Sierran käyntihäiriö
Sierran käyntihäiriö
Eli semmonen vika että kun kaasuttaa ja löysää kaasun niin kierrokset tippuu hetkeksi n.400-500 kierrokseen ja meinaa sammua kokonaan muuten käy hyvin kiekat n.800-900...Tai ajossa kun kiihyttää ja vaihdetta vaihtaessa (kytkin pohjassa ja löysäät kaasun) kiekat käy alhaalla ja meinaa sammua mutta sitten taas käy normaalisti n.800-900 kierrosta...Katastaakkin sierraa yritin mutta päästöt liian korkealla... Missä vika ?
Kyseessä siis 2.0i IS dohc v.92
Kyseessä siis 2.0i IS dohc v.92
Syy on ratin ja selkänojan välissä...
Re: Sierran käyntihäiriö
Tarkistappa tyhjäkäynti solenoidin toiminta.
ja sitten kaasuläpän asentoanturi.
ja sitten kaasuläpän asentoanturi.
Ford sierra 2.0 doch -91 (katti) myyty
Ford sierra 2.0 doch -90 (ei katti) myyty
Ford sierra 2.0 doch -92
Ford sierra 2.0 doch -90 (ei katti) myyty
Ford sierra 2.0 doch -92
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 30 Joulu 2007 15:56
- Paikkakunta: Muhos
Re: Sierran käyntihäiriö
Mulla teki 1,8 kaasarikone ihan samaa ja siinä tapauksessa oli sytöt päin v****a...
Tällä hetkellä ollut 9 Fordia...
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?
Re: Sierran käyntihäiriö
Vaihdoin lambda anturin ja tuo käynti ongelma ratkesi mutta ei mene päästöjen takia vieläkään katastuksesta läpi. Mistä kannattas alkaa vikaa etsimään...?
Syy on ratin ja selkänojan välissä...
Re: Sierran käyntihäiriö
Mitä arvoja pielessä ja mihin suuntaan?
Uusi ilmansuodatin,uudet tulpat ja johdot ja Masinolia tankkiin
isolla annostelulla vois auttaa johonkin suuntaan.
Ehjä pakoputkikin yleensä on positiivinen asia.
Uusi ilmansuodatin,uudet tulpat ja johdot ja Masinolia tankkiin
isolla annostelulla vois auttaa johonkin suuntaan.
Ehjä pakoputkikin yleensä on positiivinen asia.
ei sieltä mitään junia t...
Re: Sierran käyntihäiriö
En muista niitä arvoja ja en vielä löytänyt sitä katastus miehen lappua mutta koitan ettiä. Mutta labda autto jo melko paljo ja muistaakseni häkäarvo oli pielessä...
Syy on ratin ja selkänojan välissä...
Re: Sierran käyntihäiriö
Elikkäs arvot olivat tämmöset:
CO% 0,82 / 1,04
Lambda 1,03
HC 187 / 183
CO2 13,2/13,6
Rpm 800 / 2500
CO% 0,82 / 1,04
Lambda 1,03
HC 187 / 183
CO2 13,2/13,6
Rpm 800 / 2500
Syy on ratin ja selkänojan välissä...
Re: Sierran käyntihäiriö
Mä sain Kaasari-Sierran just läpi katsastuksesta tolla janzamarin taktiikalla..uus ilmanputsari, 10 litraan bensaa reilu puoli pulloa Masinolia, kone kuumaksi. Mä hakisin sen pakokaasupaperin jostain muusta paikasta ku katsastusasemalta, kait sekin on mahdollista vaikka on jälkitarkastus.sönkkö kirjoitti:Elikkäs arvot olivat tämmöset:
CO% 0,82 / 1,04
Lambda 1,03
HC 187 / 183
CO2 13,2/13,6
Rpm 800 / 2500
Ei oo oman Sierran katsastuslappua nyt tässä, mutta mikä arvo noista ylitti sen rajan ja eikös siellä ole vielä ne O2-pitoisuudet jossain ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran käyntihäiriö
Toi nypäyttely vois johtua ruiskun lämpötila-anturista, sijaitsee siinä imusarjan termostaattikotelon puoleisessa päässä, v-mäinen paikka. Mutta oma teki tollasta joskus, tosin kylmänä tyhjäkäyntikin aaltoili aika rajusti. ko. osa maksaa voortilla jotain 25e, mullakin olis yks uus hyllyssä jouten. Sitä vois mittaillakin, mutta mulla ei oo niitä arvoja ylhäällä. Tosta kannatasi ensin lähtee liikkeelle, mutta jos leimalla on vielä ton jälkeen arvot pielessä, niin:
HC on selkeesti korkeella, se sais vähäpäästösessä olla 100 ja tossa näytti olevan jotain päälle 180.
Veikkaisin katalysaattoria, noin useamman dokki-sierran kokemuksella. Kannattaa melkein ottaa se irti, ja katsoa taskulampulla onko kennoa kummassakin katissa, yhdellä sen vois nippa-nappa saada vielä läpi, mutta jos molemmat on tyhjiä tai helisee, niin ei toivoakaan. Sitten vaan biltemasta tai jostain halvalla tarvikekatti hitsaten jommankumman alkuperäisen katin tilalle.
Jos katit on ehjiä, niin sitten ottaisin jakopään kopan auki ja tarkastaisin ketjun, ohjurit, ja jakomerkit, että onko varmasti kohdillaan. Nokat on usein laitettu väärin, vallankin jos jakopään remonttia on tehty, niitten nokkien merkit ei kuulu olla venttilikopan tasossa, vaan hitusen alle kummallakin puolella. Se vaikuttaa juurikin noihin HC-arvoihin myös, ja on ollut aika monessa tee-se-itse-miehen sierrassa vikana.
HC on selkeesti korkeella, se sais vähäpäästösessä olla 100 ja tossa näytti olevan jotain päälle 180.
Veikkaisin katalysaattoria, noin useamman dokki-sierran kokemuksella. Kannattaa melkein ottaa se irti, ja katsoa taskulampulla onko kennoa kummassakin katissa, yhdellä sen vois nippa-nappa saada vielä läpi, mutta jos molemmat on tyhjiä tai helisee, niin ei toivoakaan. Sitten vaan biltemasta tai jostain halvalla tarvikekatti hitsaten jommankumman alkuperäisen katin tilalle.
Jos katit on ehjiä, niin sitten ottaisin jakopään kopan auki ja tarkastaisin ketjun, ohjurit, ja jakomerkit, että onko varmasti kohdillaan. Nokat on usein laitettu väärin, vallankin jos jakopään remonttia on tehty, niitten nokkien merkit ei kuulu olla venttilikopan tasossa, vaan hitusen alle kummallakin puolella. Se vaikuttaa juurikin noihin HC-arvoihin myös, ja on ollut aika monessa tee-se-itse-miehen sierrassa vikana.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran käyntihäiriö
Elikkäs nyt on vaihettu ilmansuodatin, öljynsuodatin, öljyt, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä ja katista ei löydetty vikaa... pittää varmaan tutkia noi jakopään jutut et oisko niissä vika...
Syy on ratin ja selkänojan välissä...