Tyhjäkäyntiventtiilin s-liitinpää

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
M4S4
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Heinä 2006 12:13

Tyhjäkäyntiventtiilin s-liitinpää

Viesti Kirjoittaja M4S4 »

Eli pikaista tietoa jos löytyisi, tyhjäkäyntiventtiilin toisessa päässä oleva "möykky" johon tulee s-liitin ja jossa diodin kuva. Miten pitäisi toimia? Pitäisikö päässä olevan messingin värisen holkin liikkua? Vai onko hän joku anturi...?

Haulla ei tahtonut löytyä kuin puhdistus neuvoja.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhjäkäyntiventtiilin s-liitinpää

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Lienee tarkoitat sitä solenoidia???
Ymmärtääkseni siinä ei ole kuin diodi ja kela, joka vetää kun sille tulee jännite ja maa saaden näin venttiilin aukeamaan. (huom! jännite on jatkuva ja maita pätkitään eri nopeuksilla mikä sa venan aukeamaan eri asteissa.)

Sitä töpseliä ei ilmeisesti saa laittaa paikalleen väärinpäin tai yleensäkään ajaa siihen sähköä väärinpäin koska solenoidin diodi ottaa siitä nokkiinsa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
M4S4
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Heinä 2006 12:13

Re: Tyhjäkäyntiventtiilin s-liitinpää

Viesti Kirjoittaja M4S4 »

Juujuu, oli solenoidi sitten pikkasen jumissa (irrottajalla lähti vartin päästä liikkumaan).

Kiitoksia selvennyksestä!
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Tyhjäkäyntiventtiilin s-liitinpää

Viesti Kirjoittaja koskar »

Aihetta sivuten, että onko kukaan koittanut ajaa tuollaista solenoidia signaaligeneraattorilla. Tai vastaavasti mitannut skoopilla, että mitä se fordilainen ECU lykkää tuonne? Veikkaan, että PWM ohjattu ja jonkun foorumin mukaan pitäisi liikkua noin 40Hz taajuudella ja mahdollisesti 10-90% pulssileveydellä?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhjäkäyntiventtiilin s-liitinpää

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

pulssiohjattu on juu, mutta ei oo kyllä koskaan tullu tyypättyä millä alueella se toimii.
Sinnehän tarttis tosiaan saada jatkuva + ja miinuksella pulssit.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin