Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kyseessä siis on 2.0 ohc turbo (RIESA)...
Ongelmana on tällä hetkellä nakutus joka v.tuttaa
tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräisiä mutta kun lisää tipan verran kierroksia alkaa heti kuulua?! täysi koneremontti tehty kaikki uudet laakerit, männät, kiertokanget yms. kanteen uus nokka-akseli sarja keinuineen ja öljyputkineen... kannesta venttiiliit hiottu ja istukat, pinta oikaistu ja palotilaa suurennettu 5ml ja tupla jousilla venttiilit. missä vika? vituttaa ku kaikki on uutta ja kalkuttaa aika hurjasti, ajossa kun kiihdyttää ihan vähän niin nalkuttaa muttakun päästää kaasun niin loppuu täysin! ihme juttu... onko jollain ollut samanlaista onkelmaa? jos on niin tarvitsen vähän neuvoa mitä tehdä..?! kirjotelkaa kaikenlaisia ehdotuksia,kiiitooss!
No seokset,ilma/bensa-suhdetta.
Ja edelleen kai se sytytysennakokin vaikuttaa..
jos 98:lle vaikkapa tehty säädöt ja 95:llä ajaa niin alkaa kilkattaa vedättäessä herkästi.
janzamar kirjoitti:No seokset,ilma/bensa-suhdetta.
Ja edelleen kai se sytytysennakokin vaikuttaa..
jos 98:lle vaikkapa tehty säädöt ja 95:llä ajaa niin alkaa kilkattaa vedättäessä herkästi.
jaa joo juu ;D sitäkin on kokeiltu ei oo siinäkään vika ei auta vaikka ajais pelkällä 98... eikä tuo nakutus aivan siltä kuulosta..
Alkaa mennä hankalaksi...nokka-akselin hihnapyörän takana on
se joku pelti,onko oikeinpäin?
Jotain pakko olla löysällä tai hitusen sivussa paikaltaan.
Videopätkää?
Se pellinpala kyllä pitäis enempi "helinää" varmaan..
venakoppa irti ja käyntiin.
Öljyä varmaan lentää reippaasti että sotkusta hommaa
on se oikein, ei oo videon pätkää.. tyhjäkäynnillä siis ei pidä mitään eikä tasasella kaasullakaan.. eikä sillon ku vaihteella jarruttaa... ainoostaan jos kierrokset nousee... jos tosta jotain ymmärtää
Ääninäyte kyllä olisi aika jees. Onko eroa kylmällä ja lämpöisellä koneella? Mun sierra kalkattaa kylmällä koneella jos vähänkin tarjoaa kaasua. Lämmettyään ei. Ilmeisesti männän helma naputtaa sylinterin seinämään. Ja ääni kuuluu vain yhdestä sylinteristä..Näin kesäisin sitä ei kyllä juuri edes kylmällä moottorilla kuule mutta talvella se kuului varmaan 500m päähän
tonskulus kirjoitti:Ääninäyte kyllä olisi aika jees. Onko eroa kylmällä ja lämpöisellä koneella? Mun sierra kalkattaa kylmällä koneella jos vähänkin tarjoaa kaasua. Lämmettyään ei. Ilmeisesti männän helma naputtaa sylinterin seinämään. Ja ääni kuuluu vain yhdestä sylinteristä..Näin kesäisin sitä ei kyllä juuri edes kylmällä moottorilla kuule mutta talvella se kuului varmaan 500m päähän
Aiemmin ollut JUTTUA, kuplan mahlet asennetaan poikkeuksellisesti "vääriinpäin", eli nuoli vauhtipyörään päin... Tiedä sitten onko syypäänä ko. naputteluun, mutta kannattaa kuitenkin purkaa ja kääntää oikein päin...
en voi ymmärtää että miksi noi pitäisi väärin päin laittaa ku männän laki on tasanen ja muutenkin täysin lieriö, luulisi tuollasissa männissä että jos jälkeen päin otetaan poies niin tietää sit miten päin ne on ollut?! näin loogisesti ajattelin.
Männäntappi ei ole männissä ihan keskellä mäntää vaan vähän sivussa, kuplan mahleissa se taitaa olla "väärään suuntaan" sivussa joten siksi ne pitää laittaa nuoli vauhtipyörään päin.
viagratabu kirjoitti:en voi ymmärtää että miksi noi pitäisi väärin päin laittaa ku männän laki on tasanen ja muutenkin täysin lieriö, luulisi tuollasissa männissä että jos jälkeen päin otetaan poies niin tietää sit miten päin ne on ollut?! näin loogisesti ajattelin.
Männäntappi ei ole keskellä männän keskilinjaa vaan hieman toises laidas, sen mukaan ne pitää asentaa, eli kun ohc pyörii myötäpäivään niin nuolet vauhtipyörään päin.
Itellä kävi sama moka, ja suurilla kierroksilla vedos alkoi sellainen outo krapina/nakutus ehkä männän helmat?
edit:
AnttiR kirjoitti:Männäntappi ei ole männissä ihan keskellä mäntää vaan vähän sivussa, kuplan mahleissa se taitaa olla "väärään suuntaan" sivussa joten siksi ne pitää laittaa nuoli vauhtipyörään päin.
Lähin hetkeksi pois koneelta niin oli näköjään keriitty jo vastaamaan
joo hyvä ja kiitoksia kun annoitte vinkkiä niin otin oikein kunnolla asiasta selvää, enolta kysyin joka on kuplaa harrastanu jo n.20vuotta ja se sanoi että kuplien männissä se nuoli tulee aina vauhtipyörään päin.. joten nyt ku mulla ne on niin että nuoli jakopäähän päin niin männä noustessa ylös niin se männän NS. heikompi puoli on enempi "kitkan vallassa", että se nakutus voi vaikka sitten sieltä tulla ku kaikki on aina mahdollista... mutta paljon KIITOKSIA asian tietämyksestä teille.. huomenna menen ja käännän ne männät oikein tai väärin ppäin, kuinka nyt sit sanotaankaan ;D;D heh..
PS. onko kellään tullut vastaavasta konerikkoa? juuri sen takia ku on männät olleet väärin päin?!
kekkonen kirjoitti:Juu ja semmosta että mittasitko nokan noston kun vaihdoit uudet hilppeet että se on se mikä kuuluukin. Yleensä nosto lukee nokan tiedoissa.
jos nokka-alselia meinaat niin se on vakio? nokka-akseli sarjan vaihdoin uuteen, jossa oli öljyputki ja keinut ja laakerit ja tietty itse nokka-akseli...