Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja ilmeisesti muissakin fordin malleissa on joka pyörässä parin pultin juuressa prikat. Ilmeisesti tarkoitus pitää jarrulevy paikallaan kun rengas on irti
Kävin juuri talvinakit vaihdattamassa alle ja rengasfirman kaveri huomasi ko. prikat ja muisti samantien, että oli jollain kursseilla tms. Fordin toimesta sanottu, ettei ne mahdu siellä olemaan tarvikevanteilla vaan aiheuttaa tasapainoheittoja ja renkaan löystymistä.
Vähän sitä ihmettelinkin kun viimetalvena alko pyörät ravistamaan
Pysyy ne levyt siellä ilman prikkojaki
Ei tainnut itellä olla enää prikkoja paikoillaan...tulevaisuudessa ne ainakin sieltä lähtee kunhan saa jarrut vaihdettua.
Jooh itsekin aikoinaan tappelin saman ravistuksen kimpussa ja ainut selitys oli nuo prikat jotka unohtui ensimmäiseksi kesäksi tarvikevanteiden väliin.
lopputulemana hiuksenhienosti vääntyneet navat jotka sitten tasaiseen väänsi kaikki jarrulevyt kieroiksi mitä autoon vain istutti....
foordin "alkuperäisissä" aluvanteissahan on noille kouruttu sellainen potero missä ne mahtuvat olemaan ilman vahinkoa.
Mää oon ratkaissu ongelman siten, että mulla on vaan alkuperäisiä alumiinivanteita autoissa. Eihän se tosiaan sitä prikkaa siellä mihinkään tarvi, jos tykkää tarvikevanteita käyttää.
Sori etukäteen jos joku provosoituu
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
No ei tarvii ei ja poishan ne sieltä viskattiinkin.
Saman asian kanssa ihmetteleville vinkiksi vaan kerroin, että semmoset sinne on tungettu tehtaalla.
Lähes yhtä loistava keksintö kuin noi napamutteri "paketit"
Kiitos vinkistä, huomenna pyörät irti ja prikat hevon kuusamaan... toivottavasti tärinä moottoritienopeuksissa vähenee eivätkä navat ole vielä vinksahtaneet näillä ajoilla...