
Doch sierran jakopäästä..
Doch sierran jakopäästä..
Eli meneekö jakopäässä rattaitten merkit niin että kampiaksen päässä olevan rattaan merkki alas päin ja nokissa merkit sivuille päin? Eräästä liikkeestä sain ohjeet että ketjussa olis kolme kuparin väristä lenkkiä ja ne vaan merkkien kanssa kohakkain mut enpä löytänyt kun yhden kuparin värisen lenkin 

Re: Doch sierran jakopäästä..
Kyllä menee. Pistetäänpä ny tästäki kuva http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... oketju.jpg
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Doch sierran jakopäästä..
okei, kiitos!
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Doch sierran jakopäästä..
Mistäs toi kuva on, kun mulla on sellainen mielikuva, että kun jako on kohdallaan, nokkapyörien merkkien ei kuulu olla kansitasossa, vaan kummallakin puolella piirun viistosti alaspäin. Toimii kyllä noinkin, mutta päästöt kasvaa muistaakseni..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Doch sierran jakopäästä..
Autodata... joo piirun verran alaspäin ne jää, jos yrittää paremmaksi niin ne nousee aika paljon yli tai sitte niin että toinen on yli ja toinen ali. Mutta siinä ne pitää olla missä ne on lähimpänä kannen pintaa eli niin että näyttää vähä tältä



Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Doch sierran jakopäästä..
Miten on mahdollista, lukuisia kertoja koittanut laittaa jo jakoo kohdilleen mutta tuntuu että ei oo vaan vielläkään onnistunut!
Jos joku asuu kivuttoman matkan päässä Hauhosta ja haluu tulla laittaa ketjun rattailleen pikku korvausta vastaan niin tere vaan tulemasta!? 


Re: Doch sierran jakopäästä..
Kun laitat ykkös pytyn tulpanreiästä jonku ruuvimensselin tai rautalangan, ja pyörität ja kattot sillä että mäntä on ylähällä, ja laitat ketjun niin että kiristämätön puoli on kireällä, ja nokat niin että merkit on vähä alle (tai tasan) kannenpinnan kanssa, sitten ruuvarilla tai jollakin väännät sitä kiristin ratasta ylöspäin niin että ketku kiristyy, jos kaikki on vielä paikallaan, niin pitääs toimia, jos ei oo paikallaan niin joku väli on ollu löysällä. Kun kaikki on paikallaan niin pitää painaa sitä kiristin patruunaa niin että se vapautuu. Sen jälkeen viä pyörittää moottoria käsin pari kierrosta myötäpäivään varmistaen että se pyörii vapaasti, ja sitte loput osat kii ja käyntiin.
Ja kun laittaa käyntiin niin jonku aikaa saattaa kuulua rallatusta kun nostimet ja kiristin ilmaantuu.
Saattaa olla vähän veemäinen mutta kyllä sen kuitenkin saa
Ja kun laittaa käyntiin niin jonku aikaa saattaa kuulua rallatusta kun nostimet ja kiristin ilmaantuu.
Saattaa olla vähän veemäinen mutta kyllä sen kuitenkin saa

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Doch sierran jakopäästä..
Omaan doch koneeseen tehtiin tossa kevät talvella täys remppa. ja kun jakopäätä ruvettiin kasaamaan. niin ekaks koitettiin vanhalla ketjulla merkit meni pikkasen viistoon alas tai sit ylöspäin. ja sit hankin uuden ketjun siihen niin saatiin just kohdilleen niin ainakin luulisin
hyvin käy ja kukkuu ja ei rallata jakopää.
