Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Katselin tuolla haulla noita vaihtoehtoja mistä nestettä saattaa vuotaa, ja tulokseksi tuli vesipumppu, termarinkotelo tai lohkolämppärin välistä.
Noista vaihtoehdoista varmaa on että vesipumppu ei vuoda(vaihdettu 3tkm sitten), termarikotelon ruuvin alta tihkuu hiukan öljyä (onko normaalia ) Mutta tota lohkolämppäriä en oo ehtiny tarkistaa vielä. Joten onko muita ideoita mistä neste häviää???
Ainakin 1,25 ja 1,6 litraisen Zetecin tapauksessa veikkaisin termostaattikotelon tiivistettä (ei termostaatin o-rengasta vaan itse kotelon tiivistettä). Kokemusta on.
Joo elikkäs reilu viikko sitten vaihdoin tuon termostaattikotelon tiivisteen(maksoi hurjat 2€ ) Ja tosiaan siitä kotelosta ei näy enään tihkuvan mitään ulos. Mutta edelleenkin näyttäisi nestettä häviävän ja ehkä myös öljyä
Vaihdelaatikon päällinen on aivan kauttaaltaan märkä ja muutenkin koko laatokon puoli moottorista sekä lohkon etupuoli (se pakosarjan puoli) on märkä noin noin puoleen väliin asti, eli jakopään puoli on kuiva.
Hyvä keino vois olla selvittää, mistä vuotaa jos tosiaan alkaa vuotopaikka olla hukassa, että viet sen auton johonki korjaamolle, missä on ilmastointihuolto. Ne vois siellä laittaa sen vuodonilmaisuaineen jäähdytysjärjestelmään. Sit parin päivän päästä käyt uudelleen, niin näkyy UV-valolla aika selvästi, mistä sitä nestettä vuotaa.
No jos ei päällepäin vuoda niin kansipahvi menee varmaankin vaihtoon?
Kannattaa tarkistaa se lämppärinkenno, sen pitäisi haiskahtaa sisällä imelälle kun lämmityksen kääntää päälle?
Kuivuneita valkeita juovia ei siis näy konehuoneessa/syylärissä?
En ole tuota syyläriä ehtinyt tutkia enkä myöskään lämppärin kennoa, mutta moottorissa en ole vaaleita juovia havainnut, vain sen että märkää on... Ja se öljyn vuoto, mistäköhän vois tulla
Kattelin tossa äsken vähän että missä olis vikaa, niin sieltä termarikotelon maastosta sitä tavaraa ulos puskee. Elikkäs voisko olla jokin muu kuin kannentiiviste???
En käyttänyt liimaa tiivistyksessa, sillä ei siinä ollutkaan liimaa. Otin vain vanhan tiivisteen pois ja laitoin uuden tilalle
Olisko pitänyt laittaa tiivisteainetta esim. Wurth tiivisteliimaa siinä painepullossa.
Muovinen termarin kotelo tehty kahdesta kappaleesta ja vuotaa yleensä siitä liitos kohdasta ainakin mitä itellä on tullu vastaan.. ei siitä termarin ja kotelon välistä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Tänään vian syy selvinnyt. Elikkäs oli tosta termarikotelon tiivisteen urasta lohjennut pala n.2cm matkalta
Laitoin nyt korjaukseksi tiivisteliimaa siihen tiivisteen viereen, saas nähä pitääkö??? Kun ei viitsis uutta koteloa ostaa kun on ilmeisesti suhteellisen arvokas
Tänään sain vian korjattua, eikä ees maksanut paljon. Tosiaan vaikka koitin sitä tiivistää tiivisteliimalla niin en saanut sitä pitämään. Kävin sitten Fordilta hakee uuden termarinkotelon hintaan 86€ ja sain vielä kaupanpäälle termarintiivisteen