Pitemmän aikaa on jo vaivannut outo vika. Vaunu kytkettynä auton vasen vilkku hakkaa tuplanopeudella ja vaunussa vilkut ei pala.
Tönäisemällä pistoketta ja hakemalla muuta asentoa oireen saa häviämään, mutta saattaa tulla milloin tahansa ajon aikana itsekseen.
Auton perävaunupistoke vaihdettu, ei auttanut.
Vaunun pistoke on 13-napainen, joten adapteri välissä. Vaunu on viime vuoden mallia, joten ei uskoisi vikaa olevan sielläkään päässä.
Mikä yleensä saa vilkun hakkaamaan tuplanopeudella?
Auton merkkihuollossa mittasivat auton pistorasian ja sanoivat kaiken olevan kunnossa siellä päässä... Kyseessä Mondeo 2.0 2002 aotomaatti.
Vasen vilkku hakkaa vaunu kytkettynä
Re: Vasen vilkku hakkaa vaunu kytkettynä
Vahvasti kontakti häiriöltä vaikuttais... Vaunun johto poikki??
Yleensä vilkku alkaa hakkaan tuplanopeudella kun joku polttimoista palanut, ts. vastuskuorma virtapiirissä laskee olennaisesti
.
Yleensä vilkku alkaa hakkaan tuplanopeudella kun joku polttimoista palanut, ts. vastuskuorma virtapiirissä laskee olennaisesti

Re: Vasen vilkku hakkaa vaunu kytkettynä
Sikäli päättely ei toimi kun auton omat vilkut on edelleen mukana. Eihän ylimääräisten vilkkujen kytkeminen poista auton omia vilkkuja. Kuormitus ei siis voi vähentyä, ainostaan lisääntyä. Jos liitin ei yhdistä, auton systeemiin ei tule mitään lisää ja niitten pitäisi toimia normaalisti. Veikkaisin liikakuormitusta eli piuha menee maihin. Ei niin pahasti, että sulake palaisi, mutta sen verran, että vilkkurele sekoaa. Jos vaunua ei saa epäillä ja auton pistoke on osaavan henkilön vaihtama niin sitten epäilisin sitä adapteria. Kiinalaiset lapset on tehneet varmaan väsyneinä kehnoa laatua.Kessi kirjoitti:Vahvasti kontakti häiriöltä vaikuttais... Vaunun johto poikki??
Yleensä vilkku alkaa hakkaan tuplanopeudella kun joku polttimoista palanut, ts. vastuskuorma virtapiirissä laskee olennaisesti.

--
Mondeo STW -01
Mondeo STW -01
Re: Vasen vilkku hakkaa vaunu kytkettynä
Aloin tota ja miettimään, että miten toi on toteutettu, koska pitäähän se kärryn kuorma siellä jotenkin tunnistaa, ettei vilkku ala hakkaamaan hitaammin normaalikäytössä kun kaikki vilkut palaa. Kyllähän toi kessin logiikka siinä mielessä pelaa, että vaunu kytkettynä normaali kuorma on siis auton vilkut + vaunun vilkut ja jos vaikka yksikin näistä on pimeänä niin kuorma vähenee ja vilkutusnopeus kasvaa.
Uudemmissa autoissa siellä on ilmeisesti peräti joku ohjausyksikkö joka mittailee kuormaa.
googlettamalla löyty semmonen keskustelu jossa kaveri kertoi, että autossa paikallaan ollessaan ja perävaunusta irti ollessaan toi adapteri aiheutti vilkun nopean vilkkumisen. Eli ilman jos adapteri on paikassa eikä kuormaa tunnisteta, sekoaa auton vilkku.
Sillä perusteella voisi olettaa, että autosta adapteriin asti on yhteys kunnossa, mutta siitä vaunuun päin jossain välissä yhteys katkeilee.
Uudemmissa autoissa siellä on ilmeisesti peräti joku ohjausyksikkö joka mittailee kuormaa.
googlettamalla löyty semmonen keskustelu jossa kaveri kertoi, että autossa paikallaan ollessaan ja perävaunusta irti ollessaan toi adapteri aiheutti vilkun nopean vilkkumisen. Eli ilman jos adapteri on paikassa eikä kuormaa tunnisteta, sekoaa auton vilkku.
Sillä perusteella voisi olettaa, että autosta adapteriin asti on yhteys kunnossa, mutta siitä vaunuun päin jossain välissä yhteys katkeilee.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96