Ei katsastusmies tykännyt Escortin takajarruista, sillä vasen takajarru oli lähes täysin kuollut, joten otin vasemmanpuolen rummun auki. Kengät (ja rumpu) ovat kyllä ihan OK, ei öljyä eikä kuluneisuutta. Missä siis vika, sylintereissä?
EDIT:
Niin, siis käsijarru pitää kyllä ihan hyvin. Soitin äsken huoltoasemalle, epäilivät jotta mäntä jumissa. Tekisi kuitenkin mieli fiksata itse, mistä kannattaisi aloittaa? Kuinka se "automaagisäätö" tapahtuu?
Escortin vas. takajarru hävisi, kengät OK
Escortin vas. takajarru hävisi, kengät OK
Ford Escort 1.8 TD STW -96
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Escortin vas. takajarru hävisi, kengät OK
automaattisäädön periaatetta on aika vaikee selittää. perustuu siihen yhteen palikkaan missä on hampaat ja aina kun kitkapinta kuluu tarpeeks niin hyppää yhden hampaan jousivoiman avulla. aika simppeli juttu kun kattelee sitä systeemiä.
itse tarkistaisin ne autom.säädön hampaat ja eritoten sen sylinterin. sylinteri maksaa muutaman euron motonetissa. niin ja siinä automaattisäädön hampaissa ei saa olla crc:tä, öljyä eikä mitään muutakaan koska sitten se ei toimi. pitää putsata hyvin vaikka bensalla jos irroittaa koko systeemin. kirjastossa on lainattavissa korjauskirjoja missä selitetään aika hyvin takajarrujen toiminta kuvien kera.
itse tarkistaisin ne autom.säädön hampaat ja eritoten sen sylinterin. sylinteri maksaa muutaman euron motonetissa. niin ja siinä automaattisäädön hampaissa ei saa olla crc:tä, öljyä eikä mitään muutakaan koska sitten se ei toimi. pitää putsata hyvin vaikka bensalla jos irroittaa koko systeemin. kirjastossa on lainattavissa korjauskirjoja missä selitetään aika hyvin takajarrujen toiminta kuvien kera.
Re: Escortin vas. takajarru hävisi, kengät OK
Mjoo, Alfamerin kirjan kanssa kattelin tuota systeemiä, ja otin sen sylinterin kokonaan irti. Jumissahan se oli, mutta pienellä vasarannaputtelulla alkoi napsumaan kuten pitääkin. Pitänee kuitenkin heti ensi tilassa laittaa uusi sylinteri / korjaussarja, sen verran oli jumissa kuitenkin.
Automaattisäätö tuntui toimivan, sillä vähän aikaa tutkittuani napsautin meisselillä sitä pientä "väkästä", ja systeemi tuntui laukeavan löysälle. Ei meinaan meinannut rumpu mennä paikoilleen, vaikka kuinka yritti, mutta tuon jälkeen sujahti kuin itsestään. Jarrutkin tuntui toimivan pienen testailun tuloksena, mutta ilmenikin sitten uusi ongelma, josta onkin lisää tuolla tekniikkafoorumin puolella...
Automaattisäätö tuntui toimivan, sillä vähän aikaa tutkittuani napsautin meisselillä sitä pientä "väkästä", ja systeemi tuntui laukeavan löysälle. Ei meinaan meinannut rumpu mennä paikoilleen, vaikka kuinka yritti, mutta tuon jälkeen sujahti kuin itsestään. Jarrutkin tuntui toimivan pienen testailun tuloksena, mutta ilmenikin sitten uusi ongelma, josta onkin lisää tuolla tekniikkafoorumin puolella...
Ford Escort 1.8 TD STW -96