Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moro!
Mulle tuli sellainen vaiva että vaihteensiirtäjästä irtosi se vaihdevaijerin päässä oleva "kuppi" joka tulee vaihteensiirtäjän tappiin. Painettiin takaisin kiinni mutta on sen verran löysä että irtoaa vähän väliä. Tietäiskö joku, saako sen pelkän kärjen eli sen kuppisysteemin uusittua vai täytyykö koko vaihdevaijeri uusia? Tai jos on jotain kikkakolmosia millä sen vanhan saisi pysymään niin nekin on tervetulleita Laitoin jo roudarinteippiä siihen tappiin mutta se tuskin on kovin pitkäikäinen ratkaisu...
Kiitos!
Niin, auto on siis -01 1.8TCi-Focus, MTX-lootalla.
Jep, eli siinä on molempien vaijerien päässä sellaiset vähän tulitikkuaskia pienemmät liittimet, jotka saa sellaisenaan vaihdettua. Ne on keskenään hieman erilaiset, ainakin minulla. Kun ostat uudet/uuden, näet siitä sen systeemin jolla se tulee kiinni. Mutta vaihtaminen tapahtuu muistaakseni silleen että vaihde kannattaa laittaa vapaalle ja sit vetää siitä liittimestä sellainen klipsu ulos, jolloin liitin irtoaa. Sit vaan suunnilleen samaan paikkaan uusi tilalle. Siihen on joku työkalukin jolla vaihdekepin saa pidettyä operaation ajan paikallaan, mutta eräs Fordin asentaja sanoi ettei koskaan käytä sitä.
Kakkoselle vaihtaessa hyppää vaijeri pois paikaltaan.
Vaihteensiirtäjässä on pallo, halkaisija n 11mm. Ja sen päälle tuleva kuppi hyppää pois. Muoviahan tuo näyttää olevan. Merkkiliikkeeseen soitin ni molemmat vaihdevaijerit paketissa 180€..
Onko vinkkejä saako jostain tuommosta muovista nivelen osaa tai miten tuon rakentais pysymään?
Porasin kierteet pois ja epoxy metal -2komponenttiliimalla kiinni. Saa nähä kestääkö tuolla vai pitääkö vielä porata ohut läpireikä limitykseen ja sokka läpi ni ei ainakaan pääse löysäämään.
E: ja siis vaihdevaijerin päässä 6mm tankoa jonka päässä muovinen pallonivelen kuppiosa, tuo mulla löystyi. Vaihtajassa laatikon päällä kuula 10mm