takajarrut ei ota
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
takajarrut ei ota
Mikä on vikana kun takajarrut ei ota vaikka kengissä on pintaa vaikka kuin ja rummutkaan hirveen kuluneet ole ja olen yritänyt säätää kenkiä ihan iholle mutta kun kahvasta repii niin ei pidä ei perkele yhtään. kahva nousee 11 napsua ylös mutta ei pidä ollenkaan... missä vika .... alkaa jo vi****
Re: takajarrut ei ota
4-5 napsun jälkeen pitäis alkaa hieman ottamaan 11 napsua liikaa.
Eihän vaijerinkuori mene jarrukilvestä läpi tällöin ei käsäri pidä.
Pitääkö käyttöjarru normaalisti?
Käyttöjarrun toimiessa normaalisti vika edelleen vaijerin säädössä, kehinnässä mekaniikan jumiutumisessa.
Eihän vaijerinkuori mene jarrukilvestä läpi tällöin ei käsäri pidä.
Pitääkö käyttöjarru normaalisti?
Käyttöjarrun toimiessa normaalisti vika edelleen vaijerin säädössä, kehinnässä mekaniikan jumiutumisessa.
Fix Or Repair Daily
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: takajarrut ei ota
Säätö ja mekaniikan voitelu rumpujen sisällä yleensä auttaa! 8)
Re: takajarrut ei ota
Itse käytin vuoden 96 eskoa juuri katsastuksessa ja eihän siellä hyvää sanomaa kuulunut.
Käyttöjarru takana 0 ja 0.4
käsijarru otti vähän
AUTTAKAA!!
Viimekesänä vaihdoin uudet hihnat eli siis takana on rumpu jarrut
Mitä voin tehdä enää? Eli onko siellä koneisto jumis tai jotain? Kiitos vastanneille.
Käyttöjarru takana 0 ja 0.4


AUTTAKAA!!

Viimekesänä vaihdoin uudet hihnat eli siis takana on rumpu jarrut

Mitä voin tehdä enää? Eli onko siellä koneisto jumis tai jotain? Kiitos vastanneille.
//))==Ford Escort 1.8D -96
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: takajarrut ei ota
Yleisin vika on se, että käsijarru on säädetty kahvan päästä. Jos käsijarrua yleensäkkään tarvii säätää, johtuu se siitä, että vaijerit on venyneet, ja silloin pitäisi vaihtaa vaijerit, eikä säätää sitä kahvasta. Eli, ensimmäisenä kannattaa palauttaa vaijerin säätö alkuasentoonsa, ottaa jarrurummusta pykälä pois joko sorvissa tai kulmahiomakoneella, säätää automaattisäätöpalikat jo valmiiksi todella lähelle ja jos vielä nousee kahva todella ylös, niin vaihtaa käsijarruvaijerit. Näillä ohjeilla on meikäläisen autot mennyt aina leimasta läpi ja käkkäri pysynyt toimivana.
Edit: Tossa viimesimmässä postauksessa ennen tätä viestiä niin escossa on varmaan automaattisäädöt jumissa, ja takajarrusylinterien vaihtokin voisi auttaa asiaan..
Edit: Tossa viimesimmässä postauksessa ennen tätä viestiä niin escossa on varmaan automaattisäädöt jumissa, ja takajarrusylinterien vaihtokin voisi auttaa asiaan..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: takajarrut ei ota
Auttaakos tuo sitten tuohon käyttöjarrun ongelmaan?
Käsijarru olis muuten menny läpi mut nous vaan liian korkeelle.
Käsijarru olis muuten menny läpi mut nous vaan liian korkeelle.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: takajarrut ei ota
Liikkuko jarrusylinterin männät ?
Re: takajarrut ei ota
En ole kerennyt tarkastamaan mut katastusmies vähä epäili että ne on jumis. Oikealla puolen myös jarru laahaa kokoajan
Entä onko kellään vinkkeliä kun mulla on umpiosta menny tuo korkeuden säätö ja kun tuo sähkömoottori ei liikuta sitä ja katastusmies sano että sen pitäis toimia. Voiko sen jotenki kiertää?
Eli jos ottaa toiselta puolen johdon irti niin kumpikaan ei toimi
Vai pitääkö vaan mennä umpiokauppaan ja maksaa ihteni köyhäks...

