Terve!
Ostin kyseisen fordin muutama kuukausi sitten ja olen ihan tyytyväinen. Erääseen asiaan haluaisin pitempään fordeilla ajanneita ja miksei lyhempääkin on fordin kytkin. Onko se todellakin noin ärhäkkä ottamaan kiinni ettei juurikaan ole luistattamisen mahdollisuutta. Tuppaa sammuilemaan kun lähden ns. vanhaan malliin. Nolottaa vain joskus liikennevaloissa tai muuallakin aivan normaalissa tilanteessa kun ajatus ei ole niin lähdössä mukana. Olen kysellyt tästä ja vastauksena on ollut että näin on mutta epäilyksen siemen kalvaa. Kertokaa oma käsityksenne tai pyytäkää lisäselvitystä.
Etukäteen kiittäen.
Mondeo 2002 diesel kytkin?
Re: Mondeo 2002 diesel kytkin?
ainakin 98 td kytkin toimii hyvin eli voi tarvittessa luistatella 

Sammuilu on enemmänkin olemattoman alaväännön syy, kytkimessä ei luultavimmin ole vikaa. Itselläkin tuppaa vieläkin lähdöissä sammumaan vaikka jo tuolla olen 65000 ajanut, kaasun kanssa täytyy liikkeelle lähteä. Joku kertonut, että tuohon olisi jokin ohjelmistopäivitys, itselläni se ei ole auttanut...
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
Sierra cosworth -91
Niin tuota en tullut ajatelleksi mutta kun nyt mainittiin niin fordin dieseli ei oikein väännöltään tuntunut samalta johon olin tottunut aiemmin. Nyt täytyy vaihtaa useammin piennemmälle. Kyllä kone on ripeä ja voimakkaampi kuin edellisessä autossani ja ominaisuudet muuten kohdallan mutta tuo alavääntö juu hmm. Kiitos.