Galaxy -98 abs-valo palaa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
rantail

Galaxy -98 abs-valo palaa

Viesti Kirjoittaja rantail »

Heissan,

Autossani Galaxy -98 abs-valo palaa, vika on alkanut pahentua koko ajan, välillä se sammuu, mutta toisinaan jää palamaan pitkäksikki aikaa. Missä vika???
Ehdotuksia olen kuullut muutamia; anturi vikaa (onko anturi joka pyörässä) -> pystyykö helposti tarkistamaan, pitääkö rengas ottaa irti?? Anturi viallinen: (vastus arvo poikkeaa tai anturi likainen), sitten liitin tai jodin viat tietty....
En ole vielä tehnyt asialle mitään....jospa täältä löytyisi joitain tyypillisiä vika tapauksia, ennenkuin alan remppaamaan.....
Sierra2.3-16v

Re: Galaxy -98 abs-valo palaa

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No noi mitä luettelit on juuri niitä tyypillisiä vikoja mitä niissä voi olla. Anturi on tietenkin joka pyörässä, muutenhan pyörä voisi mennä lukkoon, eikä abs-yksikkö siitä tietäisi. Itse etsisin anturin liitokset, ja mittaisin niistä anturit, että löytäisi sen, joka ongelmia aiheuttaa. Sitten voi keskittyä siihen vian aiheuttajaan, eli onko kakkaiset urat, vaiko itse anturi viallinen. Kaikissa vanhoissa autoissa tulee vanhemmiten tollasia mystisiä vikoja, joihin ei auta kuin korjaus tai auton vaihto. Korjaaminen vallankin itse tehden tulee useimmiten kuitenkin halvimmaksi..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Monteonisti

Re: Galaxy -98 abs-valo palaa

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yhdessä Voortissa ABSin anturin johtoliitoksen irroituksen jälkeen ei toiminut systeemi, syynä johtoliitoksen paskoontuminen, ei saanut kontaktia, siis tarkka tuosta liitoksen toimivuudesta! :shock:
Vastaa Viestiin