Moottorin varoitusvalo syttyi?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Moottorin varoitusvalo syttyi?

Viesti Kirjoittaja lare »

Mondeosta syttyi moottorin varoitusvalo, moottori sammui kerran heti käynnistyksen jälkeen mutta käynnistyi heti uudella yrityksellä normaalisti.
Tuon jälkeen moottorin varoitusvalo kuitenkin syttyi eikä sammu.

Jouduin ajamaan n. 5 kilometriä taajamassa ja moottori tuntui käyttäytyvän täysin normaalisti - myöskin käynnistyen ja sammuen kuten pitääkin, kun koitin jääkö tuo valo palamaan.

Olisikohan sytytystulpissa/puolassa ollut jotain kertavikaa ja siitä jäänyt valo palamaan? Uskaltaakohan autolla ajaa 200km huomen aamuna..?
ST220 '03
lare
Viestit: 51
Liittynyt: 15 Elo 2006 23:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin varoitusvalo syttyi?

Viesti Kirjoittaja lare »

Nooh, 40 euroa vastaan Ford-huolto lukaisi koodit ja seoksesta tyhjäkäynnillä oli tullut valitusta. Epäilivät imuvikaa, ja laite antoi tukun muitakin mahdollisia syitä. Täytyy katsoa jos roudaisi tutkittavaksi jossain vaiheessa - itse autossa ei ajossa tai tyhjäkäynnillä tunnu erikoisuuksia.


edit: tuli korjautettua ja tosiaan oli kuten Saviskin ennusti eli imuletkussa vuoto. Parinkympin muoviletku alle ja koodien nollaus, merkkihuolto kiittää 143 euron edestä :)
Viimeksi muokannut lare, 16 Kesä 2008 00:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ST220 '03
savis
Viestit: 35
Liittynyt: 09 Huhti 2008 20:20
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin varoitusvalo syttyi?

Viesti Kirjoittaja savis »

Imusarjalta lähtee ainakin yksi letku joka halkeaa ja aiheuttaa häiriövalon syttymisen jos kyseessä siis st220.
seisoppa
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Heinä 2009 11:44

Re: Moottorin varoitusvalo syttyi?

Viesti Kirjoittaja seisoppa »

Itselläni '01 vuoden 110 hv 1.8 ja nyt myös meikäläisen voordissa syttyi tuo moottorin varoitusvalo. Huoltoliikkeestä sanottiin että mahd. liittyy päästöihin (jonkin tunnistimen tai vast. toimintahäiriö) mutta jollei sammu niin olis hyvä mennä näyttämään. Autolla kuitenkin saa ajella mikäli mitään ongelmia ei tunnu ja ainakin toistaseks käy ihan kivasti, tai ainakin kuten aina.

Joskus aikoinaan ovat merkkihuollossa sanoneet, että imusarjassa joku läppä rapisee omituisesti mutten kyllä kiinnittänyt siihen mitään huomiota ja tuskinpa tässä tapauksessa siitä kuitenkaan kyse, sillä eiköhän tuo ongelma olisi paremmin havaittavissa (auto ei kävis?) jos sieltä joku läppä on irronnut tai muuten on jotain mätää siinä?
Vastaa Viestiin