Takapyörän laakerin vaihto focus 99
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Focus 99 vm ja 1.6 on alkanut valittaa takapäästä kovilla nopeuksilla. Kaartaessa oikealle se loppuu, joten oletan että se on takapyörän laakeri (oikea). Autossa on jarrurummut takana. Katselin Alfamerin oppaasta ja homma vaikuttaa selvältä. Ihmettelen vain kun siinä käskettiin uusia laakerinvaihdon yhteydessä pyörän nopeudentunnistimen roottori sekä jarrurummun tiiviste. Enpä löytänyt näitä osia motonetistä. Pitäiskö niitä lähteä etsimään muualta, vai onko tuo taas jotain alfamerin turhaa hapatusta. Autossa on siis ABS-jarrut.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Takapyörän laakeri tulee pakettina ainakin Motonetistä, kannattaa kysyä tuleeko tiiviste mukaan. Netissä kerrotaan laakeripakettiin kuuluvan yhden pyörän tarpeet. Luulisi tiivisteen silloin kuuluvan mukaan. ABS-tunnistimen rengasta voi olla vaikea saada ehjänä irti rummusta, kun siinä muovirunko.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Okei kiitti tiedoista.
Kyselin fixuksesta ja heidän vastauksensa oli, että pitää hakea maahantuojalta abs-tunnistimen rengas sekä stefa. Pitää käydä merkkiliikkeessä sitten kyselemässä sitä.
Niin ja siis motonetin paketissa tuli mukana laakeri, napamutteri ja laakerin lukkorengas.
Kyselin fixuksesta ja heidän vastauksensa oli, että pitää hakea maahantuojalta abs-tunnistimen rengas sekä stefa. Pitää käydä merkkiliikkeessä sitten kyselemässä sitä.
Niin ja siis motonetin paketissa tuli mukana laakeri, napamutteri ja laakerin lukkorengas.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Viimesimmissä escorteissa samanlainen systeemi. Itse laakerin vaihto helppo homma, mutta se uralevy, mistä abs anturi lukee nopeutta, on ihan älyttömän vaikea saada pois ylipäänsä, ehjänä ei varmasti lähde. Maksoi muistaakseni jotain luokkaa 7e se uusi rinkula, ja olisko ollut se stefakin mukana. Jos olis ostanu orkkisosana pyöränlaakerin, niin noi osat olis tullu mukana.Tee-seitseFocusmies kirjoitti:Okei kiitti tiedoista.
Kyselin fixuksesta ja heidän vastauksensa oli, että pitää hakea maahantuojalta abs-tunnistimen rengas sekä stefa. Pitää käydä merkkiliikkeessä sitten kyselemässä sitä.
Niin ja siis motonetin paketissa tuli mukana laakeri, napamutteri ja laakerin lukkorengas.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Ihan tiedoksi vaan muille samassa tilanteessa oleville. Ostin kyseiset osat merkkiliikkeestä ja hintaa kertyi alle 20 erkkiä (ja siinä oli kahden pyörän tarpeet). Ei siis kovin kallista.
Hassua tässä on se, että ulina ja muutenkin äänet on loppunut tyystin. En saa sitä enää missään nopeudessa vaikertamaan. Vaihdoin ennen ulinan alkamista etujarrulevyt ja palat, mutta ääni kyllä kuului selkeästi takapäästä ja lisäksi se vaimeni oikealle kaarrettaessa (mikä yleensä viittaa laakerivikaan). No täytyy kuulostella, josko jotain valitusta tai tärytystä alkaisi kuulua.
Hassua tässä on se, että ulina ja muutenkin äänet on loppunut tyystin. En saa sitä enää missään nopeudessa vaikertamaan. Vaihdoin ennen ulinan alkamista etujarrulevyt ja palat, mutta ääni kyllä kuului selkeästi takapäästä ja lisäksi se vaimeni oikealle kaarrettaessa (mikä yleensä viittaa laakerivikaan). No täytyy kuulostella, josko jotain valitusta tai tärytystä alkaisi kuulua.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Viimeisenä päivityksenä
Laakeri alkoi pitää krohinaa, joten vaihdoin molemmat takalaakerit. Vaihto oli aika yksinkertainen ja ABS-anturin roottoritkin lähtivät aika iisisti pois. Edellinen asentaja oli jättänyt pölytiivisteen asentamatta, mistä voi päätellä että hän on myös käyttänyt vanhaa roottoria ja hankkinut vaan laakeri+ lukkorengas + napamutteripaketin tarvikeliikkeestä. Sillä näyttäisi pärjäävän tässä tapauksessa. Rasvakuppi on muuten vaikea saada ehjänä pois, joten se kannattaa ehkä ostaa myös laakerivaihtoa varten.
