Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs tossa yks päivä liikennevaloissa rupes kone täristämään ja kierrokset vaeltaa siin 850-1050RPM välillä.
Vaihoin tulpat, johdot, jakajan kannen ja pyörijän muttei mitään vaikutusta..
Oisko kellään kokemusta kyseisestä??
veikkaan tapahtuneen näin jarrutit jostain syystä vähän reippaammin liikennevaloihin, vanha hapero jarrutehostimen yksisuuntais venttiili taikka tehostin ei kestänyt sitä (taikka jokin muu alipaine systeemi/letku) ratkes ja syntyi melko iso alipainevuoto josta tuo ravistus johtui/johtuu kun kone meinaa sammua. Sama kierrosten vaeltelu johtunee luultavammi isosta alipaine vuodosta.
Jos mitään näkyvää taikka kuuluvaa, (kääntele ja vääntele niitä letkuja koneen käydessä) vuotoa ei löydy niin oiva apu on esim. Go Start taikka muu apukäynnistyssuihke sitä kun suhauttaa pikkasen paikkaan jossa voisi olla vuoto. MOOTTORI NOSTAA KIERROKSIA TODELLA PALJON joten käytä fiksusti sitä tököttiä, jos käytät.
Kokeilin sumulla mutta eipä vuotoja löytyny.. Rupesin miettimään että kun toi vehje polttaa aika paljon öljyä, nii oiskohan mahollista ett venttiilit nii täynnä p*skaa et ne kantaa ja jonka takii kone käy huonosti
Ja miksen mä kertonut sulle juottaa sille koneelle vettä? hä?
Eli jos et tiennyt niin otat 1,5l limsa tms. pullon täyteen vettä, jakajan alipaine kellosta letkun irti koneeseen sopivasti kierroksia ja alat juottamaan sille koneelle vettä. lopetat juottamisen kun kone meinaa sammua ja jatkat kun se taas jaksaa ottaa kierroksia. Kun saat koko satsin juotettua tee joku vähintään 20km lenkki suurilla kierroksilla. jos kone ei vieläkään alkanut toimimaan kunnolla niin
anna koneen jähtyä ota tulpat pois ja putsaa ne, voivat (pitäisivät) olla aika mönjässä jos sieltä on jotain irronnut. Sama miten sitä vettä sinne syötät esim. ilman putsari pois ja suoraan pullosta kurkusta alas koneen käydessä mut itse olen kuitenkin tuon alipaine letkun kautta sinne sitä tavaraa lykännyt.
EDIT:
EN ota vastuuta jos jotain menee rikki, itselläni on kyseinen kuitenkin toiminut niiden autojen kohdalla joissa on ollut erityisen karstaiset ja tukkeessa olleet palotilat.
oma -91 1.6CL tehny joskus samaa, pari kertaa. enpä oo kiinnittäny huomiota sen enempää ku ongelma hävinny, vanha auto alkaa olee jo muutenki koneelta.. tuttu ehotti että ehkä ruiskumekanismi alkaa jotenki pettämään.
sen sijaan mulla on outoa se että vapaalle heittäessä kierrokset pyörii jonku aikaa siinä kahessa tonnissa aika usein ennen ku tippuu siihen 1000-1100.
mutta voishan totakin koettaa laitella kerta tässä on oivat ohjeet ;D
Oliko tankki miten tyhjänä kun vika tuli? Ettei olisi kaasariin päässyt roskaa tankin pohjilta. Kaasarin suuttimien putsaus paineilmalla ei ole kovin iso homma, samalla tietysti kohokammiosta siivota ylimääräiset pois.
Jouzer kirjoitti:oma -91 1.6CL tehny joskus samaa, pari kertaa. enpä oo kiinnittäny huomiota sen enempää ku ongelma hävinny, vanha auto alkaa olee jo muutenki koneelta.. tuttu ehotti että ehkä ruiskumekanismi alkaa jotenki pettämään.
sen sijaan mulla on outoa se että vapaalle heittäessä kierrokset pyörii jonku aikaa siinä kahessa tonnissa aika usein ennen ku tippuu siihen 1000-1100.
mutta voishan totakin koettaa laitella kerta tässä on oivat ohjeet ;D
Tyhjäkäyntimoottori oikuttelee. tekohengityksenä putsaa se jos ei auta, uutta tilalle. Niin ja se löytyy edestä konetta katsottaessa siitä vasemmalta puolelta EFI tekstiä.
Niijoo, unohtanu tänne laittaa viestiä..
Elikkä siis o,masta selvis vika siinä vaiheessa ku irrotin kaasarin, oli nimittäin se kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste/tiivisteet paskana.. En sitte siihen väliin tajunnu suihkuttaa sitä starttiapua..