Onnellinen uuden Focuksen omistaja on muuttunut vähemmän onnelliseksi. 1.8 tdci on jättänyt tien päälle jo kaksi kertaa. Oireet molemmilla kerroilla täysin samat, pieni nykäisy ja sen jälkeen kone sammuu eikä käynnisty, öljynpaine ja latauksen merkkivalot palaa.
Ensimmäisen tapauksen jälkeen ajettu vajaat 4000 km ja toisen reilut 6000 km. Kyseessä Focuksen tämän vuoden (2008) malli. Ensimmäisellä kerralla vaihdettiin tuo korkeapainepumppu, toisella kerralla tullaan ilmeisesti tekemään sama homma. Epäilyttää kyllä, mikä tuon pumpun rikkoo. Liikkeen mukaan Fordilta olisi myönnetty, että heillä olisi erä viallisia pumppuja. Tuo selitys ei aivan täysin uppoa. Toki ensimmäinen voi olla viallinen, mutta että erikseen Saksasta tilattu toinen pumppu olisi samallalailla viallinen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Takuun piikkiin nuo pumput tietysti menee, mutta ei se innosta kerran kuussa istua maantiellä ja odottaa hinausautoa.
Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
Re: Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
Ketjussa uusi Focus 2008 on keskusteltu nykimisestä. Voisiko tuo korkeapainepumpun vika aiheuttaa nykimistä? Olen huomannut samaista nykimistä omassa alle 1000 km ajetussa autossa.
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
Tuo oma -08 mallinen Focus (ois myytävänä!) on myös nykinyt jonkun verran, mutta ei ole käytännön ajamista häirinnyt. Autolla ajettu kohta 28000 kilometriä ja ei mitään sen suurempia ole ollut.
Mites nuo vanhemmat TDCi-koneet näissä Focuksissa, onko ollut minkä verran häiriöitä? Kun haulla kokeilin, niin pääasiallisesti Mondeoissa tuntuisi olevan ongelmia tai ainakaan kukaan ei ollut kirjoittanut Focusten ongelmista. Kiinnostaisi jostakin 2002 vuodesta eteenpäin olevat yksilöt ja tietysti jo enempiajetut (200 tkm <->). Ja nimenomaan TDCi-yksilöt, ei TCI- tai TDdi-versiot. Niistä on juttua jo riittämiin ja itselläkin kokemusta kolmesta kappaleesta.
Mites nuo vanhemmat TDCi-koneet näissä Focuksissa, onko ollut minkä verran häiriöitä? Kun haulla kokeilin, niin pääasiallisesti Mondeoissa tuntuisi olevan ongelmia tai ainakaan kukaan ei ollut kirjoittanut Focusten ongelmista. Kiinnostaisi jostakin 2002 vuodesta eteenpäin olevat yksilöt ja tietysti jo enempiajetut (200 tkm <->). Ja nimenomaan TDCi-yksilöt, ei TCI- tai TDdi-versiot. Niistä on juttua jo riittämiin ja itselläkin kokemusta kolmesta kappaleesta.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
Entinen Tdci-Focus nyki aina talvisin/ viileällä aika-ajoin. Ihan pintakaasulla ajaessa teki terävää nyhtämistä muutaman kerran. Sitten taas saattoi toimia viikon ongelmitta, tai päivän. Kesäaikaan ei minkäänlaista ongelmaa, parhaimpana kesänä ajettiin noin 30tkm eikä nykäissyt kertaakaan. Jostain paineanturista se antoi vikakoodia, sitäkään ei koskaan vaihdettu. Ajeltiin autolla 229tkm --> 332tkm eikä se välille jättänyt ikinä. Jäi siis itse "vika" mysteeriksi mutta niin ne nykii vanhemmatkin Tdci:t.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
Onko kellään tietoa, miten nämä TDCi-järjestelmät kestää näitä myynnissä olevia polttoainejärjestelmien puhdistusaineita? Kun tuossa pitäisi huomenna hakea -03 mallinen TDCi-Focus kotia ja pientä tukkoisuutta oli äkkiseltään havaittavissa, niin ajattelin kokeilla, jos tuo puhdistusaine auttaisi.
Mites EGR:n tukkiminen näistä vanhemmista TDCi-koneista, onnistuuko samaan tapaan kuin TDdi:kin? Eli ei sytytä tukkimisen jälkeen mitään varoitusvaloja tms.
Mites EGR:n tukkiminen näistä vanhemmista TDCi-koneista, onnistuuko samaan tapaan kuin TDdi:kin? Eli ei sytytä tukkimisen jälkeen mitään varoitusvaloja tms.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
Löytyykö sitä tietoa foorumilaisilta? Kun olisi tarpeen tietää, kun eilen tuli hankittua tuollainen 03-mallinen TDCi-Focus...
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Focus 1.8 tdci viallisia korkeapainepumppuja?
TDCi focuksesta ei ole kokemuksia, mutta MK3 TDCi mondeossa homma menee suurinpiirtein näin:
1) Vanhemmissa MK3 mondeoissa(01-03) EGRää ohjataan alipaineella, joten niissä riittää se että ottaa alipaineletkun irti tai vielä varmempi jos tekee blankkilätkän ennen EGRää.
2) Uudemmissa MK3 facelift mondeoissa(03-07) EGR on sähköisesti ohjattu jolloin tulppaus yleensä sytyttää vikavalon, koska EGR tunnistaa ettei virtausta mene EGRn läpi tms. Tähän voi auttaa se, että blankkiin tekee jonkin pienen reiän esim.5-7mm. Opelin dieseleissä jotkut ovat viritelleet sähköisesti ohjatun EGRn yhteyteen jonkinlaisen vastuksen joka huijaa järjestelmää siten ettei se sytyttele vikavaloa.
En tiedä minkälaista polttoainejärjestelmän puhdistusainetta tarkoitat, mutta englannin foorumeilla on kehuttu paljonkin Miller's Power Plus lisäaineesta(http://www.kaasutinexpertti.fi/) jonka pitäisi jollain lailla puhdistaa polttoainejärjestelmää. Itsekin ostin tuollaista testipullollisen ja en nyt tiedä onko tuosta sinällään mitään hyötyä ollut kun olen muutaman kerran lisäillyt polttoaineen joukkoon. Sen kyllä huomasi aikuisten oikeasti, että moottorin tyhjäkäyntiääni pehmeni korvinkuultavasti. Ainehan lisää ilmeisesti polttoaineen setaanipitoisuutta, jolla sillä lienee osansa tuohon pehmeämpään käyntiääneen.
Samaa olen myös jollain lailla huomannut käytettäessä nesteen dieseliä(?), tästä en mene kyllä takuuseen, mutta jotenkin tuntuu että sen jälkeen kun ryhdyin käyttämään työpaikan läheistä nesteen kylmäasemaa, niin tyhjäkäyntiääni on hiemen pehmentynyt. Ei kuitenkaan niin selkeästi kuin tuota lisäainetta käytettäessä. Ehkäpä polttoaineissa on sittenkin eroa, vaikka en ole tälläisiin ennen uskonutkaan.
Jos tuon EGRn tulppaa, niin kannattanee melkein samalla irrottaa koko imusarja ja putsata sieltä mahdolliset monjät pois.
1) Vanhemmissa MK3 mondeoissa(01-03) EGRää ohjataan alipaineella, joten niissä riittää se että ottaa alipaineletkun irti tai vielä varmempi jos tekee blankkilätkän ennen EGRää.
2) Uudemmissa MK3 facelift mondeoissa(03-07) EGR on sähköisesti ohjattu jolloin tulppaus yleensä sytyttää vikavalon, koska EGR tunnistaa ettei virtausta mene EGRn läpi tms. Tähän voi auttaa se, että blankkiin tekee jonkin pienen reiän esim.5-7mm. Opelin dieseleissä jotkut ovat viritelleet sähköisesti ohjatun EGRn yhteyteen jonkinlaisen vastuksen joka huijaa järjestelmää siten ettei se sytyttele vikavaloa.
En tiedä minkälaista polttoainejärjestelmän puhdistusainetta tarkoitat, mutta englannin foorumeilla on kehuttu paljonkin Miller's Power Plus lisäaineesta(http://www.kaasutinexpertti.fi/) jonka pitäisi jollain lailla puhdistaa polttoainejärjestelmää. Itsekin ostin tuollaista testipullollisen ja en nyt tiedä onko tuosta sinällään mitään hyötyä ollut kun olen muutaman kerran lisäillyt polttoaineen joukkoon. Sen kyllä huomasi aikuisten oikeasti, että moottorin tyhjäkäyntiääni pehmeni korvinkuultavasti. Ainehan lisää ilmeisesti polttoaineen setaanipitoisuutta, jolla sillä lienee osansa tuohon pehmeämpään käyntiääneen.
Samaa olen myös jollain lailla huomannut käytettäessä nesteen dieseliä(?), tästä en mene kyllä takuuseen, mutta jotenkin tuntuu että sen jälkeen kun ryhdyin käyttämään työpaikan läheistä nesteen kylmäasemaa, niin tyhjäkäyntiääni on hiemen pehmentynyt. Ei kuitenkaan niin selkeästi kuin tuota lisäainetta käytettäessä. Ehkäpä polttoaineissa on sittenkin eroa, vaikka en ole tälläisiin ennen uskonutkaan.
Jos tuon EGRn tulppaa, niin kannattanee melkein samalla irrottaa koko imusarja ja putsata sieltä mahdolliset monjät pois.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //