RS2000 kansi DOHC Sierraan?
RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Eli mites tuommoinen onnistuu? Mites imu- ja pakosarjat jne? Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta?
Imu- ja pakosarjat pitää tehdä itse uudestaan ja tais olla termarikin väärässä päässä?
Mieluummin ostat scorpion vm.95 alkaen 2L koneen ne on 16v ja kansi sopii suoraan. Samalla laitat koko koneen koska ruisku ei ymmärrä hölkäsen pöläystä 16v kannesta ja sen toiminnasta ja lisäksi ei vanhanaikaselle pyörijä/kansi sytkälle ei löydy paikkaa suorasytkä koneen kannesta
Mieluummin ostat scorpion vm.95 alkaen 2L koneen ne on 16v ja kansi sopii suoraan. Samalla laitat koko koneen koska ruisku ei ymmärrä hölkäsen pöläystä 16v kannesta ja sen toiminnasta ja lisäksi ei vanhanaikaselle pyörijä/kansi sytkälle ei löydy paikkaa suorasytkä koneen kannesta

Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
jeps. kertokaa lisää. alkoi itseänikin kiinnostamaan tollainen projekti.
Ford Mondeo 1.8rs -94 103kw/170nm (myyty)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
jake80 kirjoitti:jeps. kertokaa lisää. alkoi itseänikin kiinnostamaan tollainen projekti.
Niin, kiinnostiko sua uudemman scorpion koneen asennus vaiko RS2000 kannen asennus?
Täältä löytyis sierran pellin alta naapurikylästä tollanen 2,3 16v ja itse tuli laitettua sähköjä lukuunottamatta, mutta sähkökaaviotkin on jos tarvetta.
RS2000 kansi on sama kuin esim 2,0 16v scorpion kansi ja siitä sopii imusarjat ja pakosarja suoraan, tarvii tosin ottaa sähkötkin, kun siinä on se VIS-systeemi. Tosin megasquirtillähän pystyis sellasen rakentamaan toimimaankin. Olikos sun sierra vähäpäästöinen...? Silloin ei periaatteessa tollanen kannenvaihto onnistu lain puitteissa..
Mulla toi on vähäpäästöinen, ja kun vaihdoin koko padan ja hommasin tarvittavat dokumentit, niin homma onnistui helpohkosti.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Kerrotko vähän lisää tuosta 2.3L koneen vaihdosta. Itseäkin kiinnostaa lisätä vähän puhtia pellin alle ( -92 DOHCi ) kun eihän tuo rassukka enää jaksa liikkua.
Paljonko koneen vaihto suunnilleen maksaa, ja minkälainen on tehon/väännön lisäys, entä polttoainetalous?
Minkälainen projekti (kuinka vaikea) noin yleensä tehdä, kuinka se kone istuu sinne?
Ja ennen kaikkea kannattaako tehdä, jos lähtee siitä että itse pyritään tekemään mahdollisimman paljon eikä olla mitään varsinaisia asiantuntijoita.
Paljonko koneen vaihto suunnilleen maksaa, ja minkälainen on tehon/väännön lisäys, entä polttoainetalous?
Minkälainen projekti (kuinka vaikea) noin yleensä tehdä, kuinka se kone istuu sinne?
Ja ennen kaikkea kannattaako tehdä, jos lähtee siitä että itse pyritään tekemään mahdollisimman paljon eikä olla mitään varsinaisia asiantuntijoita.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Rahaa saa varata n. 2000-2500e jos haluat sellaisen tehdasuuden paketin sinne laittaa.
Menee vanhaan vaihdelaatikkoon ja vanhan koneen vauhtipyörällä ja kytkimellä, joka kannattaa vaihtaa uuteen (on kovilla sen uuden koneen kanssa). Asennus mekaanisesti on helppoa, lähes pulttaamista, ainoastaan öljypohjasta joutuu ripoja madaltamaan rälläkällä. scorppion kumityynyjä joutuu käyttämään. sähköt ei oo helppoja, mutta kytkentäkaaviot on olemassa. Jos ostat käytetyn koneen, niin asentaminen vaikeampaa, näissä uusissa ei ole ajonestoa, mikä taas on vakiovaruste jo scorpiossa ja aiheuttaa mm. sirullisten avaimien tilaamisen ja koodaamisen.
ilman muuta kannattaa ja jos päädyt koneen vaihtamaan niin apua on tarjolla vinkkien muodossa.
Polttoainekulut säilyy samanlaisina, tehoa n. 30 heppaa ja vääntä n. 40nm enemmän kuin vanhassa, virityspotentiaaliakin on halvalla vielä 25 hepan edestä, kun vaihtaa nokka-akselit RS2000 escortista.
Omalla ajettu nyt 4500 km, ainoa ongelma on ollut kytkimen riittämätön pito, laitoin motorcraftin uuden kytkinpaketin, mutta luistaa kun kakkosella antaa oikein kunnolla runtua asfaltilla. Kuulemma RS2000 escortin vauhtipyörä ja cossun kytkinpaketti on oikeat lääkkeet, täytyy ehkä talven aikana sellaiset vielä vaihtaa.
Itse kone on vallan mainio, vääntää mukavasti alhaalta, mutta 3500 kierroksen kohdalla luonne muuttuu ja alkaa vetämään oikein kunnolla.
Menee vanhaan vaihdelaatikkoon ja vanhan koneen vauhtipyörällä ja kytkimellä, joka kannattaa vaihtaa uuteen (on kovilla sen uuden koneen kanssa). Asennus mekaanisesti on helppoa, lähes pulttaamista, ainoastaan öljypohjasta joutuu ripoja madaltamaan rälläkällä. scorppion kumityynyjä joutuu käyttämään. sähköt ei oo helppoja, mutta kytkentäkaaviot on olemassa. Jos ostat käytetyn koneen, niin asentaminen vaikeampaa, näissä uusissa ei ole ajonestoa, mikä taas on vakiovaruste jo scorpiossa ja aiheuttaa mm. sirullisten avaimien tilaamisen ja koodaamisen.
ilman muuta kannattaa ja jos päädyt koneen vaihtamaan niin apua on tarjolla vinkkien muodossa.
Polttoainekulut säilyy samanlaisina, tehoa n. 30 heppaa ja vääntä n. 40nm enemmän kuin vanhassa, virityspotentiaaliakin on halvalla vielä 25 hepan edestä, kun vaihtaa nokka-akselit RS2000 escortista.
Omalla ajettu nyt 4500 km, ainoa ongelma on ollut kytkimen riittämätön pito, laitoin motorcraftin uuden kytkinpaketin, mutta luistaa kun kakkosella antaa oikein kunnolla runtua asfaltilla. Kuulemma RS2000 escortin vauhtipyörä ja cossun kytkinpaketti on oikeat lääkkeet, täytyy ehkä talven aikana sellaiset vielä vaihtaa.
Itse kone on vallan mainio, vääntää mukavasti alhaalta, mutta 3500 kierroksen kohdalla luonne muuttuu ja alkaa vetämään oikein kunnolla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Varmaan vaatii katsastukseen jonkunasteista jarrujen päivitystä? Tarviiko taakse laittaa levyt? Ja minkähänlaisia papereita ja dokumentteja tarvitsee? Joutuuko pakosarjaa ja putken alkupäätä paljon sovittelemaan?
Täällä foorumilla joku kaupittelee tuota 2.3 myllyä 5000 ajettuna 1250:lla, joten nyt olis alettava tekemään päätöksiä
Kiitos kaikesta avusta!
Täällä foorumilla joku kaupittelee tuota 2.3 myllyä 5000 ajettuna 1250:lla, joten nyt olis alettava tekemään päätöksiä

-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Jarruista on olemassa maahantuojan paperi, jolla saa leimattua 240mm levyillä/9" rummuilla. Itsekin sain vakiojarruilla leiman, nyt tosin levyt joka nurkassa, parempihan se niin on.
Leimalle tarvii "kuitin" koneesta, todistus koneen päästötasosta. Leimamiehelle riitti kopio voortin manuaalista, jossa ilmenee päästötaso, teho ym.
Multa löytyy kaikki noi em. dokumentit sähköisenä, jos tarvetta ilmenee. Se konehan on halpa, kannattaa ilman muuta tuohon rahaan ostaa pois.
Pakosarja ei käy vanhasta koneesta, mutta noissa koneissa on kyllä pakosarja valmiina. Sen "downpipen" pakosarjalta katille joutuu varmaan itse tekemään, jos ei tule mukana. Mun paketissa sellainen sattui olemaan, ei tarvinnut kuin katkaista sopivan mittaiseksi ja ottaa katin liitos vanhasta alkuputkesta.
Asennuskuvia löytyy tuolta, jos kiinnostaa katsella: http://s128.photobucket.com/albums/p195 ... 0projekti/
Leimalle tarvii "kuitin" koneesta, todistus koneen päästötasosta. Leimamiehelle riitti kopio voortin manuaalista, jossa ilmenee päästötaso, teho ym.
Multa löytyy kaikki noi em. dokumentit sähköisenä, jos tarvetta ilmenee. Se konehan on halpa, kannattaa ilman muuta tuohon rahaan ostaa pois.
Pakosarja ei käy vanhasta koneesta, mutta noissa koneissa on kyllä pakosarja valmiina. Sen "downpipen" pakosarjalta katille joutuu varmaan itse tekemään, jos ei tule mukana. Mun paketissa sellainen sattui olemaan, ei tarvinnut kuin katkaista sopivan mittaiseksi ja ottaa katin liitos vanhasta alkuputkesta.
Asennuskuvia löytyy tuolta, jos kiinnostaa katsella: http://s128.photobucket.com/albums/p195 ... 0projekti/
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Mielenkiintoinen rojekti olis tämmönen. Niin muutes mistäs ootte noita tehdasuusia motteja sitten hommannut ?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Niitä oli myynnissä pari vuotta sitten vielä ihan melkein missä vaan, Lappeenrannan Delta-auto myi ne kaikki koneet ilmeisesti isommassa rontissa pois, oli ilmeisesti joku diili venäjän suuntaan rauennut. Huhu kertoo, että olisivat Delta-autossa asentaneet näitä koneita Volgiin venäläisille..
Nyt näitä koneita on enää vähemmän liikkeellä, mutta aina silloin tällöin putkahtaa esiin. Kannattaa olla nopea jos tulee myyntiin.
Nyt näitä koneita on enää vähemmän liikkeellä, mutta aina silloin tällöin putkahtaa esiin. Kannattaa olla nopea jos tulee myyntiin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Täälä kun nyt koneen vaihdosta puhutaan niin kertokaapas millanen homaa ois toi cossun kone iskee sierraan kiinni? Ei oo vähäpäästönen. Mutta meneekö vanhaan laatikkoon jne. Mites katsastus? Tulee varmaan runsaasti prosentteja? Vai onko ees laillinen vaihto ku eihän ne kuulu samaan mallisarjaan? Ja on liikaa tehoo?
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Senkus laitat. Cossun lohko on päälisin puolin sama kuin normi ohc. Jos sulla on 2litraanen ohc sierra niin osta siihen cossun männät, kanget, kansi, turbo, cooleri, ruisku +muut nippelit niin sulla on silloin jo lähes cossun moottori, paitti että cossussa on nitrattu kampiakseli ja vauhtipyörä kiinni 8 pultilla, mutta ei ne tehoon vaikuta. Kestävyyteen kylläki, mutta onhan nuosta ohc:stä otettu enemmänki tehoa ku vakio cossus on.iigle kirjoitti:Täälä kun nyt koneen vaihdosta puhutaan niin kertokaapas millanen homaa ois toi cossun kone iskee sierraan kiinni? Ei oo vähäpäästönen. Mutta meneekö vanhaan laatikkoon jne. Mites katsastus? Tulee varmaan runsaasti prosentteja? Vai onko ees laillinen vaihto ku eihän ne kuulu samaan mallisarjaan? Ja on liikaa tehoo?
Katsastus on sitte asia erikseen mutta mitenkähän ne suhtautuu jos vaihtaa pelkän kannen eikä koko moottoria...

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Meneeks cossun kansi suoraan oharin lohkoon?
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
2 litraiseen menee kunhan vaihtaa cossun männät, niin mahtuu venttiilit vaihtamaan eikä puristukset nouse liikaa. Costin ja Duckworth suunnitteli ja viritteli fordille 16v moottorin perustuen fordin omaan lohkoon, samoin ku mersulle, audille, opelille, jne. Ensinmäisiis cossu sierroos on 205 lohko, tais vasta 4wd:s vaihtua 200:n mutta seki on päällepäin sama, vahvempi kylläkin.iigle kirjoitti:Meneeks cossun kansi suoraan oharin lohkoon?
Öljypumpusta en oo varma riittääkö se vakio ku on hydrauli nostimet, ja jakoremmi pitää ottaa cossusta myös eli periaattees vanhaa ei jää kun lohko ja kampi...
Kansia saa 500e, mutta pitää kattoa että on kunnos, on meinaan hiukka kalliit osat, Pakoventtiiliki tais olla 100e kpl.
Mitään tällaista swappia en oo tehny enkä oo kuullu kenenkään tekevänkään, mutta purkanu, kasannu, ja korjannu oon cosworthin ja oharin moottoria kylläkin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
No täytyy koittaa ettii jostain kansi sit...
Re: RS2000 kansi DOHC Sierraan?
Sierra2.3-16v kirjoitti:Jarruista on olemassa maahantuojan paperi, jolla saa leimattua 240mm levyillä/9" rummuilla. Itsekin sain vakiojarruilla leiman, nyt tosin levyt joka nurkassa, parempihan se niin on.
Leimalle tarvii "kuitin" koneesta, todistus koneen päästötasosta. Leimamiehelle riitti kopio voortin manuaalista, jossa ilmenee päästötaso, teho ym.
Multa löytyy kaikki noi em. dokumentit sähköisenä, jos tarvetta ilmenee. Se konehan on halpa, kannattaa ilman muuta tuohon rahaan ostaa pois.
Pakosarja ei käy vanhasta koneesta, mutta noissa koneissa on kyllä pakosarja valmiina. Sen "downpipen" pakosarjalta katille joutuu varmaan itse tekemään, jos ei tule mukana. Mun paketissa sellainen sattui olemaan, ei tarvinnut kuin katkaista sopivan mittaiseksi ja ottaa katin liitos vanhasta alkuputkesta.
Asennuskuvia löytyy tuolta, jos kiinnostaa katsella: http://s128.photobucket.com/albums/p195 ... 0projekti/
oisko jollain mahollisuutta lähettää mulle sähköpostii noi kaikki tarpeelliset dokumentit ja paperit tosta hommasta et saa rekisteröityy tolla koneella 2.0 dohc sierran ja on siis vähäpäästöinen. niin ja tietenki vinkkejä voi myös antaa jos on jtn hyviä ja tarpeellisia. KiitoS!