Mittautin pakokaasut -99, 2.0l Mondeosta
RPM 2280
CO 0,010
CO2 15,28
HC 45
O2 0,18
Lamb 1,006
RPM 850
CO 0,348
CO2 15,04
HC 406
O2 0,03
Lamb 0,975
Ongelma taitaa olla tuossa tyhjäkäynnin HC-arvossa. Ainoana oireena käynnissä on se, että auto tarvitsee ihan vähän kaasua kylmäkäynnistyksessä. Ilmamassamittari ja moottorinlämpötila-anturi on vaihdettu jokin aika sitten eli mistä muualta voisi alkaa vikaa etsimään?
Pakokaasumittaus, missä vika?
Re: Pakokaasumittaus, missä vika?
Oon unkkelo näissä päästöprobleemissa, mutta toinen lambda-anturi oli omasta pimeenä ja HC korkealla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Tuo nyt ainakin kannattaa tarkistaa jos kerran jotain on jo vaihdettu. toiminnan tarkistus onnistuu ihan digitaalimittarillakin, mutta ei varmaan paljoa maksa jos viet autosähköön perehtyneeseen huoltoon jossa se katotaan oskilloskoopilla.. Tuossa se muistaakseni on aika helpossa paikassakin, moottorin alapuolella etupuolella putken kyljessä 

- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Re: Pakokaasumittaus, missä vika?
Tyhjäkäynnin arvoista näkee, että seos menee rikkaalle (HC ja CO koholla plus lambda-arvo alle 1). Se joko saa liikaa polttoainetta tai liian vähän ilmaa. Mahdollisia syitä voisi olla myös tukkeutunut ilmansuodatin tai esimerkiksi vuotava suutinkin.
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)