Zetec 1,8 / 2,0
Zetec 1,8 / 2,0
Jossakin näin hyvän vertailun koneitten eroista kuvien kera, ei vaan enää löydy mistään
Re: Zetec 1,8 / 2,0
mitäs mittoja tarkoitat?lapazu kirjoitti:Karkeasti 1,6 ja 1,8 ovat paljon lähempänä toisiaan. 2,0 on mitoituksiltaan erilainen.
Hakua käyttäen, asiaa on puitu täällä ennenkin.
Kyllä 1.8 ja 2.0 on lähempänä, niissä on sentään samankokoiset venttiilit kannessa muutenkin kansi on samanmallinen ja käy ristiin. Perusalakerrassakaan ei ole muuta eroa kuin poraus ja kaikissa kaksilitraisissa on mäntien öljyjäähyt vakiona, 1.8 lohkoissa on suurimmassa osassa tulpat niissä kohtaa.
Apulaitteissa ja ö-pohjassa sekä pumpussa on tietty eroja mutta 1.8 osat käyvät suoraan 2.0 lohkoon, eikä noita välttämättä tartte vaihtaa riippuu mihin on asentamassa ko. konetta.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Re: Zetec 1,8 / 2,0
Onko moottorin kiinnityskorvakkeet samoilla paikoilla 1,8 / 2,0 ?
Re: Zetec 1,8 / 2,0
On.Rampe kirjoitti:Onko moottorin kiinnityskorvakkeet samoilla paikoilla 1,8 / 2,0 ?
Sen verran vielä tarkennusta että nämä tiedot käyvät harmaakantisiin Zeteceihin, mustakantisten tiedot ovat hieman vajavaisia, mutta yhtäläisyyksiä niistäkin löytyy. Sitten tota 1.6 Zetec E(vanhemmat Escortit, fiestat ja Mondeot) moottoria ei pidä sotkea 1.6 Zetec SE moottoriin, mitä löytyy uudemmista Fiestoista ja Focucsesta. Siinä imusarja on jäähdyttimen puolella ja muutenkin moottori on eri sukua.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Re: Zetec 1,8 / 2,0
Onko kaikissa 2,0 l mondeiossa kaasuläppäkotelo ja imusarja isompi kuin 1,8 ja mistä isommat osat erottaa purkamatta osia irti ?