Laakeri alkoi pitää krohinaa, joten vaihdoin molemmat takalaakerit. Vaihto oli aika yksinkertainen ja ABS-anturin roottoritkin lähtivät aika iisisti pois. Edellinen asentaja oli jättänyt pölytiivisteen asentamatta, mistä voi päätellä että hän on myös käyttänyt vanhaa roottoria ja hankkinut vaan laakeri+ lukkorengas + napamutteripaketin tarvikeliikkeestä. Sillä näyttäisi pärjäävän tässä tapauksessa. Rasvakuppi on muuten vaikea saada ehjänä pois, joten se kannattaa ehkä ostaa myös laakerivaihtoa varten.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Onkohan vaihto samanlainen 2.0 malliinkin, missä on levyt takana? Minkä kokoisella hylsyllä napamutteri aukeaa?
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Tässä alfamerin ohje lyhennettynä:
1. Irroita rasvakuppi
2. aukaise napamutteri. Tässä pitäisi olla ainakin käkkäri päällä. Jos rengas silti pyörii mukana, jonkun pitää tulla painamaan jarrua kun väännät sitä auki.
3. Irroita jarrusatula ja jarrulevy
4. Vedä pyörännapa irti tarvittaessa ulosvetäjällä (tai koputtele sitä vasaralla jos ei ulosvetäjää ole ja se on tiukassa).
Sitten vaan pyörännapa ruuvipenkkiin ABS-rengas ja lukkorengas pois. Prässillä vanha laakeri pois ja uutta tilalle. Rasvaa uusi laakeri ennen sen laittamista pyörännapaan, niin se menee helpommin. Sitten uusi lukkorengas ja ABS-anturi paikalleen ja loput samalla tavalla kuin avatessa. Niin ja napamutteri kannattaa uusia. Se tulee todennäköisesti laakerin mukana.
Napamutterin kiristysmomentti on 235 Nm, mikä on aika paljon. Itse testasin sopivan kireyden siten, että kokeilin pyörittää rengasta. Jätin kireyden sellaiseksi, että rengas pyöri vielä kohtuu helposti. Hyvä pitkävartinen avain on tehokas tässä. Työkalut ei ole nyt saatavilla joten en voi tarkistaa hylsyn kokoa, mutta ei se napamutteri mikään spesiaalin kokoinen ole. Mikään pieni hylsysatsi ei siihen kyllä riitä. Voit kattoa sen napamutterin koon siitä laakeripaketista kaupassa. Jos sulta puuttuu ko. hylsy, voit ostaa sen samalla.
Käytännössä vaihto on ilmeisesti lähes sama rumpujarrutapauksen kanssa. Rumpujarrullisessa vaan laakeri on pyörännavan sijaan siinä rummussa.
1. Irroita rasvakuppi
2. aukaise napamutteri. Tässä pitäisi olla ainakin käkkäri päällä. Jos rengas silti pyörii mukana, jonkun pitää tulla painamaan jarrua kun väännät sitä auki.
3. Irroita jarrusatula ja jarrulevy
4. Vedä pyörännapa irti tarvittaessa ulosvetäjällä (tai koputtele sitä vasaralla jos ei ulosvetäjää ole ja se on tiukassa).
Sitten vaan pyörännapa ruuvipenkkiin ABS-rengas ja lukkorengas pois. Prässillä vanha laakeri pois ja uutta tilalle. Rasvaa uusi laakeri ennen sen laittamista pyörännapaan, niin se menee helpommin. Sitten uusi lukkorengas ja ABS-anturi paikalleen ja loput samalla tavalla kuin avatessa. Niin ja napamutteri kannattaa uusia. Se tulee todennäköisesti laakerin mukana.
Napamutterin kiristysmomentti on 235 Nm, mikä on aika paljon. Itse testasin sopivan kireyden siten, että kokeilin pyörittää rengasta. Jätin kireyden sellaiseksi, että rengas pyöri vielä kohtuu helposti. Hyvä pitkävartinen avain on tehokas tässä. Työkalut ei ole nyt saatavilla joten en voi tarkistaa hylsyn kokoa, mutta ei se napamutteri mikään spesiaalin kokoinen ole. Mikään pieni hylsysatsi ei siihen kyllä riitä. Voit kattoa sen napamutterin koon siitä laakeripaketista kaupassa. Jos sulta puuttuu ko. hylsy, voit ostaa sen samalla.
Käytännössä vaihto on ilmeisesti lähes sama rumpujarrutapauksen kanssa. Rumpujarrullisessa vaan laakeri on pyörännavan sijaan siinä rummussa.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Jos rummut takana, niin pitää irroittaa aluksi ABS-anturi! 8)
Minä en tehnyt kun jarrukenkiä vaihdoin, piti siis ostaa uusi anturi!
Minä en tehnyt kun jarrukenkiä vaihdoin, piti siis ostaa uusi anturi!

Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
miksi pitäis irrottaa abs anturi..
ite ainakaan lähtis sitä turhaan irrottamaan rikkoontumis riski liian kova.. ei liity millään tavalla taka jarrujen kunnostukseen.. 


Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
ABS-anturi kannattaa irroittaa, koska anturin irroittamisen jälkeen jarrurumpu lähtee kätevästi irti avaamalla neljä jarrukilvessä olevaa ruuvia. Ensin pitää irroittaa ABS-anturi, joka on kiinni yhdellä 6 mm ruuvilla. Muovinen anturi irtoaa varovasti ruuvitaltalla kampeamalla. Anturin johtoa ei tarvitse irroittaa, koska anturin voi kääntää sivuun johtiman varaan. Riski, että anturi hajoaa irroituksessa on aika pieni. Tässä jarrurummun irrroitustavassa ei tarvitse irroittaa rummun kiinnitysmutteria, jonka saattaisi joutua uusimaan, jos se on aikaisemmin useasti irroitettu.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Kirjauduin juuri jäseneksi tänne..ja pystyy heti liittymään kohtalotoveriksi näiden takapyörien
laakereiden suhteen. Ostin vm 2000 Focus STW:n 1.8 bensalla vähän yli vuosi sitten Automaa
Fordilta. Sillä oli ajettu 126tkm. Nyt vuosi sen jälkeen ja jossai 150tkm kohdalla alko melko
kovaääninen matalataajuuksinen urina/jurina/jurnutus takapyörästä ja koveni käännettäessä aina toiseen suuntaan ja hiljeni toiseen. Noh, tänään aloitettiin vaihtamaan laakereita ja melko ylläri odotti vastassa. Edellinen asentaja, kuka lie, ei ollu laittanu sitä metallista "tiivistettä"
ollenkaan laakeripaketin perään ja molempien pyörien laakerit oli täysin ruosteessa, p*skassa ja
rispaantunu rikki,ts. totaalip*skaksi. Sitten vielä kaiken kukkuraksi levyjarrut oli ruostunu
jumiin niin, että ne "liukujat" mitkälie jarrusatulassa oli umpijumissa eikä liikkunu yhtään
käsivoimilla. Eiku uus reissu motonettiin ja hain sit kaikki jarrukamat uusiksi. Jospa nyt vaikka
toimis takajarrutkin jatkossa
Autotohtori ja sen jälkeen myöhemmin katsastus ei huomannu
moisia vikoja viime vuonna.
Lopputulos pistää onneksi hymyilemään
se hemmetin jurina on pois ja voi keskittyä
normaaliin focuksen rengasmeluun
(Renkaat 16"/205/50).
laakereiden suhteen. Ostin vm 2000 Focus STW:n 1.8 bensalla vähän yli vuosi sitten Automaa
Fordilta. Sillä oli ajettu 126tkm. Nyt vuosi sen jälkeen ja jossai 150tkm kohdalla alko melko
kovaääninen matalataajuuksinen urina/jurina/jurnutus takapyörästä ja koveni käännettäessä aina toiseen suuntaan ja hiljeni toiseen. Noh, tänään aloitettiin vaihtamaan laakereita ja melko ylläri odotti vastassa. Edellinen asentaja, kuka lie, ei ollu laittanu sitä metallista "tiivistettä"
ollenkaan laakeripaketin perään ja molempien pyörien laakerit oli täysin ruosteessa, p*skassa ja
rispaantunu rikki,ts. totaalip*skaksi. Sitten vielä kaiken kukkuraksi levyjarrut oli ruostunu
jumiin niin, että ne "liukujat" mitkälie jarrusatulassa oli umpijumissa eikä liikkunu yhtään
käsivoimilla. Eiku uus reissu motonettiin ja hain sit kaikki jarrukamat uusiksi. Jospa nyt vaikka
toimis takajarrutkin jatkossa

