Ajonestolaite ja avaimen koodaus
Ajonestolaite ja avaimen koodaus
Törs!
Auto vuosimallin 1998 Mondeo.
Vaimo hukkasi avaimen ja nyt on ainoastaan yksi punatäpläinen avain.
Eli pitäisi koodaa koko ajonestolaite ja avaimet (ostin yhden uuden tyhjän avaimen)
Missä koodausta saisi halvalla tehtyä, Helsinngin lähettyvillä, koska Stokkalla hinta on suolainen 136 euroa....
Auto vuosimallin 1998 Mondeo.
Vaimo hukkasi avaimen ja nyt on ainoastaan yksi punatäpläinen avain.
Eli pitäisi koodaa koko ajonestolaite ja avaimet (ostin yhden uuden tyhjän avaimen)
Missä koodausta saisi halvalla tehtyä, Helsinngin lähettyvillä, koska Stokkalla hinta on suolainen 136 euroa....
Jaa-a kun pitäisi olla kaksi jo ohjelmoitua avainta tallessa jotta voipi ohjelmoida kolmannen...
Eli laitetaan avain 1 lukkoon, virta päälle, odotetaan sekunti ja avain pois. Avain 2 lukkoon viiden sekunnin kuluessa ja samat jutut.
kymmenen sekunniin sisällä avaimen 2 poistamisesta laitetaan sitten ohjelmoitava avain lukkoon, käännetään virta päälle ja odotetaan 4 sekuntia. Virta pois, odotetaan 5 sekuntia.
Nyt auton pitäisi käynnistyä tällä uudella avaimellakin.
Jollei (ja kellon ledi vilkkuu) jätetään virta päälle ja odotellaan 30 sekuntia (vähintään) jonka jälkeen virta pois ja aloitetaan homma alusta.
Jollei toimivia avaimia ole tallessa kuin 1 niin todennäköisesti ainoa tapa on käyttää mallikohtaista huoltopäätettä ohjelmointiin.
Avaimilla tapahtuva ohjelmointi voi olla myös estetty (voidaan estää/vapauttaa huoltopäätteellä).
Eli laitetaan avain 1 lukkoon, virta päälle, odotetaan sekunti ja avain pois. Avain 2 lukkoon viiden sekunnin kuluessa ja samat jutut.
kymmenen sekunniin sisällä avaimen 2 poistamisesta laitetaan sitten ohjelmoitava avain lukkoon, käännetään virta päälle ja odotetaan 4 sekuntia. Virta pois, odotetaan 5 sekuntia.
Nyt auton pitäisi käynnistyä tällä uudella avaimellakin.
Jollei (ja kellon ledi vilkkuu) jätetään virta päälle ja odotellaan 30 sekuntia (vähintään) jonka jälkeen virta pois ja aloitetaan homma alusta.
Jollei toimivia avaimia ole tallessa kuin 1 niin todennäköisesti ainoa tapa on käyttää mallikohtaista huoltopäätettä ohjelmointiin.
Avaimilla tapahtuva ohjelmointi voi olla myös estetty (voidaan estää/vapauttaa huoltopäätteellä).
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Toimiiko...
...toi sama systeemi -96 ekkerissä? Uudet lukot hankkinu avaimineen,
mutta kun edellinen *!%&¤#pää omistaja on hävittänyt käyttöohjekirjan...
mutta kun edellinen *!%&¤#pää omistaja on hävittänyt käyttöohjekirjan...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Eipä onnistukaan...
On sitten ilmeisesti koodaus estetty, kun ei ohjeenkaan mukaan onnistu tuo
uudelleen koodaus. Prkl! Eiku viikolla soittelemaan voortille...
uudelleen koodaus. Prkl! Eiku viikolla soittelemaan voortille...
Re: Ajonestolaite ja avaimen koodaus
Missä onnistuisi ja mihin hintaan Tampereen seudulla lisäavaimien teettäminen ja koodaus. Jäljellä on ainoastaan yksi toimiva avain, jossa punainen neliö yläosassa.
Re: Ajonestolaite ja avaimen koodaus
Voiko avaimen koodaus onnistua kahdella, avaimella joista toisen siru on kopioitu toisesta avaimesta. Yritin kyllä toimia ohjekirjan mukaan mutta ei toiminut mitenkään...




Re: Ajonestolaite ja avaimen koodaus
Ne on ajonestotietokoneen mielestä sama avain. Eli ei onnistu.Fordmondeo98 kirjoitti:Voiko avaimen koodaus onnistua kahdella, avaimella joista toisen siru on kopioitu toisesta avaimesta.
Re: Ajonestolaite ja avaimen koodaus
Eli jos "sama avain" niin silloin on kuitenkin kaksi toimivaa avainta käynnistykseen?jsel kirjoitti: Ne on ajonestotietokoneen mielestä sama avain. Eli ei onnistu.