Entä onko kellään vinkkeliä kun mulla on umpiosta menny tuo korkeuden säätö ja kun tuo sähkömoottori ei liikuta sitä ja katastusmies sano että sen pitäis toimia. Voiko sen jotenki kiertää?
Eli jos ottaa toiselta puolen johdon irti niin kumpikaan ei toimi

Vai pitääkö vaan mennä umpiokauppaan ja maksaa ihteni köyhäks...
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: takajarrut ei ota
Toi laahaaminenkin luultavastin johtuu noista jarrusylinterin männistä, siis jos ne ylipäätään on jumissa.
Mutta tosiaan onkos toi korkeuden säätö pakollinen tuos? jos ei niin poistat ne molemmin puolin ja meet näyttämään konttorille. Näin siis vain jos ne ei oo pakolliset.
Mutta tosiaan onkos toi korkeuden säätö pakollinen tuos? jos ei niin poistat ne molemmin puolin ja meet näyttämään konttorille. Näin siis vain jos ne ei oo pakolliset.
Re: takajarrut ei ota
Mistä sen tietää onko ne pakolliset?
Se ukko vaan sano että näin uudessa autossa tuon pitäis toimia.
Se ukko vaan sano että näin uudessa autossa tuon pitäis toimia.
//))==Ford Escort 1.8D -96
Re: takajarrut ei ota
Voipi sitten olla et ne on pakolliset ja joudut hommaamaan ehjän sellasen, käytettynä saa varmaankin aika edullisesti.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: takajarrut ei ota
Meillä taas aikoinaan inssi kehu käsijarrua kun nousi ylös, sanoi että liikkuu kunnolla ja ei jumitu!Perttirlz kirjoitti:Auttaakos tuo sitten tuohon käyttöjarrun ongelmaan?
Käsijarru olis muuten menny läpi mut nous vaan liian korkeelle.

Piti kuitenkin hyvin vaikka nousi "pystyyn tojottamaan"!

Eikös Eskoissa ole yleensä "säätömotikka" joossain takapenkin alla vasemmalla, siis saa otettua "päävaijerista löysät" pois jottei tarvitse vaihtaa? 8)
Suosittelen kuitenkin "systeemien" voitelua ennen isompaa remppaa!

Re: takajarrut ei ota
Joo elikkäs jarrusylinteri oli toisella puolen niin jumissa että lähti vasta ruuvipenkissä lekalla irti
Jarruhihnat oli kulunut jostain syystä toispuoleisesti aika paljon vaikka ne oli viime keväänä uusittu, mutta pääasia on että leima tuli
Eka testissä jarruarvot oli
käyttöjarru 0,0 ja 0,4
käsijarru 0,7 ja 0,4
Korjauksen jälkeen
käyttöjarru 1,0 ja 1,0
käsijarru 1,7 ja 1,3 8)
Ongelmana oli myös se että kun valoumpion korkeudensäätö ei toiminut niin se laittoi rekisteriotteeseen merkinnän siitä että se on korjattava 7.6 mennessä.
Mitä tapahtuu jos sitä ei ole korjattu sillon?
Entä pitääkö se käyttää katastusasemalla näytettävänä sillo?
Niin ostin motonetistä "laadukkaan" umpion joka oli ihan suolesta.Se ei käynyt kunnolla paikalleen,valolle ei ollut mitään kiinnike klipsiä vaan lamppu oli vaan siinä reiässä
ja ajonaikana se tietysti olisi heilunut, lisäksi valon kuvio oli hyvin epämääräinen läiskä 
Niin ja sähkösäätö ei toiminut
Mut vastailkaapas noihin kysymyksiin
tää kyl kuuluis eri topicciin mut laitan nyt tänne 

Jarruhihnat oli kulunut jostain syystä toispuoleisesti aika paljon vaikka ne oli viime keväänä uusittu, mutta pääasia on että leima tuli

Eka testissä jarruarvot oli
käyttöjarru 0,0 ja 0,4
käsijarru 0,7 ja 0,4
Korjauksen jälkeen
käyttöjarru 1,0 ja 1,0
käsijarru 1,7 ja 1,3 8)
Ongelmana oli myös se että kun valoumpion korkeudensäätö ei toiminut niin se laittoi rekisteriotteeseen merkinnän siitä että se on korjattava 7.6 mennessä.
Mitä tapahtuu jos sitä ei ole korjattu sillon?
Entä pitääkö se käyttää katastusasemalla näytettävänä sillo?
Niin ostin motonetistä "laadukkaan" umpion joka oli ihan suolesta.Se ei käynyt kunnolla paikalleen,valolle ei ollut mitään kiinnike klipsiä vaan lamppu oli vaan siinä reiässä


Niin ja sähkösäätö ei toiminut



//))==Ford Escort 1.8D -96