Mondeo tärisee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Teknokekko
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
Paikkakunta: kajjjaani

Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja Teknokekko »

Mikäs hittolainen mulla mondeossa.. kun ajaa 90-120kmh niin auto tärrää ihan hirveesti. ja ainakun painaa kaasua eli vedättää niin se tärinä alkaa ja kun kaasua löysää niin sit se loppuu. se pahenee aina mitä kauemmin autolla ajaa. eli kylmänä eitärrää mut kun matkaa taittaa vaikka 10km niin sit se alkaa. olen vaihtanut raidetangot. alapallot.aukassut ja puhistanut jarrut mut ei auttanut.. ja kohta alkaa mennä usko ja rahat kun summassa vaihtelee osia.. auttakaa.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

vetarit on noissa mondeoissa kanssa kulutustavaraa... :cry:
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tosi "kulutustavaraa",mullakaan ei ole
kuin -97 Mondeo,missä alkuperäiset vetarit :)
focst
Viestit: 2439
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja focst »

Kyllä ne ON kulutus tavaraa.. :lol: liian paljon niitä tarvii vaihtaa.. :oops:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
shami
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Helmi 2005 02:34

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja shami »

Jompikumpi sisempi vetari väljä, itse vaihdatin omaan pulkkaani vasemmanpuoleisen akselin (nivelineen) pari viikkoa sitten ja tärinä lakkasi. Uusi akseli tarvikeosana 239 euroa, samalla vaihdatin raidetankojen päät ja suuntautin pyörät. Laatikkoöljyt menivät myös uusiksi. Hintaa työlle tuli kaikkineen 60 euroa.
Mondeo 2,5 V6 GHIA STW -98
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tai sitten on vaaan jää/p'ska vanteen sisäkehällä sulannut jossain vaiheessa ja jäätynyt uudestaan valuttuaan ensin vanteen "pohjalle"
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja IC »

Tässähän noi todennäköisimmät vaihtoehdot on esitetty. Minkäs ikäinen ja paljonko ajettu Monkelo sulla on ? Sisemmät vetarit syyniin ja vanteet putsaukseen, ainakin asuinpaikan perusteella teillä saattaa siellä olla jopa talvi. Noista omista toi -00 mallinen Fordin aluvanteilla tuntuu olevan suht herkkä keräämään jäätä ja aiheuttamaan kaikenmaailman tärinöitä. Vanha -96 dinosaurus on tunnoton tollekin "ongelmalle".
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja Omppu »

shami kirjoitti:Jompikumpi sisempi vetari väljä, itse vaihdatin omaan pulkkaani vasemmanpuoleisen akselin (nivelineen) pari viikkoa sitten ja tärinä lakkasi. Uusi akseli tarvikeosana 239 euroa, samalla vaihdatin raidetankojen päät ja suuntautin pyörät. Laatikkoöljyt menivät myös uusiksi. Hintaa työlle tuli kaikkineen 60 euroa.
Motonet myy koko akselia V6/TD hintaan 164€ ja muihin 124€. Omaan vaihdoin molemmat vuosi sitten ja 30tkm nyt takana. "Kuulemma" pelkän nivelmaljan vaihto riittäisi, koska akselin puoli ei juuri kulu, mutta maljaa et saa tarvikkeena kuin muutamiin malleihin ja merkkiliikkeen hinnalla vaihtaa koko akselin.
Teknokekko
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
Paikkakunta: kajjjaani

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja Teknokekko »

mulla on -98 ja ajettu 224tkm joten varmaan ne vetarit sökönä.. käsin olen kokeillut vääntää ja kääntää kaikkea mitä auton altalöytyy myt missään en tunne väljyyttä.. ja vanteet ei ole jäässä olen käyttänyt kaikki renkaat irti ja työn puolesta saan auton sisälle ja nosturille.. joten nyt ei ole ainakaan talven aiheuttamaa tärinää. miten kun toi vänkärin puoleinen vetari on laakeroitu runkoon niin tuleeko motonetin vetarissa uus tuo laakerikin?? ja siis tuleeko se koko vetari sillei että ei tarvi vanhasta vaihtaa mitään tai ostaa lisää osia tohon uuteen.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Mondeo tärisee

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Teknokekko kirjoitti:mulla on -98 ja ajettu 224tkm joten varmaan ne vetarit sökönä.. käsin olen kokeillut vääntää ja kääntää kaikkea mitä auton altalöytyy myt missään en tunne väljyyttä.. ja vanteet ei ole jäässä olen käyttänyt kaikki renkaat irti ja työn puolesta saan auton sisälle ja nosturille.. joten nyt ei ole ainakaan talven aiheuttamaa tärinää. miten kun toi vänkärin puoleinen vetari on laakeroitu runkoon niin tuleeko motonetin vetarissa uus tuo laakerikin?? ja siis tuleeko se koko vetari sillei että ei tarvi vanhasta vaihtaa mitään tai ostaa lisää osia tohon uuteen.
Toi Motonetin akseli on kokonainen pulttaa kiinni-malli eli se laakeri tulee mukana. Koko akseli vaihtuu kerralla eikä ole paha edes vaihtaa.
Vastaa Viestiin