moisia vikoja viime vuonna.
Lopputulos pistää onneksi hymyilemään

normaaliin focuksen rengasmeluun

ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
En kyllä nyt ymmärrä pointtia. Uusi napamutterihan tulee laakerin mukana myös tarvikeosapakkauksessa. Tossa joutuu siis avaamaan neljä ruuvia ja irrottamaan yhden anturin sen sijaan, että irrottaa pelkän napamutterin ja laittaa uuden kiinnitettäessä tilalle.msanta kirjoitti:ABS-anturi kannattaa irroittaa, koska anturin irroittamisen jälkeen jarrurumpu lähtee kätevästi irti avaamalla neljä jarrukilvessä olevaa ruuvia. Ensin pitää irroittaa ABS-anturi, joka on kiinni yhdellä 6 mm ruuvilla. Muovinen anturi irtoaa varovasti ruuvitaltalla kampeamalla. Anturin johtoa ei tarvitse irroittaa, koska anturin voi kääntää sivuun johtiman varaan. Riski, että anturi hajoaa irroituksessa on aika pieni. Tässä jarrurummun irrroitustavassa ei tarvitse irroittaa rummun kiinnitysmutteria, jonka saattaisi joutua uusimaan, jos se on aikaisemmin useasti irroitettu.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Pointtihan tässä on se, että jos laakereita uusitaan, aukaistaan tietysti tuo iso mutteri ja päästellään sitä kautta rumpu irti. Jos kuitenkin on tarkoitus vain huoltaa jarruja, kannattaa ottaa abs-anturi irti ja myös nuo 4 ruuvia jarrukilven takaa. Tällä tavalla ei tarvitse koskea laakereihin lainkaan eikä siihen isoon mutteriin, jota ei voi kovin monta kertaa käyttää uudestaan. Laakerin suojakuppikin on kuluvaa tavaraa. Pyörän laakereihin ei tällä rummun irroitustavalla pääse esim. jarrupölyä ym.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 29 Joulu 2018 17:34
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Moro. Tässä ketjussa olevilla ohjeilla takapyörän laakerin vaihto onnistui, kiitos niistä. Oma auto siis focus - 04 jossa levyjarrut takana. Tosiaan tuli itsekin ostettua tarvikelaakeri, paketissa oli laakeri, lukkorengas ja abs-anturi. Metallinen abs-anturin alla oleva pölytiiviste puuttui. Sen ehjänä irti saaminen tuntui äkkiseltään vaikealta tehtävältä.. se kuitenkin pienen miettimisen jälkeen onnistui, siten, että laitoin lyhyen muutaman cm metallipalan lukkorenkaan katkoskohdan ja metallisen pölytiivisteen alaosan väliin, ja löin vasaralla tuon metallipalan toisesta päästä, niin pölytiiviste kampeutui irti. Tarvikelaakerisetti maksoi 14,90€. Laakerin irrotuksesta ja uuden asennuksesta maksoin kaverille 10€. Halvaksi siis tuli kun itse teki
homman vaikeusaste ehkä 2/5.

