Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
olis tollane ilmeisesti vm92 ruisku doch ja olisko mitää ideoita tollasen pieneen virittelyy esim nokat jotain moottorin ohjauksen optimointia yms tälläsiä tyhmiä kysymyksiä mut ei ole oikein voorteista kokemusta vielä
Juuri niin. Sillä minä en ainakaan ole nähnyt yhtäkään oikeasti tehokasta ja kestävää dohci sierraa(pl.cossu), tuollainen yhtälö ei vain sovi kyseiseen kulkineeseen. Kyllähän tuostakin varmaankin saa kestävän, mutta samalla vaivalla ja rahalla rakennat ohc:n Tämä on vain mun mielipide kyseisestä asiasta..
Foordson kirjoitti:Juuri niin. Sillä minä en ainakaan ole nähnyt yhtäkään oikeasti tehokasta ja kestävää dohci sierraa(pl.cossu), tuollainen yhtälö ei vain sovi kyseiseen kulkineeseen.
Noh noh, ei mulla ainakaan oo mitään valittamista tuosta tehdasuudesta 2.3-16v moottorista, mun mielestä ihan sopivan tehokaskin, kun ainakaan veekutosella sierralla ei ehdi mukaan lievästi viriteltynäkään.. Ja ihan hyvin on kestänytkin, jo kohta 10tkm takana
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v kirjoitti:
Noh noh, ei mulla ainakaan oo mitään valittamista tuosta tehdasuudesta 2.3-16v moottorista, mun mielestä ihan sopivan tehokaskin, kun ainakaan veekutosella sierralla ei ehdi mukaan lievästi viriteltynäkään.. Ja ihan hyvin on kestänytkin, jo kohta 10tkm takana
Olettaen että puhe kumminki on 2.0 doch.2.3 taitaa olla jo hieman parempi .? (ainaki tehoja on jo lisää) 8)
No joo eipäs nyt vidduilla, kun tiedätte kummiskin että puhuin 8 tappisesta enkä 16 tappisesta. Kyllähän tuollainen mulle tietenkin kelpais, muttei vain tunnu olevan intoa laittaa rahaa palamaan noin vanhaan autoon vaikka sierra onkin
Se halkee yleensä vesikanavaan, paisuntasäiliöön alkaa ilmestyyn kuplia, ja painetta liikaa.
Sitten se jäähdytin neste "pesee" männät puhtaaksi. Kun otat kannen irti, niin näät heti että mitkä männät on laesta puhtaita, niin niistä pytyistä on kansi halki vesitilaan.
Normaalisti männänlaet on mustia. Ehjässä koneessa siis.
Nostellaampa vähän tätä. Ja jos nyt on väärä topickki ni pahoittelut mut ei oikee muutakaan sattunu silmään näin uutena käyttäjänä. Eli eli tulipa tuossa itele talviautoksi ostettua tuomonen 2 litra kaasari doch sierra ja tuo nyt tutkailujen jälkeen on sen verta hyvä kuntonen ja naisen käytostä että taitaapi jäädä pitempääkin itselle eli jonkun näkoistä viritystä vois alkaa suunnitteleen. Mites pakosarjan ja putkiston vaihto vapaammin virtaaviin? Vaikuttaako mitään muuten vakiotehoisessa koneessa? Ja mistähän niitä osais alkaa kyseleen?
katiska kirjoitti:Nostellaampa vähän tätä. Ja jos nyt on väärä topickki ni pahoittelut mut ei oikee muutakaan sattunu silmään näin uutena käyttäjänä. Eli eli tulipa tuossa itele talviautoksi ostettua tuomonen 2 litra kaasari doch sierra ja tuo nyt tutkailujen jälkeen on sen verta hyvä kuntonen ja naisen käytostä että taitaapi jäädä pitempääkin itselle eli jonkun näkoistä viritystä vois alkaa suunnitteleen. Mites pakosarjan ja putkiston vaihto vapaammin virtaaviin? Vaikuttaako mitään muuten vakiotehoisessa koneessa? Ja mistähän niitä osais alkaa kyseleen?
Kokemuksesta, niin pakosarjaan on turha tuhlata rahojaan, jos kone on muuten vakio, mutta katinkorvausputki ja loppuputkisto esim.marteliukselta, niin hönkii jo vähän paremmin. Kaikenlisäks noi dokkilaisen peltisarjat on vähän kiven alla, itse en tosiaan huomannut mitään eroa vakiosarjan ja peltisen välillä, ainoastaan konehuoneen lämpötila nousi
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Pakoputkistoa ja sellaisia yleispäteviä neuvoja kuten esim suurempaa läppäkoteloa ja sitten vaikka bensanpaineella kikkailemalla taas seokset kohdalleen yms. Tuplanokkaisessa säädettävillä nokkapyörilläkin saa jo moottorin luonnetta vähä muutettua, kun voi säätää imu ja pakonokkaa erikseen, mutta vaatii jo asiaan paremmin perehtymistä. Dohciin saa vaan vähä nihkeesti viriosia...
Joo kiitoksia vastauksista. Tietääpä jättää pakosarjan vakioksi. Mites saako nuita putkistoja valmiina esim. jostain nettisivulta vai pitääko vaa ite alkaa vääntelee tai kyselee jos joltain sattus ylimääräsenä olemaan? Tai jos vaa nyppäsis tuosta pihala seisovasta säxästä ca18detin sierran pellin alle
Joo eikohä me pietä iha voortit voorteina ja nissanit nissaneina Mut mut oisko se sit helpoin/halvin väsäillä ite putkisto tuohon sierraan? Mikäs nuissa tuo vakioputken koko on tuumina? Jos esim. 2 tuuman putken pätkiä ja mutkia hakis ja alkais mallaileen ja hitsaileen kasaan.
Kyllähän niitä putkistoja valmiinakin saa. Vaikka marteliukselta Noin 720€ kokoputki pakosarjoineen. Pelkkä putkisto noin puolet tuosta. Eihän nuo ilmaisia oo mutta saa kuitenkin.
Vakioputken koosta ei tietoa. Nuo virivirit on yleensä 2,5" tai 3".
Kyllä sen itsekki saa tehtyä kun vähä osaa hahmotella ja ei pelkää rälläkkää eikä hitsipilliä.
katiska kirjoitti:Joo eikohä me pietä iha voortit voorteina ja nissanit nissaneina
Jaa niin ässäxä En tiä mikä oikosulku tuli kun jotenkin luulin säxää sitikaksi Melkein näin jo punaista, mutta ei nissani vielä niin paha oo
Joo no pitääki lähtä kyselee nuitten putken pätkien ja mutkien hintoja ni pääseepi sit hitsaus hommiin. Joo eikohän ne pillit ja rälläkät sen verta pysy käsissä et saa sen putkiston väännettyy. Metallihommista kuitenki tykänny jo pikkupojasta ja levyseppähitsaajaks tuli tossa kesän alussa valmistuttua
Sopisko sierran 2.0 Dohc Efi koneeseen uudempien rs2000 kannet tai scorpion 2.0 kansi? Eikös molemmissa ole imu ja pakosarja samoilla puolilla? Mites sitten, saisko millään leimattua tollasella kannella, riesa on vähäpäästönen mutta jos päästöt sais alhasiks niin jääköhän katsastusmieheltä parempi kansi huomaamatta vai tarviiko pitää sierra vaan jäärata rässinä 8) Mitään vtt päästömittauksia en ole teettämässä, pitää sitten vanhempi riesa hankkia jostain
Mitkä kannet sopis siis suoraan tohon dokkilaiseen? Jos tuo 8v kansi nyt pamahtaa niin jostain 16v tilalle