Liikennekäytöstäpoisto
Liikennekäytöstäpoisto
aika hanuristahan tuo uusi laki on, että autoa ei saa kokonaan pois kilvistä ilman romutustodistusta, ja romuttamo ei ilmaiseksi romuta autonraatoa josta on esim otettu paljon varaosia toiseen autoon, eli täytyy koko auto viedä ehjänä (kokonaisena) romikselle. pelkkien kilpien palautus ei siis enää hyödytä mitään...
mutta itse asiaan:
tarttis saada faktatietoa. autoni on nyt Liikennekäytöstäpoistettu (merkintä otteessa) ja jos sillä ajelee niin saa lähes miljoona euroa sakkoa... mutta... jospa nyt myyn sen, niin maksaako sakot uusi omistaja vai minä, jos uusi omistaja sillä kiellosta huolimatta ajelee (luovarit sun muut tehdään tietysti asianmukaisesti)
mutta itse asiaan:
tarttis saada faktatietoa. autoni on nyt Liikennekäytöstäpoistettu (merkintä otteessa) ja jos sillä ajelee niin saa lähes miljoona euroa sakkoa... mutta... jospa nyt myyn sen, niin maksaako sakot uusi omistaja vai minä, jos uusi omistaja sillä kiellosta huolimatta ajelee (luovarit sun muut tehdään tietysti asianmukaisesti)
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Liikennekäytöstäpoisto
Luovariin lisäksi kellonaika muitten tietojen lisäksi
etkä sitten tiennyt että lähti ajamalla
1000 euroa on tosiaan minimikulut jos jää kiinni.
etkä sitten tiennyt että lähti ajamalla

1000 euroa on tosiaan minimikulut jos jää kiinni.
ei sieltä mitään junia t...
-
jaska74 kirjoitti:aika hanuristahan tuo uusi laki on, että autoa ei saa kokonaan pois kilvistä ilman romutustodistusta, ja romuttamo ei ilmaiseksi romuta autonraatoa josta on esim otettu paljon varaosia toiseen autoon, eli täytyy koko auto viedä ehjänä (kokonaisena) romikselle. pelkkien kilpien palautus ei siis enää hyödytä mitään...
mutta itse asiaan:
Mun mielestä tuo uusi käytäntö on loistava. Miks se tarvis saada kokonaan pois kilvistä, kun kerran maksut katkee jo liikennekäytöstä poistoon? Ja täälläpäin ottaa kyllä vastaan ilmaiseksi, vaikka olis pelkkä hylsy, miehestä se on kiinni!
Se "tonnisakko" muuten tulee auton veroihin, eli se on auto- ei henkilökohtainen, sen voi siis vaikka jättää maksamatta, auto on vaan käyttökiellossa kunnes erääntyneet verot on maksettu.
Tosin siltä varalta että samana päivänä narahtais tienpäältä, niin olis tosiaan varmaan hyvä olla se kellonaika luovarissa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
Tuo on mulle epäselvä vielä,pitääkös tuommoinen liikenteestä poistettu
auto laittaa tavan tapaan 7 päivän sisään(vai oliko se 5?) omiin nimiin?
Kun sellaisena auton ostin.
Leima viimeksi 2004 tai 2005,en sitäkään muista suoriltaan

ei sieltä mitään junia t...
-
Jep, se seitsemän päivää pätee edelleen. Mutta, ennenhän sai sen 7 päivää ajella periaatteessa "ei kenenkään vakuutuksilla", nyt se vakuutusmaksu ja verot alkaa rullaamaan heti siitä päivästä mikä on paperissa, eli sen 10,20 lisäksi menee vähintään 10e veroa ja 13e vakuutusmaksua, paitsi jos kaupantekopäivä on arkipäivä ja menet ottamaan heti nimiisi ja poistaan liikenteestä. Sitäkään ei moni tiedä..janzamar kirjoitti:Tuo on mulle epäselvä vielä,pitääkös tuommoinen liikenteestä poistettu
Edellä mainittu siis tietenkin vaan siinä tapauksessa, että ostat autoa jonka aiot poistaa liikenteestä, jos auto on jo valmiiksi poistettu, se täytyy ottaa silti omiin nimiin 7 vrk:n kuluessa. Niin, ja kaikki muutokset liikenteeseen/pois kannattaa aina hoitaa samalaa käynnillä kuin nimille otto, menee yhdellä 10,20 maksulla.
Jos auto on pistettu liikenteestä ja meet ottaan sitä nimilles, niin se on sen jälkeen edelleen poistettuna jos et itse laita sitä ajoon samalla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
jos sen vaikka purkaa ihan atomeiks niin mitä niillä kilvillä tekee jos loppu koriakin on jossain pellon reunassa maatumassaSierra2.3-16v kirjoitti: Miks se tarvis saada kokonaan pois kilvistä, kun kerran maksut katkee jo liikennekäytöstä poistoon?

täälläpäin niiden pitää saada autosta sama kilomäärä rautaa kun otteessa lukee painona jotta ilmaiseksi romuttavat. joku oli toisella forumilla ottanu koneen pois ja oli joutunu maksaa satasen romutustodistuksesta..Sierra2.3-16v kirjoitti: Ja täälläpäin ottaa kyllä vastaan ilmaiseksi, vaikka olis pelkkä hylsy, miehestä se on kiinni!
ja muistaakseni katsastus ja verot täytyy olla ok että sen edes saa takaisin liikenteeseenSierra2.3-16v kirjoitti: Jos auto on pistettu liikenteestä ja meet ottaan sitä nimilles, niin se on sen jälkeen edelleen poistettuna jos et itse laita sitä ajoon samalla.
jos joutuu maksaa kilvien pois viennistä niin minä antasin kilpienki mädäntyä siel pellon reunassa...jaska74 kirjoitti: jos sen vaikka purkaa ihan atomeiks niin mitä niillä kilvillä tekee jos loppu koriakin on jossain pellon reunassa maatumassa![]()

-
Juuri tätä ajoin takaa. Eihän siitä mee latiakaan, vaikka ne kilvet olis sulla tallin seinällä, paperit pöytälaatikossa ja koppa metallin kerääjillä..Foorrtti kirjoitti:jos joutuu maksaa kilvien pois viennistä niin minä antasin kilpienki mädäntyä siel pellon reunassa...![]()
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
Näin juuri ainakin minä aion toimia, minähän otan autostani itselleni varaosiksi kaiken toimivan ja lyön kilvet tallin seinälle. Loppu koppa sitten lyödään traktorin etukuormaajalla linttaan ja viedään metalliromukeräykseen ja tullaan takaisin n.40-80€ rikkaampana riippuen romun määrästäSierra2.3-16v kirjoitti:
Juuri tätä ajoin takaa. Eihän siitä mee latiakaan, vaikka ne kilvet olis sulla tallin seinällä, paperit pöytälaatikossa ja koppa metallin kerääjillä..

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/