Noniin, uutta rojektia pukkaa ja joutuu näemmä moottoria taas fiksailemaan. Elikkä kyseessähän on uudemman mallinen 2.9i jossa MAP-anturilla varustettu ruisku. Toiminnassa on kylläkin epämääräisiä vikoja:
-Tyhjäkäynti jää välillä 2000rpm (korjasin ongelman tulppaamalla tk säätöventtiilin röörit niin pysyy tyhjäkäynti kiinteästi aseteltuna n.800rpm).
-Nykäisee välillä tasakaasulla ajettaessa
-Vetoja on jos moottori sille tuulelle sattuu, useinmiten ei. Toisinaan veto loppuu 3000rpm jälkeen eikä siedä muutenkaan täyttäkaasua. Tarkoitan sitä että moottori vetää puolikaasulla paremmin..
Kaasuläpän anturia epäilin, antaa koodia 63 joka tarkoittaa liian alhaista signaalia. ilmeni kaasuläpän säätöruuvin ropailun yhteydessä mutta asia on korjattavissa..
Lambda-antureiden irroittaminen liittimistään tyhjäkäynnillä ei vaikuta käyntiin millään tavalla, voisivatko nämä olla rikki kenties?
2.9i V6 temppuaa
2.9i V6 temppuaa
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: 2.9i V6 temppuaa
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: 2.9i V6 temppuaa
Nyt on läpän tunnistin vaihdettu eikä enää epäröi kaasun kanssa eikä nyi. Mutta edelleen tuntuu ettei moottori vedä yläkierroksilla tarpeeksi..alavääntöä kyllä löytyy, 4.vaihteella 50-90km/h sujuu n.5sekunnissa. Yläkierroksilla vedot ikäänkuin aaltoilevat..Joskus repäsee 2. vaihteel viel kunnol mut nyt taas ei.. Moottorihan ei ole väljä, öljyä ei kuluta.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen