Escort -95 starttiongelma...
Escort -95 starttiongelma...
Eli vuoden 95 1.8 esco kyseessä, 234tkm rullattu.
Noin kuukaus sitten teki ekan kerran, ettei lähteny käyntiin avaimesta, ei startti pyöriny ja oli pakko hinata käyntiin. Kotiin kun pääs niin taas lähti ihan normaalisti käyntiin ja oli kuukauden kyseinen vika poissa. Tuossa taas viikonloppuna ihan varottamatta ei lähteny käyntiin ja ei lähtenyt ajamisen jälkeenkään, ennen kuin vähän tuuppas autoa eteenpäin, sitten alkoi pyörittää vaivaisesti. Tämän jälkeen alko taas toimia ihan normaalisti. Olisin jo moneen kertaan ottanut startin irti ja tutkinut, mutta oli pakko luovuttaa, kun ei ollut sillä kertaa kunnollisiä työkaluja. Startille tulevat johtojen liittimet oli vahvassa ruosteessa ja ne tuli putsattua, mut oma epäilys on, että bendix-laite mennyt tai solenoidi jumittaa. Mielestäni solenoidi kyllä naksuu aina vaikkei pyöritäkään.
Eli onko joku irrottanut kyseisestä autosta starttia ja kuin monella pultilla on kiinni? Onko tehnyt muilla samaa, mikä neuvoksi? Miksi autoa siirtämällä startti alkoi pyörittää taas, mihin viittais?
Noin kuukaus sitten teki ekan kerran, ettei lähteny käyntiin avaimesta, ei startti pyöriny ja oli pakko hinata käyntiin. Kotiin kun pääs niin taas lähti ihan normaalisti käyntiin ja oli kuukauden kyseinen vika poissa. Tuossa taas viikonloppuna ihan varottamatta ei lähteny käyntiin ja ei lähtenyt ajamisen jälkeenkään, ennen kuin vähän tuuppas autoa eteenpäin, sitten alkoi pyörittää vaivaisesti. Tämän jälkeen alko taas toimia ihan normaalisti. Olisin jo moneen kertaan ottanut startin irti ja tutkinut, mutta oli pakko luovuttaa, kun ei ollut sillä kertaa kunnollisiä työkaluja. Startille tulevat johtojen liittimet oli vahvassa ruosteessa ja ne tuli putsattua, mut oma epäilys on, että bendix-laite mennyt tai solenoidi jumittaa. Mielestäni solenoidi kyllä naksuu aina vaikkei pyöritäkään.
Eli onko joku irrottanut kyseisestä autosta starttia ja kuin monella pultilla on kiinni? Onko tehnyt muilla samaa, mikä neuvoksi? Miksi autoa siirtämällä startti alkoi pyörittää taas, mihin viittais?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Escort -95 starttiongelma...
..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: Escort -95 starttiongelma...
Vaihda sulakeboxi! 8)
Re: Escort -95 starttiongelma...
..enpäs vaihda, kun on jossain vaiheessa matkaa vaihdettu jo, oiskohan ollu pari vuotta sitten. =)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: Escort -95 starttiongelma...
Ei sitten, mutta jossain virta pätkii kun tönäisy/hinaus auttaa?
Tarkista kuitenkin kaikki mahdolliset/mahdottomat johtoliitokset koska laturilla lähtee mutta akulla ei?

Tarkista kuitenkin kaikki mahdolliset/mahdottomat johtoliitokset koska laturilla lähtee mutta akulla ei?

-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Escort -95 starttiongelma...
Vastaavaa ongelmaa oli mullakin aikanaan vanhassa Escossa.
Muistaakseni sinä aikana kun auto mulla oli (7v tai jotain) vaihdoin siihen kaksi starttia. Aivan viimeisinä aikoina koitin ottaa startin auki ja ainakin tässä tapauksessa solenoidin sisäpinta oli melko kulunut. Hioin vesihiomapaperilla molemmat (solenoidin sisäpinta, sekä "mäntä") pinnat kiiltäviksi ja laitoin uudet rasvat väliin. Tämän remontin jälkeen en ainakaan muista kuulleeni, että startin kanssa olisi ollut ongelmia. (auto nykyään velipojalla)
Kannattaa vastaavassa tilanteessa koittaa startata pirssi suoraan startin päästä. Mulla ainakin tämä auttoi, vaikka avaimesta ei mitään tapahtunutkaan. (solenoidin perästä plus ja heräte yhteen, kun virrat on poissa päältä ja vaihde VAPAALLA!)
Sinun autostasi en tiedä, mutta ainakin omassani, -94, 1,4:ssa startti oli aika nätisti syylärin ja moottorin välissä kolmella pultilla kiinni. Tosissaan tuhratessa 10min homma ottaa irti. Menee kyllä nopeamminki. Niin ja tosiaan akunkenkä irti, jollei halua ilotulitusta auton alle!
Muistaakseni sinä aikana kun auto mulla oli (7v tai jotain) vaihdoin siihen kaksi starttia. Aivan viimeisinä aikoina koitin ottaa startin auki ja ainakin tässä tapauksessa solenoidin sisäpinta oli melko kulunut. Hioin vesihiomapaperilla molemmat (solenoidin sisäpinta, sekä "mäntä") pinnat kiiltäviksi ja laitoin uudet rasvat väliin. Tämän remontin jälkeen en ainakaan muista kuulleeni, että startin kanssa olisi ollut ongelmia. (auto nykyään velipojalla)
Kannattaa vastaavassa tilanteessa koittaa startata pirssi suoraan startin päästä. Mulla ainakin tämä auttoi, vaikka avaimesta ei mitään tapahtunutkaan. (solenoidin perästä plus ja heräte yhteen, kun virrat on poissa päältä ja vaihde VAPAALLA!)
Sinun autostasi en tiedä, mutta ainakin omassani, -94, 1,4:ssa startti oli aika nätisti syylärin ja moottorin välissä kolmella pultilla kiinni. Tosissaan tuhratessa 10min homma ottaa irti. Menee kyllä nopeamminki. Niin ja tosiaan akunkenkä irti, jollei halua ilotulitusta auton alle!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: Escort -95 starttiongelma...
Tuossa kait motin ja rintapellin välissä, siis vitaalisessa paikassa jos lohkolämppäri myös asennettu? 

-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort -95 starttiongelma...
Pakko kysyä selitys tuolle "Kannattaa vastaavassa tilanteessa koittaa startata pirssi suoraan startin päästä. Mulla ainakin tämä auttoi, vaikka avaimesta ei mitään tapahtunutkaan. (solenoidin perästä plus ja heräte yhteen, kun virrat on poissa päältä ja vaihde VAPAALLA!)" Tarkoitetaanko tällä että startaan auto ihan käyntiin asti? Jos niin miksi virrat pois päältä? ei tajua... enkä mikään nero olekkaan en sitä väitäesco-kulta kirjoitti:Vastaavaa ongelmaa oli mullakin aikanaan vanhassa Escossa.
Muistaakseni sinä aikana kun auto mulla oli (7v tai jotain) vaihdoin siihen kaksi starttia. Aivan viimeisinä aikoina koitin ottaa startin auki ja ainakin tässä tapauksessa solenoidin sisäpinta oli melko kulunut. Hioin vesihiomapaperilla molemmat (solenoidin sisäpinta, sekä "mäntä") pinnat kiiltäviksi ja laitoin uudet rasvat väliin. Tämän remontin jälkeen en ainakaan muista kuulleeni, että startin kanssa olisi ollut ongelmia. (auto nykyään velipojalla)
Kannattaa vastaavassa tilanteessa koittaa startata pirssi suoraan startin päästä. Mulla ainakin tämä auttoi, vaikka avaimesta ei mitään tapahtunutkaan. (solenoidin perästä plus ja heräte yhteen, kun virrat on poissa päältä ja vaihde VAPAALLA!)
Sinun autostasi en tiedä, mutta ainakin omassani, -94, 1,4:ssa startti oli aika nätisti syylärin ja moottorin välissä kolmella pultilla kiinni. Tosissaan tuhratessa 10min homma ottaa irti. Menee kyllä nopeamminki. Niin ja tosiaan akunkenkä irti, jollei halua ilotulitusta auton alle!

Sierra 2.0 Laser 4d -89 DFTH 30/34
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Escort -95 starttiongelma...
Heh, vielä näköjään vanhojakin viestejä luetaan...fragmented kirjoitti: Pakko kysyä selitys tuolle "Kannattaa vastaavassa tilanteessa koittaa startata pirssi suoraan startin päästä. Mulla ainakin tämä auttoi, vaikka avaimesta ei mitään tapahtunutkaan. (solenoidin perästä plus ja heräte yhteen, kun virrat on poissa päältä ja vaihde VAPAALLA!)" Tarkoitetaanko tällä että startaan auto ihan käyntiin asti? Jos niin miksi virrat pois päältä? ei tajua... enkä mikään nero olekkaan en sitä väitä

Siinäpä oli tosiaan ollu pikkanen ajatusvirhe.

Tietysti virrat päällä...
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort -95 starttiongelma...
Sitä sattuu joo 

Sierra 2.0 Laser 4d -89 DFTH 30/34
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91