Mikähän olisi fiesta-89 vikana kun tuntuu jarrutuksen jälkeen jarrujen laahaavan.
Putsasin jarru sylinterit edestä,oli aika jumissa mutta ei oikein auttanut.
Olisiko tehostin tai pääsylinteri?
Tuntu ilmatessa että etujarruista tuli aika vaisusti jarrunestettä..
Jarrujen laahaus
Re: Jarrujen laahaus
Mites tässä on käyny. Jarrusatuloita varmaan tarkoitat, että ne ois jumissa tai niitä mäntiä mitkä painaa jarrupaloja. Kyllä ainakin niiden satuloiden liukupintoja ja mäntiä saa aika reippaasti uittaa Crseessä ja ruosteita putsata pois sekä kuminuijalla naputella ja ruuvarilla auki väännellä, jos ne on päässy ruostuu kiinni. Lopuksi niihin mä oon lisänny laakerirasvaa tai kuparitahnaa, että ne pysyy liikenteessä.fiesta-89 kirjoitti:Mikähän olisi fiesta-89 vikana kun tuntuu jarrutuksen jälkeen jarrujen laahaavan. Putsasin jarru sylinterit edestä,oli aika jumissa mutta ei oikein auttanut.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Joo vika edelleen jarrusylintereiden(mäntien) putsauksesta huolimatta.
Tuntuu että jarrut jää päälle kun on jarruttanut esim risteyksessä ja olen kokeillut et ei oikein rullaa jarrutuksen jälkeen hyvin.
Tosiaan oikea taka ja vasen etu piiristä tulee aika vaisusti jarrunestettä ilmatessa ihan kuin olis tukossa jotain.
Ilmaus ruuvin reijät ei ole tukossa.. pitää vissiin ruveta suunnittelemaan jarrupääsylinterin purkamista..
Tuntuu että jarrut jää päälle kun on jarruttanut esim risteyksessä ja olen kokeillut et ei oikein rullaa jarrutuksen jälkeen hyvin.
Tosiaan oikea taka ja vasen etu piiristä tulee aika vaisusti jarrunestettä ilmatessa ihan kuin olis tukossa jotain.
Ilmaus ruuvin reijät ei ole tukossa.. pitää vissiin ruveta suunnittelemaan jarrupääsylinterin purkamista..
Vika tuskin on jarrupääsylinterissä, se yleensä oireilee polkimen pohjaan menemisellä tai muuten tehottomina jarruina. Eikun autotarvikeliikkeestä hakemaan satulaan uusi tiivistekumisarja, liukujan tiivistekumit ja mahdollisesti uusi mäntä jos on päässyt pahaan kuntoon. Satuloiden tulee liikkua kevyesti sormivoimalla liukujen varassa männän tulee painua sisään myös ihan sormivoimalla.
Jarruletkunkin on hyvä uusia, joskus tuppaavat hajoamaan kudoksestaan sisältä ja silloin nestettä tulee heikosti läpi.
Jos kärsivällisyys ei riitä ja muutama kymppi löytyy ylimääräistä niin tehdaskorjatut satulat vaan tilalle
Jarruletkunkin on hyvä uusia, joskus tuppaavat hajoamaan kudoksestaan sisältä ja silloin nestettä tulee heikosti läpi.
Jos kärsivällisyys ei riitä ja muutama kymppi löytyy ylimääräistä niin tehdaskorjatut satulat vaan tilalle

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D