Mondeo 2.5 STW -97 takaluukun lukko jää nakuttamaan..

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
mouses

Mondeo 2.5 STW -97 takaluukun lukko jää nakuttamaan..

Viesti Kirjoittaja mouses »

Yritin etsiä vastaavaa ongelmaa muilta alueilta mutta en löytänyt joten tässä uusi ongelma... Eli takaluukkua avattaessa kaukosäätimellä jää lukon sähköservo tms. hakkaamaan... Tasainen naknaknaknak... vaikka kuinka pitkään kunnes joko ottaa johdot irti servosta tai painaa servosta ulos tulevan, edestakaisin liikkuvan varren väkisin sisään... Avaimella avattaessa lukko toimii normaalisti. Olen avannut servon ja putsannut sen (myös sisällä olevat kontaktipinnat) mutta ei tulosta.

Onko kellään kokemusta onko vika juuri servossa vai esim. lukon "mikro"kytkimessä joka ei osaa ilmoittaa servolle että lukko on jo auki?

Uusi lukko maksaa 95 ekee joten vielä en viitsi uhrata rahoja siihen kun vian syy on auki...

Tämän talven aikana on Voortiin alkanut ilmestymään paljon sähkövikoja. Ensin ajonesto jäi päälle (korjattu korjaamolla ja molla... 330 ekee, Airbag varovalo vilkuttaa koodia 4 satunnaisesti ja nyt tämä.... )

Mikäli keksin itse keinon korjata vian niin laitan tänne tietoa....


Jep jep eli avasin takaluukun lukon moottorin ja syy löytyi sieltä. Hammasrattaasta puuttui hampaita joten nakutus johtui siitä. Uusi moottori saapui (nettiliikkeestä, tero anttila tai joku sen niminen liike, pyysi alkuperäisestä moottorista n puolet mitä fordin maahantuoja) ja ongelma poistui. Eli nyt selvittiin vain 60 eken sijoituksella... Eikun uutta vikaa odottelemaan... :)
Viimeksi muokannut mouses, 03 Huhti 2008 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Mondeo 2.5 STW -97 takaluukun lukko jää nakuttamaan..

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mulla jäi mk2 mondeossa aina talvisin lukkopesä pohjaan kun sitä painoi. piti kans tota naknaknak. ronkkisin sen aina avaimella ylös. tarttee muistaa putsata ja öljytä usien.
Vastaa Viestiin