Sierraan scorpionin kone???
Sierraan scorpionin kone???
Onko kellään kokemusta tämmösestä et vaihdetaan 2.0i dohcin tilalle scorpionin 2.0 tai 2.3 litranen 16v ruiskukone??? Kun tuli laskettua mitä ton nykyisen motin viritys maksaa niin ihan halusta kävis halvemmatkin ideat... Ilmeisesti vaihteistokin pitäis vaihtaa???
PRKL
Tuosta saat tietoa paremmin todennäköisesti paikkakuntasi katasatusasemalta, joka suorittaa muutoskatsastuksia
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:14
Sierra karvahattu 240mm ja rummut. Konttorilta sanotaan mees ny poika kotia vaihtamaan jarrut
Scorpio karvahattu. 260mm ja 253mm levyt. Leima on lapus ja hyvää päivänjatkoa
Moottorin tehoista pitää olla selvitys ja hups siinä kohtaa huomataan, että 150hp ai ai vähintään tätä vastaavat jarrut tarvitaan sierraan. Scorpiossa vaan katsotaan, että jaa näitähän on V6 150hp samoilla jarruilla ja leima lappuun.
2.0i dohc ABS on se tavallisin sierra johon saa heittämällä tuon koneen, koska siinä on jo V6/scorpio kokoiset jarrut.
Asiastahan on ihan turha nupista, koska näin se on vaikka kuinka haluaa väärin tulkita asioita.
2.3 16v ja 2.0 16v sopivat heittämällä 2.0i 8v dohc paikalle. Vaihteitoa ei tarvitse vaihtaa. Toki netissähän on myynnissä noita 2.3 16 tappisia tehdasuusia ja tehdasuudella automaatti loodalla. Aika namu paketti ja hintakin melko vähäinen
Scorpio karvahattu. 260mm ja 253mm levyt. Leima on lapus ja hyvää päivänjatkoa
Moottorin tehoista pitää olla selvitys ja hups siinä kohtaa huomataan, että 150hp ai ai vähintään tätä vastaavat jarrut tarvitaan sierraan. Scorpiossa vaan katsotaan, että jaa näitähän on V6 150hp samoilla jarruilla ja leima lappuun.
2.0i dohc ABS on se tavallisin sierra johon saa heittämällä tuon koneen, koska siinä on jo V6/scorpio kokoiset jarrut.
Asiastahan on ihan turha nupista, koska näin se on vaikka kuinka haluaa väärin tulkita asioita.
2.3 16v ja 2.0 16v sopivat heittämällä 2.0i 8v dohc paikalle. Vaihteitoa ei tarvitse vaihtaa. Toki netissähän on myynnissä noita 2.3 16 tappisia tehdasuusia ja tehdasuudella automaatti loodalla. Aika namu paketti ja hintakin melko vähäinen

-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re:
Pitää paikkansa. Lokakuussa muutoskatsastettu tavallinen 240mmlevy/9" rumpujarrullinen sierra scorpion 2,3 16v moottorille, vakiojarruin, eipä mennyt niistä suotta prosentteja. Tosin sen jälkeen vaihdoin ihan oman turvallisuuteni vuoksi ABS-mallin levyt joka nurkkaan, ja ABS-pumpun pääsylinteriksi, ilman ABS-toimintoa, se on vielä muutoskatsastamatta, hoidan nyt vuosikatsastuksen yhteydessä. Fordilta on ainakin kirjoitettu jopa lappuja, että saa muutoskatsastaa vakiojarruin.usa.power.xr4ti kirjoitti:ei ongelmia katsastuksessa. menee vakio jarruilla läpi.on otettu selvää.
En ota kantaa siihen, miten tuon lain mukaan pitäisi mennä, konttoreita ja katsastusmiehiäkin on niin montaa erinlaista, ja kaikki tulkitsevat lakia omalla tavallaan. Joka tapauksessa, tuohon riitti se, että katittomassa 125hp dohc sierrassa on samat jarrut, ja tuo 147 heppaa mitä tuossa koneessa on, mahtui sen 20% tehonlisäyksen sisään.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer