bensasuodatin
bensasuodatin
Olipa hankala homma vaihtaa bensasuodatin mondeo 2.5 v6 vm-95 ei varmaan ollu vaihdettu vielä kertaakaan kun oli niin ruosteinen ja lujassa kiinni hajos letkun pää piti tehdä uudet kiinnitykset lemmareilla ja putken pätkillä...vanhasta suodattimesta valui sellaista ruosteista mönjää taisi olla vettä...vielä olis tulppien vaihto edessä ei taida kovin helppo työ, varsinkaan ne kolme jotka ovat rintapellin likellä...olisko tuon imusarjan irrotus paikallaan tulppien vaihdossa tarpeellinen tulis tilaa enemmän..
Re: bensasuodatin
Hei,
minulla on suodattimen vaihto vielä edessä. En keksinyt miten suodattimen putkeen tuleva muovinen liitin aukeaa. Voitko neuvoa?
minulla on suodattimen vaihto vielä edessä. En keksinyt miten suodattimen putkeen tuleva muovinen liitin aukeaa. Voitko neuvoa?
Mulla meni rikki toinen liitin kun ei ollu tietoa miten aukaissaan...oli niin ruosteen ja lian peittämä ettei saanut selvää miten liittimet aukeaa..... liitin joudun tekemään uuden systeemin liittimeksi muutaman lemmarin jouduin laittaan ja uutta putkea..
ainakin escon liittimissä on sellaiset (2Kpl) väkäset klipsut tai miksi niitä kutsuis... molemmin puolin siellä suodatinta kohden olevassa päässä niitä painetaan ja sitte vedetään irti voi olla toki tiukassa jos kauan ollu sama itsellä lähti toinen nätisti toista sai pyöritellä ja kiskoa mutta irtosi ja sitten uus tilalle ja nehän ei tarvi kun tökätä ei liitiimet sinne niin ne jää siihen toivottavasti auttoi jotakuta.