Mistähän lähtisi vikaa hakemaan kun tyhjäkäynti on turhan korkea? Kiertaa 1300rpm. Kun vähän vaihteella jarruttaa ja painaa kytkimen pohjaan niin asettuu 1000-1100 rpm mutta silti liian korkea.
pumppu on luukaksen sähköhirvitys sähkökaasulla.
Ja toinen kysymys liittyen jakopäähän.
Onko hihna kuinka paha itse vaihtaa vai tarviiko pumpun ajoitukseen jotain erikoistyökaluja?
Jo etukäteen kiittäen...
Pari kysymystä Vm 95 TD transitista
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Pari kysymystä Vm 95 TD transitista
Siinä pumpussa on kaiketikin päädyssä joku tiiviste, joka vuotaa ja aiheuttaa näin tämän ongelman. Ei näy millään testerillä! Isän TD-Transitissa oli samanlainen vika, jota merkkiliike etsi pitkään ja turhaan... Se tiiviste taisi maksaa markka-aikaan noin 30 markkaa. En muista sen tarkemmin, mikä tiiviste siellä vuotaa, mutta voin kysäistä isältä jos muistan joskus.
Jakopäästä: hihnan kuulemma voi vaihtaa itse, mutta ole tarkka! Transit on nimittäin pirun tarkka ajoituksestaan, jos se on vähänkään v...rallaan niin vetoja ei löydy hihnanvaihdon jälkeen.
Jakopäästä: hihnan kuulemma voi vaihtaa itse, mutta ole tarkka! Transit on nimittäin pirun tarkka ajoituksestaan, jos se on vähänkään v...rallaan niin vetoja ei löydy hihnanvaihdon jälkeen.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Pari kysymystä Vm 95 TD transitista
Mitenkäs toi transistori tunnistaa kylmän koneen?
Voisiko olla joku juttu, että kone kuvittelee olevansa kylmä ja kierrättää sen takia?
Muuten käynti on tasainen ja vetoja riittää, mutta se tyhjäkäynti vaan on korkea.
Voisiko olla joku juttu, että kone kuvittelee olevansa kylmä ja kierrättää sen takia?
Muuten käynti on tasainen ja vetoja riittää, mutta se tyhjäkäynti vaan on korkea.