissä tietoa jostakin threadista.
Fordissa ei ole vikoja ne on ominaisuuksia. Volskeja on kaikilla ja Fordeja vain niillä jotka niitä haluaa vai oliko se toisinpäin
Eberin toimimattomuus pikemmiten on sääntö kuin poikkeus. Lyhyillä matkoilla eberin hehku karstoittuu ja palaa lopuksi piloille. Suositeltavaa ajaa pitkiä matkoja jos eberi lähettee päälle ennekuin sammuttaa koneen. Eberin ohitus kytkennästä on löydettävissä tietoa jostakin threadista.
Fordissa ei ole vikoja ne on ominaisuuksia. Volskeja on kaikilla ja Fordeja vain niillä jotka niitä haluaa vai oliko se toisinpäin

Fix Or Repair Daily
Re: 1.8 td pakkas käynnistys
Niin hehkuvalosta ei voi päätellä toiminnan laatua... jos siis oikein olen ymmärtänyt. Eberin laitto sitten onkin kait autosähkö- tai merkkiliikkeen hommia...