-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
itte ainakin avannu jokaisesta laitteesta napamutterit vielä sillon löysälle kun auto on maassa ja paino päällä,ei muuta kun kunnon vääntimet ja vaihde silmään,käsijarru kiinni ja vielä halko pyörän eteen niin eipä ole pyöriny.
Sama sitten loppu kirrauksessakin niin ei pyöri.
Kivaa kuitenkin kuulla että homma ei ole vaikea ja osat ei maksa turhan paljon
Sama sitten loppu kirrauksessakin niin ei pyöri.
Kivaa kuitenkin kuulla että homma ei ole vaikea ja osat ei maksa turhan paljon
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Mulla olisi edessä täysi jarruremppa taakse oli kenkien lisäksi menee rummut ja laakerit vaihtoon, koska 300tkm takana
Tilasin rummut ja erikseen laakerit jotka tarkoitettu ABSilliseen. Meneekö homma nyt niin että kun irroitan rummun, avaan ensin napamutterin, niin ABS- rengas jää napaan kiinni vai onko se laakerissa ja irtoaa rummun mukana näin ollen??
Toinen kysymys, onko Mk1 Focukseen olemassa eri sortin rumpuja, face ja preliftin välillä? Kun motonet tarjoaa vain yhtä sorttia mutta autodoc tarjoaa EI-ABS-versiota, vaikka ainahan Focuksissa on ABSit

Toinen kysymys, onko Mk1 Focukseen olemassa eri sortin rumpuja, face ja preliftin välillä? Kun motonet tarjoaa vain yhtä sorttia mutta autodoc tarjoaa EI-ABS-versiota, vaikka ainahan Focuksissa on ABSit

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Joo. Rumpu-napa yhdistelmän kun vedät irti akselilta, niin ABS-kehä tulee mukana, on painettu kiinni navan sisäpäähän. Jos saat sen ehjänä ja suorana naputeltua irti, voit siirtää sen uuteen napaan, laakerin asennuksen jälkeen. Vääntyy helposti jos on tiukassa; uusi osa ei ole kallis.
PS. Napamutterin rasvakuppi voi olla myös tiukasti kiinni. Jos sulla on uudet kupit, voi vanhan irrottaa vaikka lyömällä meisselin läpi.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Ok. Uudet laakerit jotka tilasin pitäisi olla jo sillä ABS-renkaalla, olikohan jotenkin intgroitu tai jotenkin niin mainittiin autodocin sivuilla. Nyt vaan jännitellään sopiiko noi rummut, jotka tilasin, tähän malliin...yritäedes kirjoitti: ↑22 Maalis 2021 15:21Joo. Rumpu-napa yhdistelmän kun vedät irti akselilta, niin ABS-kehä tulee mukana, on painettu kiinni navan sisäpäähän. Jos saat sen ehjänä ja suorana naputeltua irti, voit siirtää sen uuteen napaan, laakerin asennuksen jälkeen. Vääntyy helposti jos on tiukassa; uusi osa ei ole kallis.
PS. Napamutterin rasvakuppi voi olla myös tiukasti kiinni. Jos sulla on uudet kupit, voi vanhan irrottaa vaikka lyömällä meisselin läpi.
EDIT:
https://www.autodoc.fi/skf/1362647
Tommonen, näemmä lesomallia kun tuli oikein uus rasvakuppikin mukana

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Tuli vähän epävarmuuksia tähän rumpuasiaan, eli oisko jolla kulla antaa mittoja Focuksen rummusta, sen olakkeista siitä kohdin jos ABS-sensorirengas tulee, kun en ole ihan varma ovatko autodocilta tulleet rummut sopivat tähän ABSilliseen Focukseen, kun näitähän on ilmeisesti tehty jenkkeihin ABSittomana.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Etsin vanhaa kuittia https://aeromotors.ee
Koodi: Valitse kaikki
Tootekood Toode Kogus Hind Summa
S70591 / SAMKO Piduritrummel 2 16,27 € 32,54 €
200008 / A.B.S. Rattalaagrikomplekt 2 7,98 € 15,96 €
714 042 1004/K / MEYLE Piduriklotside komplekt 1 44,66 € 44,66 €
En muista, oliko anturirengas mukana.
focus 99 74kW, mondeo 07 108kW, focus 10 100kW, fiesta 13 92kW, fiesta 15 74kW
Re: Takapyörän laakerin vaihto focus 99
Joo siis pieni typo lipsahti tohon edelliseen viestiin, mutta mulla on erikseen hankittuna jo ABS-sensorirenkaat, mutta se olake näissä uusissa rummuissa näyttää oudon pitkältä/korkealta, eikä vanhaa rumpua purettuna malliksi..
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER